Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

makker

Daar Zijn We Weer Met Dit Keer "toprot" (Botrytis)

Recommended Posts

Plantjes staan op het balkon, zijn nu 4+ maandjes oud. (begin week 7 bloei)

Type: CBD outdoor mix, korte plant 70/30 indica/sativa, varieert 60-75 cm

Gebruik Canna producten (terra/vega/rhizo)

Water om de 2/3 dagen, 2x per week voeding.

Tapwater, minimaal 2 dagen oud.

Laatste voeding: gister voor het laatst geflushed met zeer lichte voeding vanaf nu krijgen ze niet meer.

 

Peepols,

 

Ik heb Botrytis geconstateerd op een van mijn planten, direct apart gezet.

Klein rotte bruine blaadjes en het ging als een speer door de plant heen.

Verder heb ik de geinfecteerde bloemies direct verwijderd, maar ik denk dat ze er geweest is.

 

De vraag wat nu? Omhakken?

 

En wat te doen met de rest? Ik zit begin week 7 moet ik nu de rest gaan oogsten?

Ik ga er vanuit dat de sporen zich immiddels verspreid hebben.

 

Zal morgen ff een paar foto's neerzetten, ik was daar in de paniek niet zo mee bezig. :thumbsdown:

01

 

Advies zeer welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag mij af hoe snel je met Botrytis moet handelen.

In mijn planten zit het al weken en ik heb echt geen zin en tijd om alles iedere keer weg te knippen.

 

Ik heb zelfs 1 keer een plant kunnen rekken met het uitbloeien tot 4 weken terwijl er schimmel in zat.

 

7 weken vind ik persoonlijk wel de moeite waard om te oogsten

 

Maar mijn planten zitten op 4 weken, onmogelijk om bij 4 weken bloei te oogsten, die wiet is nergens geschikt voor, dus ik moet wachten, zeker nog 14 dagen.

 

Als ik het goed begrijp kweek je binnen, als de schimmel zich zo snel verspreid zou ik de luchtvochtigheid omlaag brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 weken vind ik persoonlijk wel de moeite waard om te oogsten

Als ik het goed begrijp kweek je binnen, als de schimmel zich zo snel verspreid zou ik de luchtvochtigheid omlaag brengen.

Nee balkon, heb de post ff aangepast met bovenin wat meer info, maar ze hebben een paar nachtjes binnen gestaan omdat het echt te koud werd op het balkon. Misschien had ik dat achteraf beter nie kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als het eenmaal buitenplanten zijn door ze buiten op te laten groeien kun je ze vaak beter ook buiten laten staan. Binnen gaan ze vaak kapot vooral als je de centrale verwarming te hoog hebt staan, dan worden ze vaak helemaal vertraagd in hun verdere bloei. Maar een paar nachtjes is nog te overzien, ik heb ze eens een paar weken voor het raam binnen verder laten af bloeien, ondanks dat ze er nog lange tijd leuk uitzagen waren ze niet gewend aan het binnen klimaat wat er uiteindelijk voor zorgde dat ze zich niet meer verder ontwikkeleden maar langzaam stress tekenen begonnen te vertonen en de opbrengst was uiteindelijk behoorlijk laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijne amnesia haze zal sinterklaas meemaken,alé hoop ik toch...staat buiten 24/24

Share this post


Link to post
Share on other sites

omhakken en alles schoonmaken, rot kun je niet wegknippen, als het er zit zit het OVERAL of je hebt ziet of niet, het zit er al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volges mij is het geen toprot, kheb wel van die bruine blaadjes maar geen grijze schimmel. (wel witte maar da is meeldauw)

01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dit weer gaan toprot wel heel snel, het zijn de ideale omstandigheden waarin schimmels zich zeer snel kunnen ontwikkelen. Ik heb 1 hele boom gisteren uit de grond getrokken en weg gesodemietert. Het weer werkt erg tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...