Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djeerdtown

Bac Pk En Bloei Stim Bij Buffertabs

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik werk met aardebakken met buffertabs, schimmels en bacto en ben vanaf de 4de week bij gaan voeden met bac bloei voeding. Ik had de eerste weken ook al PK en bloei stim van bac gebruikt maar toen ik de dosis van de pk een beetje verhoogde gingen de bladeren slap hangen. Was dus niet de bedoeling om zo vroeg al met pk te beginnen had ik begrepen.

 

Iemand raadde mij aan om vanaf de 5de week op de lichtste dosis te beginnen met de PK maar zal ik dan ook de Bloei stim mee geven of had dat al eerder gekund?

 

Ook vraag ik mij af hoe ik de bloei voeding zal gaan doen.. Geef nu 1 ml per 1 liter 1 a 2 x per week.

 

En de eerste weken in vervolg echt alleen maar water geven of kan de pro active wel mee gegeven worden

 

Gr Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.sanniessh...grafiek-eng.jpg

(hoeveelheid bac bloei in zichtbare bloei met zaadplanten)

(met stekken 12/12)

 

je hoeft niet elke dag bac bloei te geven

beter is om de 2 /3 dagen

en blijven kijken naar je bladgroen

 

 

stoppen met voeden als je donkergroene blad

een glans over het blad krijgt

als je dan door gaat

krijg je verbrande bladpunten:)

als de glans weer weg is

en het blad nog mooi donkergroen kan je weer gaan

 

 

bloei stimulator

Stimuleert de groei van de positieve micro-organismen in uw medium, waardoor de opname en het transport van de voedingsstoffen in de planten beter zal verlopen.

Uw gewas zal sneller bloemen aanmaken. Ook wordt de bodem beschermd tegen diverse bodemziektes. Deze bloeistimulator heeft een reinigende werking op de druppelaars en heeft een pH verhogend effect in het medium. Zeer sterk geconcentreerd. Altijd koel bewaren en bij deze biologische producten geen enzymen meer gebruiken!

 

bac bloei

 

Door gebruik van de B.A.C. bloeistimulator worden micro-organismen geactiveerd, die zorgen voor een directe beschikbaarheid van de benodigde elementen uit de B.A.C. bloeivoeding voor uw gewas.

pk

Dosering: Op te starten met 1ml/liter met een max van 3ml/liter,deze dosering aftrekken van de basivoeding.Dus te starten met bv 2 ml bloeivoeding en 1 ml pk booster.Wanneer 2 ml pk booster gebruikt gaat worden de bloeivoeding mnaar 1 ml brengen enz..

 

week 5 starten met minimale dosis

blijven kijken naar het bladgroen

week 6 volle mep

als het bladgroen het toestaat

 

pro active

Organische toevoeging voor het toevoegen van belangrijke amino zuren en de ballans van de ph te herstellen in de aarde.

je hebt als buffertabs van sannie erin

die regelen als het goed is je ph en ec

Komplete organische voedings/buffertablet voor in de aarde,komlete voorziening voor u plant voor langere periode.

Geen PH en EC meer meten en optimale smaak en uitwerking op een volledig organische manier

 

pro active in samenwerking met bloeistimulator is volgens mij nodig

als je alleen op de bac lijn draait

 

aangezien je ook sannietabs erin hebt

zou ik het bodemeven met bacto voeden

de eerste 2/3 weken van een kweek

1 x per week

daarna

eenmaal per 2 weken gedurende de hele kweek

imo zijn bloeistimulator en pro active overbodig

aangezien je sannietabs erin hebt

ik zou alleen bac bloei meegeven

en als de tijd van pk is aangebroken

voorzichtig die gaan meegeven

en blijven kijken

aangezien de tabs best krachtig zijn

succes in elk geval

grtz chucha

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft niet aan welke aarde je in die bakken hebt, hoe vaak al hergebruikt of opgewaardeerd etc etc.

 

Maakt nogal verschil of je op een custom mixte van GL of een grijze zak bio mix aan het draaien bent als je gebruik maakt van tabs en BAC lijn.

 

BAC lijn: des te meer des te beter (je wiet smaakt beter, is vetter zijn 2 +punten) naast dat het de ph in einde bloei wat naar beneden krijgt waardoor je niet zo snel een N tekort rijgt (ja je leest het goed een N tekort... geel blad week 7).

 

Vanaf week 4 kan je PK mee gaan geven, geef als je PK geeft geen bloeivoeding, de combi van deze 2 is best heftig en mijn planten verdroegen apart en stuk beter, zorgde er ook voor dat ik wel richting max dosis van en de bloei en de PK kon gaan waar als ik dat in combi met elkaar gaf bij 2ml de boel verbrandde voor mijn ogen zowat.

