Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrblonde01

Bladprobleem, Foto's Inside. Hulp Nodig!

Recommended Posts

Het ging de hele tijd heel goed met mijn plantjes, die in een tent staan. Het lijkt wel een terugkerend thema te zijn, dat zo tegen het einde de bladeren geel worden, vooral boven bij de toppen. Ik dacht eerst dat het misschien aan de hitte van de 600 watt lamp lag, dus die heb ik wat hoger gehangen, maar het vergelen/verdorren blijft maar door gaan. Ik geef niet meer voeding dan anders, de planten waren de hele tijd goed groen. Tijdens de bloei voeg ik wel Canna PK13 toe. Ik kan er echter niet achter komen wat nu precies het probleem is. Ik heb wat foto's gemaakt van een paar blaadjes die ik eruit heb gehaald.

 

Te veel of juist te weinig voeding, of een ander probleem. Wat is jullie mening?

 

Foto's groot bekijken kan hier: http://imgur.com/a/FAqeJ

 

e204fa8c04.png

25b1fa02e5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook altijd, tegen mij werd altijd gezegd dat het de herfst is. Ik geloof het niet. Maar de opbrengsten blijven goed dus ik besteed er niet teveel aandacht aan.

 

Bij mij gebeurd het meestal in week 6 van de bloei (9 weken totaal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de bladkleur zo zie zeg ik overvoeding, maar als je nou ff meer informatie geeft kunnen we het vast preciezer inschatten.

 

Welke voedingslijn/producten,kweekschema gebruik je, hoeveel, kweek je op aarde of ...., temperaturen, luchtvochtigheid, dat soort dingen

 

Edit: ph+ec, meet/corrigeer je die?

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de bladkleur zo zie zeg ik overvoeding, maar als je nou ff meer informatie geeft kunnen we het vast preciezer inschatten.

 

Welke voedingslijn/producten,kweekschema gebruik je, hoeveel, kweek je op aarde of ...., temperaturen, luchtvochtigheid, dat soort dingen

 

Edit: ph+ec, meet/corrigeer je die?

 

Ik gebruik 1 component voeding van Hy-Pro terra, volgens de instructies. Canna PK 13 tijdens de bloeiperiode, de voedingsbodem is potgrond speciaal voor groente en kruiden, de temperatuur zit zo rond de 21/25 graden en de luchtvochtigheid rond de 50/60%. De grond voelt niet te nat of te droog aan (ik geef water wanneer nodig).

 

Ik corrigeer de PH van mijn water naar 6, de EC kan ik helaas niet checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook foto's van de hele plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat ik met alleen water spoel gaat de 'verbranding' door, en de toppen gaan ook hangen. Ik kan nu maar het best oogsten zeker?

 

Netkn2o.jpg

dBNXGnA.jpg

tGDMmpk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie meerdere tekorten, (N) en (K) , Dit is GEEN overbemesting,je bladeren zijn niet eerst kromgetrokken/bol staan.

Onderin bij de oudere bladeren duidelijk geel van N tekort.

Jonge blaadjes in toppen trekken leeg,te weinig K.

Die verbranding word veroorzaakt doordat de plant de tekorten uit zijn eigen blad wilt halen.

Ik zou maar oogsten voordat het bruine je toppen in trekt,dat is namelijk smerig om te roken en smaakt zoals het eruit ziet: als stro....

Hopelijk heb je hier wat aan>>

 

 

 

gallery_22295_10617_700049.png

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vreemd. Iemand anders zei juist dat ik teveel voeding had gegeven, het bleek dat ik teveel PK13 had gegeven, of in ieder geval een te lange tijd, dit moet namelijk maar 1 week tijdens de vorming van de toppen.

 

Toch compleet het tegenovergestelde dus? Wat is dit verwarrend zeg...

 

Gaan blaadjes altijd eerst kromtrekken bij teveel voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In welke week zit je? Misschien is het gewoon de herfst en is het einde van je kweek in zicht.

 

Ik zou wel goed je toppen inspecteren op rot. Want die bruine blaadjes die uit je toppen komen, daar heb ik me twijfels over. Probeer is aan verschillende blaadjes te trekken, als je ze heel makkelijk uit je toppen trekt heb je kans dat er binnen in je top al een beetje rot zit.

 

Ik zeg niet dat je nu al rot hebt. Maar ik zou het wel in de gaten houden.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het te strak ph sturen heeft het wortelmilieu beschadigd waardoor er blokkades zijn ontstaan, dat is bij mij ook een terugkerend fenomeen... hebben ze een keer erg droog gestaan toevallig?

Het water wordt opgezopen door de planten, maar het zuur blijft achter in de pot lijkt wel.

Deze ronde heeft de planten een paar keer flink kraanwater voeren zonder voeding of ph correctie de vergeling gestopt.

