Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

Here We Go Again - Ronde 5 1/2: 3X Amnesia En 1X Freebie Surprise

Recommended Posts

Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. :wave:

 

’T is weeral een tijdje geleden dat ik hier nog heb rondgehangen, maar ik dacht zo dat ik van dit rondje maar weer eens een verslagje ga maken. Je weet nooit of iemand het leuk, interessant of godbetert zelfs leerzaam vindt…

Enfin het is wat het is… en ik ga me dr in ieder geval mee amuseren… :P

 

Voor mochten er nog een aantal oudgedienden rondhangen: als de titel al suggereert is dit ronde 5 1/2.

Wat is er dan met ronde 4 gebeurd hoor ik de oplettende oudgedienden dan zeggen? Wel ronde 4 heeft gedraaid van 7/9/2014 tem 15/1/2015. K heb er geen verslagje van gemaakt omdat Hades die periode een beetje last had van het vallen van de blaren, de ondraaglijke lichtheid van het bestaan en aanverwante :head_hurts_kr: . ’T Was anders al bij al een prima rondje van 117gr van 2 Sannie’s Jack dames. En t was f***ing goeie wiet.

 

Het vervolg heeft een tijdje op zich laten wachten, niet in het minst omdat me maatje en co-grower het niet meer zag zitten. En met “het” bedoel ik dan niet zozeer het growen, maar het leven zelf. Daar heeft hij dan ook naar gehandeld zodoende… R.I.P. MVO, t’is je gegund man! Deze ronde is opgedragen aan jou, aan wijlen m’n grow, blow en levens-mentor en inspirator RW en alle mede growers en blowers die ons allen op een of andere manier verlaten hebben.

 

Zodoende… ronde 5 ½ dus. Die overige ½ is voor de start ongeveer 5 weken geleden. ‘K had van Sannie nog gratis spongepots en bacto’s liggen. Ik dacht dat eens te proberen, maar dat is volledig de mist in gegaan. :no

Ik vermoed dat beide prima producten zijn, maar ergens moet ik iets verkeerd gedaan hebben (niet genoeg aangedrukt mss.?) want van de 8 zaadjes die ik uitgezet had zijn er uiteindelijk 2 boven gekomen (waarvan eentje na een week alsnog de geest gegeven heeft).

Dus heb ik er letterlijk en figuurlijk maar de stekker uitgetrokken en ben ik begonnen aan ronde 5 1/2 …. Met m’n oude vertrouwde kiem-methode. En t heeft als altijd prima gewerkt…. 6 van de 7 zijn mooie babies geworden.

 

’T Is al lang geleden, dus mss ook even kort de set-up recapituleren….

Is hetzelfde gebleven:

  • 60x60x200 zelf gebouwd kastje
  • 2 lichtbakken T-Neon 2x75W (4x75W = 300W dus voor ik zelf in de war raak :rolleyes: )
  • Voeding: Canna Terra, de ganse zwik voor growen in potgrond

 

Is veranderd:

  • Bloembak: blijkbaar was de bloembak die ik gemaakt had toch niet helemaal waterdicht…. Resultaat: alle hout tot pulp verrot en hing enkel nog aaneen met vijverfolie en silicone.
    Die is dus (voorlopig?) vervangen door een ronde 45l pot. En aangezien het dan toch een ronde pot is, worden ze elke dag gedraaid à rato van een volledige ronde per week
  • Medium: K geraak niet zo vlot meer bij den boerenbond (AVEVE). K heb dus voor het eerst potgrond van de growshop besteld. Uiteindelijk ben ik voor een mix van 25l Canna Pro (voorbemest voor voorgroei) en 25l Canna Pro+ gegaan (zwaarder voorbemest). Alle twee zijn zwaarder bemest dan de potgrond van AVEVE (EC 0.75 vs 1.0 en nog meer voor de pro+). Ik heb gemengd omdat de bemesting hoe dan ook ruim voldoende is, maar de pro perliet en de pro+ enzymen en bio organismen bevat (aldus de fabrikant). We zullen wel zien of ze het lekker vinden, maar op ’t zicht is het wel mooie luchtige potgrond.
  • Ik ben sinds vorige oogst beginnen SCROG-gen met een eigen gemaakt SCROG systeempje (krijg je later nog wel te zien). Ik heb een betere set-up in gedachten, maar da’s in ieder geval nog niet voor deze ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Plantjes:

Ik heb 4x Amnesia van World of Seeds, 1x White Widow Wietzaadjes.nl freebie en 2x Mad Scientist freebies van Sannie uitgezet.

