Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WakeAndBake

Lowbudget Diepvries Stealth Kweekje Spaarlamp

Recommended Posts

Dank jullie wel Billmurray en Grass-hopper! Ik doe m'n best :P

 

Grts WaB

 

Ps: de Drosera heeft weer een vliegje gevangen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ps: de Drosera heeft weer een vliegje gevangen!

 

:jump: ... K was eigenlijk aan't supporteren voor de wiet plantjes... Maar k ga vanaf nu supporteren voor de Drosera...

Kill 'em damn flies... :evil: kill 'em all :kill: :kill: :kill:

 

A propos... kan je je netje nog laten zakken? kan je eventueel nog proberen wat toppen richting je lege plekkie buigen of knakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaa :D moet zeggen, het is zowat de makkelijkste en meest efficiënte van m'n insectenetende plantjes ;) en heel handig op te splitsen, zowat gelijk gras (gewoon gras dan he :P)

De alombekende Venusvliegenval is leuk (vooral om te zien) maar toch heel wat minder efficiënt, net als de bekervallen.

Vetblad gaat ook hard en is bijna zo efficiënt als de zonnedauw.

Kan de zonnedauw dus iedereen aanbevelen die een insecten etend plantje wil haha :P

 

Maar genoeg over mn andere lieverds :P

M'n net laten zakken is lastig; het is echt gewoon de schuif van de vriezer en 1 schuif lager is direct weer veel te laag (zelfs als ik deze op z'n kop erin zet).

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had toch niet zo goed gespeurd want na de vorige watergift zijn ze toch weer de hoogte in gegaan :P

Dus daarnet toch nog maar wat gaan plat duwen en geprobeerd de toppen zo gunstig mogelijk t.o.v. het licht te plaatsen et vice versa.

De lampen staan in een cirkel met middelpunt nu.

Ook heb ik mestkorrels gevonden (bio) voor de groententuin met NPK van 4-6-10 en ga deze dus eens uittesten.

 

Links:

gallery_26473_18502_231816.jpg

 

gallery_26473_18502_412096.jpg

 

Rechts:

gallery_26473_18502_233042.jpg

 

gallery_26473_18502_164746.jpg

 

Boven: :P

gallery_26473_18502_11184.jpg

 

Dichtbij:

gallery_26473_18502_307472.jpg

 

Hoofdtopje van linksvoor die tot recths vanvoor komt:

gallery_26473_18502_393818.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor Hades en andere Drosera-supporters; ze heeft er weer aan de haak (ofja aan het haar) geslagen!

 

gallery_26473_18502_457833.jpg

 

Hierna krult het blad ook echt helemaal rond het insect als deze goed gevangen zit. Ga het in het oog houden en als dit het geval is maak ik er weer een fototje van ;)

 

De dames doen het goed verder denk alleen wat te enthousiast geweest met voeding :innocent:

Ook zie ik plots veel rosse haartjes, kan dat liggen aan het feit dat ze een beetje afgezien hebben bij het neerbuigen laatste keer? (ging er soms "ruw" aan toe maar kon eenmaal niet anders)

 

Grts WaB

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooooooooooooooo Drosera :verrygood

 

Tenzij een van de residentiele guru's mij corrigeert... die bruine haartjes willen gewoon zeggen dat je meisjes stilaan volwassen beginnen worden. Overvoeding zit bij mijn weten alleen in verbrande blad puntjes. Die gaan wat mij betreft gewoon goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Grasshopper: Haha altijd feest in m'n vriezertje :P zeker als er vliegjes gevangen worden!

@ Hades: Om de haartjes maak ik me niet al te veel zorgen, dat wijt ik aan het ombuigen en idd volwassen worden kan het ook heel goed zijn; ze zitten tenslotte in de vierde week sinds de dagen voor hun korter werden :)

Echter zit het hem effectief in de bladpunten, zie zelfs volledig verdorde blaadjes hier en daar :s

Ben er gelijk wat fototjes van gaan trekken, echter de ergste plaats geraak ik niet goed bij.

 

Een van de ergere:

gallery_26473_18502_140597.jpg

 

Bladpunt:

gallery_26473_18502_242090.jpg

 

Ook aan andere topjes valt het te zien:

gallery_26473_18502_364612.jpg

gallery_26473_18502_505813.jpg

 

Ligt dit effectief gewoon aan overvoeding of speelt er nog wat anders mee?

 

 

En nogmaals het gevangen vliegje :P

gallery_26473_18502_468362.jpg

 

En even later heb ik eentje erbij kunnen plakken, gezellig met z'n tweetjes op dezelfde plek sterven :D

gallery_26473_18502_19665.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck TV... Dat is gewoon entertainment op zichzelf :D Spijtig dat ik geen vliegjes heb in mn kast

 

Ik zet mn geld op overvoeding (al valt het op de foto's vrij goed mee)... verdorde stukken wegknippen, paar dagen plat water en doorgaan...

Als de problemen aanhouden/verergeren, n echte guru raadplegen :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha idd! Vind het ook magnifique hoe insectenetende planten kunnen bewegen; de Drosera die zich rond een prooi vouwt, Venusvliegenval die vliegensvlug dichtklapt, of het Vetblad die de randen van z'n blad laat opkrullen van zodra er een prooi tegen plakt zodanig dat deze niet wegspoelt met de regen.

