Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rudi

Planten Te Groot Voor Tent

Recommended Posts

Knakken sowieso maar hoezo blijven knakken?

 

Wat is er mis met een net erop (geen dun gaasnet maar een echt SCROG net) dan knakken en op het net binden en houden?

 

Moeten er wel 1 of 2 planten uit maar alles beter dan blijven knakken als je op 12/12 zit, dat kun je echt geen 3 weken blijven doen, zeker niet met zaadplanten die zoals Weetje al aangaf, vaak een holle stengel hebben en dan kan knakken zomaar splijten worden.. daag goede afrijpende top op die tak..

 

5 wk 18/6 is helemaal niets mis mee, plant laat pas laat week 4 zien wat ze is als je niet die 1e voorbloei zomaar spot dus die tijd heeft ze wel nodig. Zaak is natuurlijk dan wel je te realiseren dat dat plantje nadat het op 12/12 gezet wordt nog een x3 zo groot wordt meestal en dan kijkende naar de hoogte die je hebt (werkbare hoogte: dus 2.00- afstand plant lamp),

top of knak je de planten al veel eerder om ze in bedwang te houden later.

 

We hebben allemaal die fout wel eens gemaakt, ik had met 2x300W vorig jaar in een 120W alles tegen dak aan zitten en ik heb 12r ervaring.. nieuwe wagen dus wiel opnieuw uitvinden en niet omdat de tent ed nieuw was.. nee ik was overgestapt op de Nova van GHE waar ik eerder de Duo en Flora gebruikte en ze in toom kon houden.

 

Als ik terugdenk aan mijn allereerste kweekies owmen, dumbo deed een kunstje maar meer ook niet hoor moest echt heel veel leren en gelukkig heb ik van mezelf groene vingers, dat scheelt natuurlijk ook een boel.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een scrognet dan, kun je daar nog wat meer over vertellen? Waar knak ik ze dan het best en hoe moet het geheel eruit komen te zien met net?

 

Een correctie trouwens wtb mijn lucht setup, als je met je gezicht naar de main entrance van de tent kijkt heb ik linksonder voorin mijn afzuiger, daartegenover, rechtsonder voorin heb ik een inlaat voor buitenlucht en de inlaat op het dak van de tent ook naar dezelfde kartonnen doos voor buitenlucht, passieve setup dus. Is dat ok of kan dat beter anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp kan toch nog een stuk hoger...? En hoezo zitten je potten niet vol met aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hele afzuig klopt geen hol van, bochten overal etc etc, je mag blij zijn dat ie nog 25% haalt van aangegeven (ik zag eerder foto's niet).

 

Dit zsm veranderen anders blijf je oa meeldauw houden (wat opzich wel weer erg vaag is gezien hoe droog die toplaag vd startpot is), je zuigt dus niet af nu....

 

SCROG kun je op Googlen, het is een stevig net bovenop de planten en dan de planten aan het net binden verticaal zodat de toppen omhoog groeien.

 

Als het er bij mij zo voorstond maar 1 oplossing eigenlijk.. verlies nemen en opnieuw beginnen met wijze lessen geleerd.

 

Doorgaan kan maar dit zal denk ik, ook gezien je ingrepen soms in oa ventilatie, een probleemronde blijven. leer je veel van maar brengt geen ruk op.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er 2 dames uit halen en met 9 verder gaan. Dat is sowieso een mooi aantal voor dat formaat tent en dan kun je de rest zoals gezegd knakken en ondersteunen of scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik heb 1 plant eruit gehaald, die bleef klein. Verder heb ik tot 1/3e vanaf de pot alle kleine topjes eraf geplukt. Ik heb al aardige toppen, ik ga nu echt niet stoppen met nog een paar weken te gaan. liever ga ik nu voor damage control. Leer ik meer van en levert nog wat op. Voor meeldauw dacht ik aan knoflookthee spuiten.