Behalve 1 Mad Scientist zijn ze allemaal uitgekomen.

Bedoedoeling is dus om met 3 Amnesia’s en hopelijk de White Widow door te gaan. Maar dat zien we wel als ze nog wat groter zijn. Ik wil dit jaar nog kunnen blowen vandaar dus 4 planten en een kortere voorgroei (vorige ronde hebben ze 6 weken gehad, nu ga ik voor 3)

En dit zijn ze dan per vanavond:

 

gallery_14978_18506_201580.jpg

 

Elk nest heeft z'n nakomertje. In dit geval ons Eva (Amnesia vrouwtje). Ik voel hier enige euthanasie aankomen binnen niet al te lange tijd :execute

 

 

gallery_14978_18506_677163.jpg

 

Ons Elodie. Ook een Amnesia. Ca va, geen klagen over.

 

 

gallery_14978_18506_938671.jpg

 

Emilie. De White Widow. Duidelijk compactere groei dan de Amnesias. Maar ze gaat goed mee.

 

 

gallery_14978_18506_1108004.jpg

 

Blumat Tensiometer :mellow:

 

 

gallery_14978_18506_399900.jpg

 

Elsje (Amnesia)... Die mag nog wat groeien :whip:

 

gallery_14978_18506_1128326.jpg

 

Ons Evy (Amnesia) Is goe bezig al zeg ik het zelf. (de hoek van de foto is hier ietsje anders, ze is groter tov de vorigen dan ze hier lijkt).

 

gallery_14978_18506_612106.jpg

 

En tot slot ons Evelinneke... de Mad Scientist van Sannie. Als de WW blijft doorgaan gaat ze niet mee naar de volgende ronde, maar ze is wel schattig -_-

 

 

Edit: Belangrijk detail: Vanavond was het einde van hun eerste volle week. Ze zijn gezaaid op zondag 4/10, en geboren tussen dinsdag en donderdag.

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herinner mij jouw verslagen wel nog, alleen was ik toen geen lid. Vorige rondes kregen je planten ook een naam :lol:

 

Sorry om te horen van je maatje. Heb enkele jaren geleden hetzelfde meegemaakt, sterkte man.

 

En niet te vergeten succes met je ronde, die Mad S. van Sannie zou ik toch ook een kans geve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yippie... het forum doet het weer :verrygood

 

Eerst en vooral bedankt voor de steunbetuigingen jongens!

 

@ Dries: Thx. En dat van die kleinsten kan allemaal wel, maar om het met House MD te zeggen "Darwin says - let him die" (of her in dit geval :kill:).

@ Crimson: D'r zitten een paar steken los :head_hurts_kr: Namen geven aan wietplantjes is een van de meer onschuldige manieren waarop dat naar boven komt :whistling.

K ben nog eens bij Sannie gaan piepen wat die MS precies doet met n mens, en het interesseert me wel... Maar deze ronde wil ik toch echt eens zelf gekweekte WW roken... De MS is in ieder geval op het soortenlijstje gegaan.

 

 

Update over de plantjes: ergens tussen vanmiddag en zondag avond gaan de meisjes in de grote speeltuin :dope: . Die 1l potjes beginnen al wat krap te worden.

Evelinneke en Evaatje gaan naar de eeuwige wietvelden... of where ever dooie wietplanten naartoe gaan. Potentiele adoptie ouders mogen zich altijd melden uiteraard.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eeuwige wietvelden! Wil ik ook wel naartoe aallen ben ik zelf geen wietplant helaas.. Nu ja had mezelf toch niet kunnen smoren :P

Erg leuk ook namen geven.

Veel succes met de kweek! En sterkte voor jezelf!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx WaB.

 

Wel... als ik het zelf mag inrichten dan ga ik liefst naar een soort Eeuwig Rif gebergte.

Een boerderijtje tussen de Eeuwige Wietvelden, met 72 maagden die de waterpijp aanvullen en rijstpap serveren met gouden lepeltjes (met saffraan, zonder vanille en met bruine rietsuiker!). :vape:

F*** Yeah! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :D klinkt helemaal goed voor mij op de rijstpap na :P maar ach, in zo'n omgeving zou ik nog wel rijstpap eten ook al lust ik het niet ;)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right… Week 2 is voorbij. Tijd voor Hades om uit z’n hol te kruipen en een update-je te posten over de harem. :comp:

 

In tegenstelling tot vorige keren hebben ze in week 1 enkel plat water met rhyzo gekregen. Meestal begin ik vrij snel met vetmesten, maar omdat ze in rijkere grond staan heb ik daar maar even mee gewacht.

