Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koentje

Het Weer Momenteel

Recommended Posts

hey

ik heb 4 planten in een serre staan, maar zie net op het weerbericht dat het 2 graden word deze nacht, op sommige plaatsen vorming van nachtvorst. Ik woon in Belgie.

Moet ik al oogsten? Ze moeten normaal nog een paar weken staan.

groeten

Koen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak gerust eens foto's van je toppie die je denkt te willen oogsten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal morgen is wat foto's nemen, maar ik weet uit ervaring dat ze zeker nog een paar weken nodig hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet oogsten als ze nog moeten, 2 graden nachtvorst overleven ze sowieso helemaal in een serre. Op de open vlaktes is het kouder.

Wietplanten kunnen best een aantal maal -2 in de nacht hebben. Maar het moet geen 48 uur achtereen -2 zijn, dat is wel riskant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het zo afkoelt zullen je planten vrijwel zeker verbranden!

 

Oogsten is zonde als ze nog een paar weken moeten dus zou je het beste voor verwarming kunnen zorgen.

Je planten zo veel mogelijk ombuigen helpt ook, omdat je daarmee de verticale potentiaal gradient omlaag brengt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je da ia toelichten? De verticale gradieent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal geen -2 worden in de serre.

 

Zet er maar eens een thermometer bij. je zal zien dat het rond je huis in de serre nog zo'n 5 graden in de nacht blijft als de voorspellingen -2 zijn.

Je huis zelf houdt ook warmte vast en de bomen en bebouwing in de buurt houden ook warmte vast.

 

Als je op de open vlakte woont met weinig of geen bebouwing dan kom je al eerder in de buurt van de 1 of 2 graden in de serre. Maar de opwaartse warme lucht blijft ook veel langer hangen doordat ze in de serre tegen je huis staan.

 

Ben het dus niet eens met de reactie van Bubble dat je planten zullen verbranden omdat het de -2 ten eerste nooit zal halen waar je planten nu staan, op de tweede plaats moet de vorst langer dan 12 uur aanhouden als het om -2 gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg wel dat de wortels niet al te koud staan, als je ze in potten hebt staan pak die dan ff in.

Dan blijven ze misschien wat langer groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

ik heb vandaag geknipt, het weer gaat er toch niet op verbeteren.

Ik heb een klein beetje toprot, deze heb ik weggeknipt.

Maar gaat toprot verder als de plant aan het drogen is? Indien ik een paar plekjes ben vergeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik droog binnen in huis, een 19 graden ongeveer, normale huis luchtvochtigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...