 

Lostchild hoe kan ik mijn afzuig het beste doen dan? Dit is mijn allereerste kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging boven in de tent (convectie) en of je nu opening zijgat of up top pakt: eender.

 

Aanzuiging verse lucht via zoveel mogelijk openingen.

 

Doordat je boven afzuigt en onder aanzuigt krijg je luchtstromen en geen stilstaande lucht (waar jouw meeldauw probleem oa vandaan komt).

 

Plant eruit gehaald.. was dit een besmette en wat heb je gedaan om verspreiding sporen tegen te gaan?

Meeldauw shite wil je echt niet roken (Google Wine Growers disease).

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zat ook meeldauw op ja, maar vooral omdat het een kneusje was. gewoon eruitgenomen. Verder heb ik knoflookthee gespoten in de tent en op de planten al 2 keer, ook heb ik een knoflookteen in elke pot geplant, het is nog niet weg. Meeldauw kun je uit je toppen krijgen door je oogst in een goedje te dompelen las ik op de site ergens. Mijn plekkie is niet lichtdicht en soms gaat er in de buurt nog wel eens een lamp tijdens de slaaptijd van de dames, dus mn inlaten moeten geen licht transporteren. Die luchtslangen ga ik op orde brengen, verder ga ik er een grotere ventilator in plaatsen die ook zwenkt maar hopelijk ook stiller is dan de clipfan die er nu in zit, suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal, update.

 

Door onvoorziene omstandigheden zag ik mij gedongen om voortijdig te oogsten. Eerste keer, beetje onhandig gedaan achteraf maar ik had geen tijd om informatie te vinden en ik heb het haast topje voor topje geknipt. Ik had liever hele takken of cola's kunnen knippen denk ik. Al goed, alles geknipt en daarna info gezocht over evt wassen van de oogst. Ik heb er meeldauw, melk en misschien nog knoflook op zitten. Volgens Jorge Cervantes kun je ze prima enkele minuten dompelen in een lauw bad van 1/3 3% waterstofperoxide oplossing en 2/3 water. Volgens Doc Bud mag je ze daarna nog in een bad van water met een kopje citroensap en een kopje baking soda dompelen en daarna afspoelen. Dat heb ik gedaan met alle bladeren die ik heb gehouden en de toppen. Ik heb een kleine hoeveelheid topjes ongewassen houden als controle. Ik heb zo mn twijfels of deze behandeling niet afdoet aan de oogst, de waterstofperoxide bad was troebel en schuimerig na afloop maar rook ook best sterk naar de wiet, dat kan toch niet goed zijn? Op zich lijkt het me een goed idee om je wiet te wassen net zoals je al je groenten wast, mits je weinig tot geen concessies maakt.

Ok, geknipt en gewassen, nu drogen. Zelf een hangmat gemaakt van katoen, de tent in en ventilator erop een uur of anderhalf tot het meeste vocht weg is. Daarna zwenkventilator aan voor circulatie en de clipfan onder de hangmat waar het nat was dat het drupte, de afzuiging ook aan. Volgens hetgeen ik las wil je een luchtvochtigheid tussen 45 en 55% en een temp rond de 21 graden, geen licht, een week. Daarna evt curen. Ik heb een beker met water geplaatst want de lv zakte naar 44%

Commentaar? wat kan er verbeterd worden?

 

gallery_41970_18567_1561803.jpg

gallery_41970_18567_2219666.jpg

gallery_41970_18567_2002970.jpg

gallery_41970_18567_972083.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het echt niet op gaan roken na de behandeling die je gegeven hebt.

ver in de bloei kun je niet meer spuiten, al helemaal de toppen niet zonder je probleem te verergeren.. schimmels zijn dan wel deels weg maar die andere goedjes die je eroverheen gespoten hebt zijn nooit afgebroken tegen de tijd dat jij die weit in een joint knikkert.

 

Waarom omdat de toppen na de behandelingen toch al doorweekt niet verder gewatercured?