 

Aan’t begin van week 2 waren ze al zo snel aan het groeien dat ik ben beginnen bijmesten tot ze op schema liggen met het kweekschema van Canna dat ik altijd gebruik.

 

En ze vonden het blijkbaar wel lekker. Dus tegen zondag avond was het hoog tijd om ze op de grote speeltuin te zetten… Alles prima verlopen… de worteltjes waren al een paar centimeter door de potjes gegroeid. Geen problemen verder… alles prima verlopen. En zo zagen ze eruit bij het ontwaken…

 

gallery_14978_18506_1113768.jpg

 

Ja, k weet het… niet goed gecentreerd :oeps maar soit.

 

À propos… moest er iemand zijn die toevallig weet hoe je precies het middelpunt van een kwart cirkel bepaalt mag ie het altijd melden…. Niet dat ze dan beter gestaan zouden hebben, maar voor mijn pseudo autisme zou het wel helpen.

 

Ze staan gezellig dicht opeen, maar de bedoeling is om ze straks aan de ketting te leggen en naar die 4 tenthaken te leiden zodat ze mekaar niet in de weg gaan staan onder het bloeien. :whip:

 

De portretjes…

 

gallery_14978_18506_729684.jpg

 

Ons Evy. De breedste van de hoop. Normaal heeft Hades het niet zo met brede meisjes, maar in dit geval maken we graag een uitzondering. :wub:

 

 

gallery_14978_18506_631552.jpg

 

Elsje. De kleinste van de hoop, maar da’s heel relatief in dit geval. Mooi geproportioneerd.

 

gallery_14978_18506_29106.jpg

 

Elodie. Concurreert met Evy. Goe bezig.

 

gallery_14978_18506_1231093.jpg

 

En White Widow Emilie. Op dit moment is er eigenlijk weinig of geen verschil te zien met de rest.

 

 

Misschien nog even een minuut stilte voor ge-euthanaseerde Eva en Evelinneke gallery_14978_18506_8171.jpg

 

 

 

 

 

De eerste indicaties zijn dat ze hun transplantatie goed verteerd hebben, dus afwachten wat deze week gaat brengen :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kweekje Hades.

Ik had die kuip voller gemaakt, en de dames dichter tegen de kant aan gezet.

Dan hadden ze meer ruimte gehad tegenover elkaar, en de wand als je ze elk in een hoek van de kast zet.

Ik zal niet veel reageren, maar volg je wel.

keep up the good work :tu

Edited by Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rockfort: Thanks. Kom dr gezellig bij. :bier Ik denk dat je gelijk hebt met die plaatsing. Die wortels hadden inderdaad hun weg wel gevonden. Dit gaat me minstens een extra weekje voorgroei kosten zo. Inschattingsfoutje. :oeps

 

@ grass-hopper: Thx en welkom :bier

 

@ Hades: Hades gaat er ook eentje pakken... Schol! :bier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Crimson. Oorspronkelijk was het plan om ze 3 weken voorgroei te geven. Een kleine 2 weken in potjes, en dan nog een flinke week om ze helemaal te laten wennen aan de grote pot.

Daarstraks bij het water geven hadden ze al volop nieuw groen, dus is het nieuwe plan 4 weken, of totdat ze ruim met hun kopje buiten de pot zitten als ze eenmaal plat gebonden zijn. Da's een 25cm hoogte. Aan dit tempo gaat dat wel lukken met in totaal 4 weken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit!

Merk je eigenlijk voordelen van het kweken van verschillende plantjes in 1 grote pot?

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

K heb nog niet anders geprobeerd eigenlijk.

De redenen dat ik in een grote bak kweek zijn dat de wortels vrij hun gang kunnen gaan en dat dat extra volume wat buffer capaciteit voor over/onder voeding en water geeft. En omdat ik jaren terug hier op't forum eens een post gelezen had over de micro fauna en flora in de grond, en dat een grote bak daar beter voor zou zijn.

M'n vorige bakkie (60x60x30) zat in ieder geval toch altijd flink gevuld met wortels. Maar of ze't nu beter of slechter zouden doen in losse potten van ongeveer hetzelfde volume? T'is een gewoonte en het bevalt me wel dus... grote bak :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lezers, volgers en posters… :wave:

Voor de meisjes zit week 3 er al weer op… Tijd dus voor een update-je vanuit de kinderkamer…

En ze hebben niet stil gezeten van de week (ze moesten eens durven trouwens! :whip: )

 

 

gallery_14978_18506_449410.jpg

 

gallery_14978_18506_235459.jpg

 

Als gezegd… Het verpotten is zonder problemen verlopen. Binnen de 36 uur waren ze al weer aan het groeien… En groeien, en groeien … :jump:

Ze vinden dat potgrondje van Canna duidelijk wel lekker.