Sindsdien geven de planten nog wel wat tekorten aan, vooral stikstof, kalium en calcium, maar de algehele gezondheid is veel beter.

(Mijn vorige ronde zagen de planten er ook zo dramatisch uit als die van jou nu...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het te strak ph sturen heeft het wortelmilieu beschadigd waardoor er blokkades zijn ontstaan, dat is bij mij ook een terugkerend fenomeen... hebben ze een keer erg droog gestaan toevallig?

Het water wordt opgezopen door de planten, maar het zuur blijft achter in de pot lijkt wel.

Deze ronde heeft de planten een paar keer flink kraanwater voeren zonder voeding of ph correctie de vergeling gestopt.

Sindsdien geven de planten nog wel wat tekorten aan, vooral stikstof, kalium en calcium, maar de algehele gezondheid is veel beter.

(Mijn vorige ronde zagen de planten er ook zo dramatisch uit als die van jou nu...)

 

Dit zou kunnen, ik moet behoorlijk afzuren, het water hier zit rond de 7.5 PH wat ik afzuur naar 6.0.

 

Maar wat is dan een beetje duurzame oplossing? Om de zoveel waterbeurten 1 keer niet-afgezuurd water geven bijvoorbeeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder strak ph sturen, dus minder zuur gaan. Tis geen hydrokweek..(wist ik voorheen ook niet)

Ik heb vandeweek een schemaatje voorbij zien komen waarin vrij duidelijk stond bij welke grondph je planten het beste hun mineralen, voeding enz. opnemen.

 

Grote ph schommelingen zijn onwenselijk, vinden de dames niet lekker.

 

Ph uit de kraan is hier 8+, dus hier is het probleem nog erger...

 

Volgende ronde wat hoger gaan zitten met ph zou een hoop ellende kunnen voorkomen, probeer eens 6,5 ipv 6 en kijk of het scheelt.

 

Die pk13, geef je die de hele bloei mee of volgens het systeem van canna 1 weekje halfweg bloeiperiode?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij nog wat foto's nadat ik een hoop dood blad (vooral de uiteinden) heb weggehaald:

 

TH1ltpC.jpg

EHUGOUX.jpg

4JsYEeG.jpg

YXRKwR4.jpg

ibC9BxQ.jpg

7CRxJgf.jpg

dV3980G.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder strak ph sturen, dus minder zuur gaan. Tis geen hydrokweek..(wist ik voorheen ook niet)

Ik heb vandeweek een schemaatje voorbij zien komen waarin vrij duidelijk stond bij welke grondph je planten het beste hun mineralen, voeding enz. opnemen.

 

Grote ph schommelingen zijn onwenselijk, vinden de dames niet lekker.

 

Ph uit de kraan is hier 8+, dus hier is het probleem nog erger...

 

Volgende ronde wat hoger gaan zitten met ph zou een hoop ellende kunnen voorkomen, probeer eens 6,5 ipv 6 en kijk of het scheelt.

 

Die pk13, geef je die de hele bloei mee of volgens het systeem van canna 1 weekje halfweg bloeiperiode?

 

Goed idee... Ik heb ook een EC meter gekocht dus kan ik ook eindelijk eens de grond gaan meten. Ik ga de volgende keer zeker wat hoger zitten met de PH.

 

Canna PK13 gebruikte ik ook verkeerd - dit moet slechts gedurende 1 week tijdens de vorming van de toppen, maar dit deed ik tijdens de hele bloeiperiode.

 

Ik moet wel zeggen dat het verbranden/verdrogen gestopt lijkt te zijn. Zal ik dan alsnog oogsten of toch nog even wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zien de trichromen eruit? Ik zou ze niet te lang meer laten staan denk ik.

Grote vooruitgang is er toch wel uit, nog ff blijven spoelen met kraanwater en omhakken die meiden zodra je het tijd vind.

 

Ga je gelijk weer starten? Dan zou je vast kunnen beginnen met zaden/stekken voor te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zien de trichromen eruit? Ik zou ze niet te lang meer laten staan denk ik.

Grote vooruitgang is er toch wel uit, nog ff blijven spoelen met kraanwater en omhakken die meiden zodra je het tijd vind.

 

Ga je gelijk weer starten? Dan zou je vast kunnen beginnen met zaden/stekken voor te groeien.

 

Ik heb de trichomen even bekeken onder een simpel microscoopje, deze zien er nog vrij helder uit, ze beginnen een beetje troebel te worden heb ik het idee.

 

Hier nog een foto van dichtbij, waar je de trichomen een klein beetje kunt zien: http://puu.sh/kTtJM/b4c2f2a99a.png

 

Ik heb de volgende dames al klaar staan onder de t-neon 75 watt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die mogen nog wel ff.

kijk het nog maar een weekje aan, maar als de vergeling terugkomt...

Zoinzo zou ik stoppen met voeden en afzuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...