Knap staaltje van moeder natuur deze planten ^_^

 

Jup ze krijgen alleen water op het moment, zal proberen nog zoveel mogelijk stukken weg te knippen; kan er alleen niet overal goed bij helaas :s ,zou ik echt iets op moeten vinden tegen volgende keer..

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan nu:

  • 8 weken boven de grond
  • 5 weken sinds hun dagen korter worden
  • exact 1 maand op 12/12
  • 3 weken en 4 dagen zichtbare bloei

gallery_26473_18502_272416.jpg

 

gallery_26473_18502_269897.jpg

 

gallery_26473_18502_180701.jpg

 

gallery_26473_18502_505642.jpg

 

En een mooie foto van hoe een Drosera haar prooi versmacht :evil:

 

gallery_26473_18502_466297.jpg

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Billmurray: Thanks! Alleen zit ik wat verveeld met bladproblemen :s hopen dat ze het toch nog een maandje uithouden zo.

@ HUFFnPUFF: De Drosera vind het geweldig! Zijn ook plantjes die heel graag in volle zon staan :) moet er mss wel bijzeggen dat het niet de inlandse Drosera is :)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de 1 na laatste foto is een zwart haartje te zien op je mooie top.

Het valt me ook op dat de kleurtemperatuur van je lampen erg wit is i.p.v. de warm witte kleur die je in de bloeifase verwacht.

Verder ziet het er echt heel netjes uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha idd goed gezien :P lijkt een haar van m'n hond, al zou ik totaal niet weten hoe dat op een topje kan komen te liggen :P

De lampen zijn allemaal standaard warm white's, zou misschien wel kunnen dat de kleur wat vervormd is door de instelling waarmee ik de foto's neem op m'n gsm.

(Als je dat een "instelling" kan noemen; kiezen tussen dag, bewolkt, fluorescent of gloeilamp :P )

Ik ga er straks eens op letten als ze aangaan.

Dank je wel!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn respectabele topjes aan het worden :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Hades! Ben echt benieuwd wat deze spaarlampen kunnen tevoorschijn toveren aan top :P

 

De vliegjes zijn ineens mn diepvries aan het overnemen :thumbsdown:

Heb nog een drosera erbij gezet en ook dubbelzijdige tape op de deur rond een vel geel papier (veel vliegjes zien heel erg graag geel!)

Maar om ze nog beter proberen in toom te houden ga ik nu het nog relatief vroeg is in de bloei ze wat te lijf gaan met een home-made spray op basis van zeep, ui, look en peper. Eens zien wat dat gaat geven!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Hades! Ben echt benieuwd wat deze spaarlampen kunnen tevoorschijn toveren aan top :P

 

De vliegjes zijn ineens mn diepvries aan het overnemen :thumbsdown:

Heb nog een drosera erbij gezet en ook dubbelzijdige tape op de deur rond een vel geel papier (veel vliegjes zien heel erg graag geel!)

Maar om ze nog beter proberen in toom te houden ga ik nu het nog relatief vroeg is in de bloei ze wat te lijf gaan met een home-made spray op basis van zeep, ui, look en peper. Eens zien wat dat gaat geven!

 

Grts WaB

 

Ligt er misschien nog vlees in je diepvries :P

:kill: :kill: :kill: die bugs

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha :D als dat het geval was zou het enkel goed zijn om te zien of ik vlees kan "zonnedrogen" met spaarlampen :D

Ik heb wel de indruk dat de huisgemaakte spray z'n werk doet.

Dus die bugs killen komt inorde :D 1 van m'n 2 vleeseters plakt ook al zo vol vliegjes dat er haast geen bij kan :P

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de zandmethode eindelijk maar eens toegepast tegen de varenrouwmug. Werkt inderdaad verrassend goed! Nu is het wel nog even wachten tot de larven geen schade meer kunnen aanrichten..

Had wel gelezen hier over een middeltje tegen insecten op basis van kaneel; echter vraag ik me af: kunnen wormen hiertegen?

Voor de rest niets speciaals, behalven dat het lichtjes beginnen sneeuwen is in het vriezertje.

 

gallery_26473_18502_556492.jpg

 

gallery_26473_18502_458971.jpg

 

gallery_26473_18502_298347.jpg

 

gallery_26473_18502_118747.jpg

 

gallery_26473_18502_2845.jpg

 

De Drosera overvol vliegjes:

gallery_26473_18502_339463.jpg

 

En m'n zelfbouw vangkaart :P

gallery_26473_18502_330557.jpg

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou een micro aquarium dr bij zetten... dan kan je die suckers die aan je vangkaart hangen aan de vissen voeren :D

Topjes beginnen mooi te rijpen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha leuk idee :P

Ja idd, de trichomen zijn hoofdzakelijk melkachtig, nu is het nog wachten op de amberkleurigen.

 

Volgende keer toch eens kijken voor andere verlichting denk ik.

Kwam een hps van 100W tegen die ook gewoon in E27 fitting past. Zou dat doenbaar zijn voorm'n vriezertje?

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...