 

Naast de vette potgrond krijgen ze ook gewoon vitamientjes volgens schema. En daar lusten ze ook van. 10l op een week (plus wat er nog in de grond zat, want die had ik al op voorhand wat ingewaterd)… T is triest om te moeten zeggen, maar die gaan dezelfde weg op als pappa… Aan de fles :oeps

 

gallery_14978_18506_930445.jpg

 

gallery_14978_18506_37219.jpg

 

En dit zijn ze dan aan de ketting…

Ze zitten met hun kopje net aan of net over de rand. Dus nog een weekje groeien tot ze d’r echt goed en wel buiten hangen en dan op 12/12. De lampen zijn intussen ook gezakt naar ongeveer 15cm.

 

En dan maar zien wat de komende week zal brengen :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ WaB: Thanks man.

 

Week 4 is voorbij in het slettenkot... tijd om nog eens te updaten. gallery_14978_18506_9610.png

 

De meisjes hebben weer een weekje flink gepeeld...

 

gallery_14978_18506_1045287.jpg

 

Fase 1 van het bondage spelletje zit erop... Ze zijn niet veel verder buiten de pot geraakt, maar wel volop nieuw groen. Tijdens hun groeispurtje ga ik ze nog wel verder open trekken. Momenteel heb ik wat weinig plek tussen de nodes.

Buiten binden heb ik ze ook een klein beetje bijgeknipt in hun fan leaves. Gewoon de blaren die de verse scheutjes in de weg stonden weggehaald.

 

 

gallery_14978_18506_627990.jpg

 

Over groei gesproken... in de hoogte valt er niet veel te melden... een goeie 15 cm. Maar die amnesia's zijn klim kampioenen. Bij m'n eerste kweek gingen die vlot over de 135 cm! (toen wel nog zonder ingrepen). Dus dat komt wel goed. K ga ze gewoon beperken tot wat de White Widow doet.

 

gallery_14978_18506_107871.jpg

 

Sfeerbeeldje :yummy:

 

Voilà. Die zijn helemaal klaar om vanaf morgen op 12/12 te gaan!

 

En dan maar weer afwachten wat de komende week gaat brengen :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje is dat! Laat die bloempjes maar komen ;)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er inderdaad kern gezond eruit! ik kijk met genot mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks jongens :hug:

Eigen lof... brengt meestal ongeluk :wacko: ... Maarre dit rondje doen ze het inderdaad echt goed. Maar it ain't over till the fat lady (with the huge boobs?) sings :whistle:

Hout vast houden en ik hou jullie op de hoogte :)

 

 

 

EDIT: @ Silvia: K had je nog niet deftig verwelkomd dus bij deze... Kom erbij en pak jezelf... ja nee zover ga ik het niet laten komen in m'n eigen topic ;) ... pak er maar een koud Grolsch-je bij :bier

Edited by Hades
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hades gaat nog eens updaten… want Hades heb z’n topic n beetje verweesd... :oeps

Maar niet z’n meisjes want die zijn goed bezig geweest :)

 

Hier zijn we nu…

 

gallery_14978_18506_935871.jpg

 

6 Volle weken bovengronds.

 

 

En dit is het resultaat…

 

gallery_14978_18506_394927.jpg

 

Onder de gebruikelijke hoek is er dus niks meer te zien dan een jungle bladerdak. :mellow:

 

Dan maar onder een andere hoek genomen… :)

 

gallery_14978_18506_128032.jpg

 

Kastje begint aardig vol te geraken.

Ze staan nu 2 weken 12/12. Veel meer spectaculairs valt er niet te melden over de laatste 2 weken… Behandeling is hetzelfde als ervoor… fan leaves snoeien die in de weg staan en veel vitamientjes. De laatste dagen pas zijn ze echt in de lengte beginnen groeien…

Maar t blijft nog een jungle onderin…

 

gallery_14978_18506_1179531.jpg

 

Maar… t grote nieuws van vanavond is… (.)(.)-jes ! :verrygood

 

gallery_14978_18506_1092961.jpg

 

Gisteren waren het nog maar tepeltjes, maar vanavond zijn er her en der echte tetjes. Ze beginnen echt wel te puberen :wub:

 

Dus… vanaf maandag gaan de bloei-lampen erin en krijgen ze ook bloei voeding.

 

En dan maar afwachten wat de komende week brengt hé :smoke

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...