 

Is je aarde redelijk voorbemest en heb je je best gedaan met de tabs dan is een beetje PK vanaf week 5 zat en mag je de bloevoeding en de rest in de kast zetten...

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Bedankt, sorry voor de late reactie!

 

Het is een light mix van Supreme ofzo.. Maakt dat na 3 rondes op de zelfde aarde nog eigenlijk uit met wat voor aarde je mee begonnen bent? Verder had ik dit keer wormenmest erbij gedaan omdat ik geen perfect start kon krijgen volgende keer gewoon perfect start en geen wormenmest, de tabs, schimmels, bacto, pro active, bloei stimulator, final solution en de bloei voeding en PK uiteraard. Paar zakken nieuwe light mix als nieuwe toplaag met daarin de schimmels en perfect start. Zal ik er nog wat extras bij doen aangezien dit de derde ronde wordt?

 

@lostchild , @chucha

 

Oke dit is dus het plan:

 

3de week bloeivoeding 1 ml/liter,

4de week bloeivoeding 1 ml/liter

5de week bloeivoeding 2 ml/liter, PK 1/1.5 ml/liter

6de week bloeivoeding 2 ml/liter, PK 2/3 ml/liter

7de week bloeivoeding 2 ml/liter, PK 3 ml/liter

8de week bloeivoeding 3 ml/liter, PK 3 ml/liter

9de week niks meer....

 

Kan dit of wordt dit te veel?

 

chucha jij raadde aan 6de week volle mep PK maar volle mep is 3 ml liter en van bloeivoeding aftrekken maar dan kan ik toch geen bloeivoeding meer mee geven?

 

Nu heb ik een amnees staan en zijn de haren van de kleinere toppen wel minimaal 3kwart bruin eind 9de week maar de grotere nog niet.. Lijkt alsof nog wel een weekje kan... moet ik dan de voeding en PK en alles nog een weekje extra doen in de 9de week of gewoon stoppen met voeden en alleen water na week 8?

 

Bedankt guys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zij als het bladgroen het toestaat

zo niet dan niet

niet vergeten die 1ml bac bloei weghalen als je 1 ml pk gebruikt

het maakt dan niet uit als je geen bloeivoeding gebruikt

ik zou na week 6 geen pk meer geven

maar alleen bac bloei en bacto

 

 

je zit nu in eind week 9

dus je moet nog een weekje?

zo ja gewoon op water

als het goed is zit er nog genoeg in je bladeren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen zoals chuca aangeeft (ik ga ipv aftrekken van aandeel bloeivoeding geen bloeivoeding als ik PK gaf) en wat je Amnees betreft: leren plantlezen want % bruine haartjes zegt dus amper iets, kan door van alles komen die bruine haartjes, een loep en dan trichomen checken en vergelijk jouw plantjes met hoe die van anderen erbij staan (online natuurlijk) is een aardige indicator

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucha

 

Thnx! Dus alleen maar week 5 en 6 PK mee geven verder niet?? En dan elke waterbeurt mee geven pk? Niet ene dag pk andere dag bloei geven zodat er wel beide volgens schemas gegeven kunnen worden of is dat overbodig? Week negen zit er op idd maar mij werd verteld dat ie met 9 weken wel klaar is... Maar de planten waar de toppen wat groter van zijn lijken nog wel wat langer door te kunnen.. Veel verschil.. sommige zijn cola flessen sommige een stuk kleiner.. Maar zolang de bladeren het trekken opvoeren dus van 1ml/l naar 3m/l in alleen week 5 en 6 zeg jij?

 

@lostchild

 

Bedankt! Ik ga beetje experimenteren wat beter gaat jou manier of zoals chucha zegt. Dus echt trichomen checken om te kijken.. Moeilijk ik ging altijd oogsten als de haartjes 3/4 bruin waren.. Geen goede indicatie dus..

 

even een ander onderwerpje

 

Ik heb altijd als ik stekken heb gehaald enorme verschillen in grote echt heel veel die altijd achterblijven en eigenlijk heel veel langer voorgroei nodig hebben dan de andere maar dan worden de goede weer veel te groot.. Hoe doen jullie dit? Gewoon 3x zoveel halen als je nodig hebt en dan de goede er in zetten ?

 

Bedankt guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betere stekkenboer aanschaffen scheelt echt... een beetje goeie stekkenboer levert redelijk gelijke stekken, en een paar extra voor eventuele achterblijvers te kunnen opvangen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...