Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geame

Welke Voeding Komt Mijn Heribei Te Kort En Hoe?

Recommended Posts

Hallo,

 

De bladeren van mijn Heribei's zijn al een aantal weken bezig met het geel kleuren met bruine vlekken waarna ze uiteindelijk loslaten. Ik heb elke plant zo'n 2 handjes wormenmest gegeven bij het planten en het staat op stikstofrijke (brandnetel), en eventueel kleiachtige grond. Twee kleine planten zijn donkergroen met paars. Wijst dit op een fosfor te kort in verband met de kou?

 

Mijn eerste gedachten zijn kalium en/of calcium te kort. Kan iemand dit bevestigen?

 

Een top van één van de twee kleine, paars verkleurde planten:

 

vgo2yu.jpg

 

Symptomen:

e5jjh1.jpg

11155x2.jpg

2yw6d6g.jpg

16288cp.jpg

 

Ik ben me er van bewust dat de planten niet meer zullen groeien door het koude, natte weer en het eventuele kalium gebrek. Overigens laat ik mijn trichomen nog even rijpen door middel van de matige UVB die ze nog mogen ontvangen. (als ik dit biologisch goed heb)

 

Iemand tips en/of opmerkingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, het lijkt erop alsof de herfst is aangetreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten ja? De trichomen zijn nog niet helemaal melkachtig en de planten bieden nog 'prima' weerstand tegen rot. Steeds als ik kom knip ik alle rot er gewoon even uit.

 

Zo ver ik weet kunnen de aanwezige trichomen alsnog rijpen omdat daar alleen UV-B licht bij komt kijken.

 

Om nog even toe te voegen; ik ben me er van bewust dat voeding toevoegen niet gaat helpen en ik niks meer kan doen. Ik ben slechts geïnteresseerd naar de werking van de voedingsopname en het herkennen van gezondheidsproblemen aan de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steeds als ik kom knip ik alle rot er gewoon even uit.

 

Schimmels kunnen razendsnel groeien,

de volgende keer kan dat je er komt, kan alles compleet verrot zijn.

 

Wie het onderste uit de kan wil hebben krijgt het lid op zijn neus!

 

Als je toch wil zien of ze nog verder afrijpen, dan toch minstens de hoofdtoppen alvast oogsten.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al twee planten geoogst om zo mezelf van oogst verzekerd te hebben. :)

 

Maar goed; ik ben dus geïnteresseerd naar de biologie/scheikunde achter de symptomen die mijn planten laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij komt dit ook gewoon door de kou en de korte dagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat overkomt alle éénjarige planten, ze gaan dood!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hem ook lekker gaan knippen de plant ziet er al goed klaar uit ik heb de mijne ook verlede week zondag omgelegt

blad sterf snel af nu vooral met wijnig zon licht nu

gallery_32069_17235_474876.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met deze kou staan de processen in de plant ook nagenoeg stil, dus langer doorgaan levert alleen maar rottigheid op.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeiprocessen staan inderdaad stil. Aanwezige trichomen rijpen alsnog door middel van het (weinige) zonlicht. Ik ga voor donderdag nog oogsten, dat gegarandeerd. Mijn Indica's kunnen de rot namelijk nog aardig aan.

 

Ik ben verward met de verkleuring van mijn plant omdat andere wietplanten (sativa's) in de tuin van een vriend slechts iets te donkergroen/beetje paarsig van kleur zijn.

 

Ik probeer de scheikunde/biologie te begrijpen van hetgeen wat ik zie gebeuren. :P

 

Dankjulliewel voor de reply's! =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...