Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Meganoob

Startende Kweker

Recommended Posts

Ik ben namelijk nieuw in et zelf kweken,

Ik heb hier al een en ander kunnen lezen op het forum, maar het lijkt allemaal nog zo simpel en eenvoudig niet.

 

Graag had ik aan iemand willen vragen of het mogelijk is een volledige kweektent met lampen filters etc, aarde,... Voeding,... te kunnen samen stellen.

Met feminised zaadjes erbij.

 

Zodat ik alles heb om mijn kweek te beginnen.

Rond wat budget zitten de meeste mensen als ze kweken? 200€-500€,..?

 

Ik had graag een plantje of 5-10 gezet.

 

Grtz

Mega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je uitgeven? Wil je budget spul of topspul? Want voor 500 heb je alleen maar een budget setje :) en dat zou ik afraden, want dat zie je terug in de resultaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was het Racker die zei: je moet niet kijken naar wat iets kost, maar naar wat het oplevert...

 

Je kan voor 500 een beginnetje maken, maar dan kom je er snel achter dat de helft van je gekochte materiaal niet echt werkt zoals je zou willen wat je dus ook terugziet in je oogst.

Goedkoop is duurkoop in deze branche.

 

Ik heb inmiddels al een leuke installatie opgebouwd, en het heeft NIKS gekost.

Elke uitbreiding die ik de afgelopen rondes gedaan heb is betaald met de opbrengsten en ik ben weliswaar nog niet 100% tevreden over hoe het loopt, maar over een week of 3 zal ik daar waarschijnlijk heel anders over denken... ;)

 

Basis startsetje als ik het moest kopen zou zijn:

 

Tent SJ DR120,

600W VSA, lamp, spiegelkapje

Schakelkast (relais) bv Davin dv12

Softbox 500 of 750 kuub, combiconnect 160, koolstoffilter +/- 500 kuub, fancontroller.

Clipfan voor luchtcirculatie.

9x18 liter pot (16x11 liter zou ook kunnen)

4x 50l lightmix aarde

Zaadjes, voeding enz bestel je hier bij sannies shop in een compleet pakketje, hoef je alleen nog kraanwater te geven. Kan ook weinig aan fout gaan omdat je biologisch kweekt.

 

Als je ergens stekken kunt kopen zou helemaal mooi zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het geschikt maken van mijn kast, ben ik nu al zo'n 400 euri kwijt. Lampen 100, ventilator 100, folie, electra, buis, schroeven etc 200. Met nog eens 200 euri verwacht ik compleet te zijn. Zaadjes ca. 100 en dan nog de grond, voeding, etc.

 

Je zegt 5 tot 10 planten te kweken, maar waarop baseer je die keuze? Verschil tussen 5 en 10 is verschil tussen illegaal en strafbaar zijn. Lijkt mij een keuze die je maakt voor je begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compleet bio startpakketje incl voeding, zaden enz koop je hier in de webshop voor 75 euro.

Kan je als beginner echt een prima oogst mee draaien schijnt het... hoef je ook geen ph/ec meters enz voor te kopen.

 

Met 5-600 euro kan je wel een leuk 600w pakketje samenstellen waar je met een 5 tal plantjes genoeg kan oogsten om een jaar lang niet naar de shop te hoeven.)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij was het Racker die zei:

 

Als je het niet kan betalen, dan heb je het ook niet nodig. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was zelf zon €900 kwijt voor alles wat na de eerste ronde al zeer ruim terug verdiend was maar

het is maar net wat jij zelf wilt, zo veel mensen, zo veel wensen maar goedkoop = 9 van de 10 keer duurkoop.

 

Persoonlijk zou ik een VSA links laten liggen en iets meer uitgeven voor een EVSA, werkt veel fijner en veiliger.

Softbox kan je wel op besparen door gewoon een buisfan te nemen en hier zelf een kist met demping om te bouwen,

scheelt een hoop knaken en dingen zijn een stuk krachtiger (minder verlies als je bochten in je luchttraject heb) dan een softbox.

 

Beter ga je langs een goede growshop en laat je daar laten adviseren en de hele zooi samen stellen,

dit werd mij destijds ook geadviseerd en ondanks dat de drempel best hoog leek (wat achteraf allemaal reuze meeviel) geen moment spijt van gehad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...