Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ba0c31516993f62ce64af828557f758a.png

 

De 6e bloeiweek is eergister begonnen. De haartjes kleuren al bruin en de krisstallen lijken al een beetje milky. Niet super goed te zien op de foto, maar beter lukt me niet. :P

 

In verband met het weer twijfel ik of ik ze nog even moet laten aan of het beter is ze morgen al te oogsten. Een van de drie planten heeft flink last gehad van toprot, en ik wil niet dat dat met de andere twee ook gebeurd.

 

a023e8e817807778dc123f33d1e9a710.png

 

Wat zeggen jullie?

Zo snel mogelijk omhalen of nog tot 19/20 oktober laten staan?

 

Bedankt voor het lezen en fijne dag verder. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn zeker de weersvoorspellingen van Limburg, veel warmer dan de rest van Nederland met de 14 daagse weersvoorspelling :P

 

Heb je niet meer foto's van de toppen?

 

Het is een afweging die ieder voor zich moet maken, 1 van de onzekerste onderdelen van het kweken als het om buiten gaat. Niemand kan je vertellen wat je moet doen maar slechts voorspellingen doen.

 

De algemene opvatting heerst dat je de boom om moet leggen als er rot in zit, maar dat is natuurlijk onzin..

Er zijn te veel factoren aanwezig die bepalen of je de plant moet omleggen of niet.

 

Hoeveel weken bloei zit erin?

Welk soort is het?

Staat de plant in de schaduw en in een vochtige omgeving?

Volstaat het wegknippen van de rot om het nog met 1 a 2 weken te rekken?

Wat voor kwaliteit heb je nu als je oogst?

 

Als je de weertabel bekijkt kun je het misschien wel rekken tot 21 oktober, maar dat hangt van de conditie van je plant af, die afweging kun je alleen zelf maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een gedeelte oogsten, daarmee spreid je het risico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ autoflowers

 

Ik kan wel meer foto's maken, maar wat voor precies? Close ups of met wat meer afstand?

 

De plant die last had van rot heb ik gister volledig gecontroleerd en alles waar ook maar een beetje rot inzat eraf geknipt.

Die plant had volgens mij ook geen perfecte conditie, had paarse stengels wat volgens mij aangeeft dat de weerstand van de plant wat verzwakt is.

Wat er over is gebleven ziet er naar mijn idee nog niet rijp uit, dus laat dat nog even staan.

 

@ Aquar

 

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik las dat het beter is je plant in 1 keer te oogsten en als geheel op te hangen zodat je maximale smaak krijgt.

Verschilt natuurlijk per persoon op wat voor manier je oogst, maar dit leek mij de meest efficiënte manier.

Als iemand ervaring heeft met verschillende manieren van oogsten hoor ik graag of het smaakverschil echt zo groot is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de dikte en compactheid van je toppen. Is moeilijk in te schatten vanaf de eerste foto.

 

Als het nu al mooi spul is kun je overwegen het te knippen, als het nog lang niet klaar is dan is de keus om het te rekken ook sneller gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat foto's van in het donker :

 

Random topje.

 

b7c6acb57efc9b719b3addcd8fedf05a.png

 

Een van de hoofdtoppen van mijn getopte plant. Echt fatties vergeleken met de rest. :o

 

d7c6a9ab512ce1543e248deefb352f19.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt goed uit. Je zou in principe kunnen oogsten maar als je een wat zwaardere wiet wil wat THC gehalte betreft zou ik nog een weekje wachten, mits de toprot onder controle is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rot sloeg gister weer genadeloos toe en heb alle geïnfecteerde toppen eraf geknipt.

De niet-aangetaste wiet heb ik nu in m'n drooghok hangen.

 

Vroeg me alleen af hoe anderen het drogen doen.

 

Twee manieren:

  • De bladeren eraf halen en gelijk tot helemaal knippen en ophangen.
  • De bladeren er eerst nog een weekje aan laten zitten en ze er dan pas afhalen.

Hoor graag van anderen hun ervaring met beide manieren. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot blad er af, drogen en dan curen met t kleine blad er nog an. Vlak voor consumptie trek ik t kleine blad er af.. scheelt een hoop tijd ( al verdeel je die tijd nu enkel over een langere periode, t valt mindrr op).

 

Das hoe ik t deed/doe..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot t droog genoeg is om te curen..

 

Curen tot ik t rookte..

 

Ging t niet na x aantal weken in plastic proppen ofzo.. luchten tot je de door jouw gewenste droogheid bereikt hebt En dan lekker donker en koel bbewaren. .

(Ivm met mogelijk een inval misschien sneaky bewaren... hier gaat het ook de ..... in.. mijn stash pakke ze nie meer..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan proberen hoe mooi het afbloeit door nog een paar dagen in het donker in een vaas met water de dikste toppen te zetten ( of allemaal als je de ruimte hebt.,

 

ik vermoed dat je dan iets lekkerder wiet hebt

maar OZ's methode zie ik helemaal zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest scabiosa

je kan proberen hoe mooi het afbloeit door nog een paar dagen in het donker in een vaas met water de dikste toppen te zetten ( of allemaal als je de ruimte hebt.,

 

ik vermoed dat je dan iets lekkerder wiet hebt

maar OZ's methode zie ik helemaal zitten

 

is dit een beproefde methode?

lijkt me wel interessant! Toprot krijgt binnen waarschijnlijk ook niet veel kans meer dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...