Dan had je met beetje mazzel er nog wat van kunnen maken, nu is het echt meuk wat je gezondheid ook nog eens kan schaden, zonde van al je weken werk.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg eens uit wat de behandeling heeft gedaan voor de oogst als je wil, het advies van beide guru's is dus deels of geheel onzin volgens jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een manier die stamt uit vorige tijd toen elke kruimel wiet in de USA goud waard was.

 

Die gebruikte stoffen lijken zo niks voor te stellen maar restanten in een joint in de fik en dan je longen in kan raar uitpakken en de tijd waarin jij het op de planten gespoten hebt is het nog niet geheel afgebroken naar 'onschuldige stoffen', mogelijk zelfs een reactie en weetikveelwat knoflook en 3% en wegrottende sporen doet en of water dat wel 'weg spoelt'

 

Als je oogst een zware schimmel aanval heeft gehad, jij de schimmel extra verspreidt hebt bij verwijderen plant (ik vroeg er eerder naar..) zodat alles onder de sporen zit en dan verwacht dat je met spoelen en doen alles weg krijgt en zo schone wiet, mag je best die 2 goeroes geloven hoor, jij moet het oproken maar ik zou die wiet zeker nog checken met een goede loep voordat ik het in een joint zou doen en dan niet meteen die joint in de mond maar kijken hoe die wiet opbrandt (knettert het?) en of de rook ok ruikt en eruit ziet.

 

zo was mijn opmerking bedoeld

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gekunt... fem.zaad geknakt die 10d in bloei staat :thumbsdown: :thumbsdown: resultaat 2 pl gesplijt.. sterven die? wat kan ik er aan doen? iemand? HELP !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plakband erom heen en vingers gekruist, werkt bij mij in ieder geval als ik iets te hard heb geknakt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

knapzak inpakken , naar het oosten lopen tot je in India bent , en over tien jaar nog eens teruglopen

 

misschien dat je dan wel gewoon stap voor stap aanwijzingen kan volgen.

 

knap verneukt , dat dan weer wel

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok lostchild, thanks voor je inhoudelijke reactie. De testjoint van ongewassen wiet gisteren knetterde wel een beetje maar ik weet niet zeker of dat de vloei was onder mn duim en vinger die geluid maakte, ik heb hem nog dus ik ga dat ff checken. De gewassen wiet heeft minder "kristalletjes" dan de ongewassen en ruikt minder sterk, idd, beter om niet zo'n behandeling te doen.

Wat betreft die plant die ik weg heb gedaan dat was omdat die de hele groei achter bleef op de rest en hij energie en ruimte verspilde, bij inspectie had die wel een paar bladeren met hoopjes meeldauw. Ik heb hem vernietigd en ga de komende tijd eerst opnieuw bestuderen hoe de volgende zet een sterke zet wordt.

Uit een ander topic van mij is naar voren gekomen dat terpenen van cruciaal belang zijn voor de kwaliteit, mijn vraag, heeft iemand ervaring met het verbeteren van een oogst dmv terpenen toe te voegen oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terpenen zitten in de toppen, die kan je niet toevoegen.

 

Dat je wiet stuk minder kristallen heeft is wel te verwachten, je bent aan het Gumby Ice'n geweest als het ware en ipv dat je het gouden goedje hebt opgevangen heb je het met de zooi die je wou verwijderen zo weggedonderd (kon jij ook niet weten en vertelden de goeroes er lekker niet bij.. nee elke kruimel of het nu wat is of niet moet gered worden, lees een een boek van bijv Jorge uit begin 2000 toen alles nog heel anders was overzee). Wel kwl dat Ed toen met zijn boek kwam, "Turn trash into stash" dat was echt hoe je nou zelfs met vernagelde oogst nog wat van die meuk kon maken.

 

Knetteren klikt overigens heel anders dan knisperen van een vloei :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...