Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedboer

30X Special Queen 5X Fruit Spirit 150X150X200 600Watt 11L Potten

Recommended Posts

Hallo Lezers

 

Ik ben ven plan een kweekverslag te beginnen omdat dit mijn eerst kweek is en wat tips nodig heb van jullie

nu Ik heb de plantjes al een week op 18/6 staan

Ik kweek in aarde

1; met hesi voeding nu Mijn eerst vraag hebben de plantjes al voeding nodig of niet ?

2: Ik kweek op een zolder niet geisoleerd nu

3; mijn temp in de tent ligt aan de lage kant zo een 18/19 graden met lamp aan en uit overdag

4: Mijn lv in het begin was 50/60 daar al dat koude weer de laatste week was het zo koud in de tent dat ik afzuiger heb afgezet

omdat het te koud was dus ik ging dan gaan kijken naar de tent het was er 85 lv en mijn wanden waaren zeiknat dus de afzuiger

weer aangezet en mijn lv daalte tot 70% nu in de tent en het vocht is van de wanden

 

hier wat fotos

 

gallery_45297_18517_1017747.jpggallery_45297_18517_1330529.jpggallery_45297_18517_1134181.jpggallery_45297_18517_909253.jpggallery_45297_18517_985212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt foto's een slag draaien voor je link kopieert.

 

Na een beetje speuren heb je direct antwoord op al je vragen

 

Allereerst temp met lamp aan 27/28

Temp. lamp uit minder als 10 graden verschil

 

Had je beter kunnen checken voor je potten vol zet.

 

Isoleren met een volle kamer gaat niet

 

Dus je zult moeten bijverwarmen

Houd 20 graden lamp uit aan en je zult zien wanneer lampen aangaan je ook rond ideale temp. zit .

 

Overschakelen 12/12 doe je wanneer bladerdek zowiezo 75% aarde bedekt of gelijk

 

Voeden begin je na 2/3 weken pas mee op aarde

Gezien er genoeg basis voeding in de grond zit

Ph 5,8 gehele kweek aanhouden

Voeding langzaam opbouwen

 

Wel hebben ze direct wortel stimu nodig

 

Zeg er eerlijk bij heb geen ervaring met zaadplanten maar houd dit als basis maar aan

 

Zoek ook even door indoor kweekverslagen naar andere zaad kwekers daar staat alle info tussen

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan ik dit verwarmen naar 22 graden die zolder is niet geisoleerd mij gedacht was isolatieplaten langs met tent te zetten in een frame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon dikke electrische kachel erin... die temperatuur MOET omhoog, zoniet kan je beter stoppen en de boel eerst grondig isoleren.

 

En ja, die kachel kost veel meer stroom als de rest van je plantage, maar zonder warmte wordt t helemaal niks....

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger kan eerste weken wel uit

elke dag ff een kwartiertje laten draaien is voldoende

paar keer per dag je wanden afdrogen met een handdoek scheelt je ook gauw 15% in je lv

ik persoonlijk zou niet inzitten met de hoge lv maar wel met de lage temp

als je de temp op 20/22 krijgt daalt je lv ook gelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb miss een idee Een gas kacheltje te kopen een vierkante Box rond maken en Met een afzuiger de warme lucht in mijn tent blazen zo is mijn temp 22 /25 kan ik zelf kiesen zou dit geen goed idee zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeeee!!!! Als dat fout gaat brand of je huis af, of er vallen doden door koolmonoxidevergiftiging.

Planten houden ook niet van co2 in de nachtperiode, en dan heb je die warmte juist hard nodig.

Gewoon een electrisch kacheltje halen, veiliger en doelmatiger.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Tent is verhuist naar de kelder temp ligt nu zo op een 24 graden perfect dus lv op een 74 die krijg ik wel ni naar beneden

heb de tent moeten inkorten voor in de kelder de tent was 2m nu zo een 1.85m niet erg dus

hier wat fotos weet iemand waneer ik de plantjes in de bloei mag zetten want ze staan nu zo al een week en half op 18/6

 

gallery_45297_18522_1171447.jpggallery_45297_18522_369040.jpggallery_45297_18522_2306181.jpggallery_45297_18522_2275594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, stond die koolstoffilter in je tent bij die hoge RV? Dacht namelijk gelezen te hebben dat wanneer die RV eenmaal boven 80% is geweest, de filter niet meer werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja da stond erin als het 90lv was maar dan stond die uit en em zuigt nu af ge voelt et aan de filter :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde op de werking van het actieve kool. Dat merk je vanzelf als ze beginnen te ruiken. Heb je 1tje op voorraad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filters werken slecht bij hoge lv, maar of ze daar ook van stuk gaan...?

 

Wacht nog maar ff met klok omschakelen hoor, zodra het blad ong 2/3 van de pot bedekt is vroeg genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heef nu Wortel complex vab hesi aan de plantjes Mag ik daar ook al Tnt complex bijdoen of is dat nog te vroeg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig aan met de tovermiddeltjes hoor, de eerste tijd kan ze echt nog wel zonder...

Voeding geven is voorlopig nog niet nodig, er zit nog zat in de grond.

Tegen de tijd dat ze in bloei mogen ga je maar eens rustig bijvoeden.

Als je nu vanalles gaat toevoegen krijg je over een tijdje dikke overvoedingsproblematiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Update

 

Plantjes groeien als Kool :P

Nu zo een 25 graden maar ik vind at lv nog heel hoog ligt zo een 70 hoe krijg ik deze naar beneden

Ze krijgen aleen Wortelstimulator en Supervit van hesi

 

gallery_45297_18524_2451176.jpggallery_45297_18524_1500899.jpggallery_45297_18524_2236392.jpggallery_45297_18524_272197.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid hoef je je nu nog niet zon zorgen over te maken.

Het is gewoon erg vochtig op het moment dus ik denk ook niet dat je daar zonder luchtdroger veel aan verandert.

(Probeer wel je lekkage te fixen, nog meer vocht toevoegen is natuurlijk niet zo'n goed plan)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met Lekkage ? de ventilator draait in tent afzuiger staat helft op en de 2 verluchtingsgaten staan open

Share this post


Link to post
Share on other sites

Floeps... Never mind, ik haal 2 topics door elkaar... ik zal er maar gauw nog eentje opsteken! Hahaha..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze nog even laten groeien. Weet niet hoe het er nu voor staat! Maar je zou nu wel in de bloei zitten.

Ben wel benieuwd?

 

Je kan er ook nog wel een lampje bij hangen in dat formaat tent. Ik gebruik zelf ook dit formaat tent met 2 X 600w en dat gaat goed, 2 X 400 kan ook goed.

 

Succes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zoveel planten op zo'n kleine ruimte?? zonde van je geld je had beter een kachel gekocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...