Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Harry Alkmaar

Kweekketel

kweekketel  

86 members have voted

  1. 1. kweekketel

    • een goed ding
      18
    • een rotding
      22
    • een onbekend ding
      19
    • een ding om te proberen
      27


Recommended Posts

ja jongens, allemaal leuk en aardig. maar ff over het materiaal: kunstof levert gas problemen op bij opwarminf. Elke thermoplast geeft fatale gassen af bij opwarming. pe en PVC zijn dus niet bruikbaar. polyesther wel.

Roestvrij staal is ook ok. zink lijkt vooralsnog het best. het geeft namelijk co2 af als het in aanraking komt met water...

Enne, al de plannen van iedereen is wel erg leuk... maar ik gaat over 3 dagen mijn 8 ste oogst eruit halen. Dat is dus winst terwijl anderen nog neuzelen en treuzelen. Wie wil kan info verkrijgen (ja, ook foto's) via mail/msn: growshopalkmaar.....geen email adressen op 't forum .....

Ik was aan het begin van deze topic benieuwd naar de reacties.... het begin was "liegen"dus. Ik lever de randapperatuur bij de originele zwerfketel. (proces-box en waterhuishouding). Ik heb ook twee roestvrijstalen neppers. die doen het alleen goed met mijn aanpas pakket.

Ik heb 7 oogsten gehad en kom na aanloop problemen uit op 1.3 gemiddeld. de laatste 4 oogsten is het gemiddelde 1.8 Niet verkeerd toch?

 

groetjes,

harry Alkmaar

 

growshopalkmaar.....geen email adressen op 't forum .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dit forum niet vrij van dit soort reclamespots blijven?????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als mensen hier reklame voor een produkt komen maken vind ik wel dat ze goed moeten onderbouwen WAAROM hun systeem goed werkt !! Dan bedoel ik ook het hele principe achter zo'n ronde opstelling . Voor die duizenden euro's zul je mensen toch moeten overtuigen op basis van goed onderbouwde argumenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de boodschappen over reclame gaan vast mij aan.... maar niet ff direkt melden reclame?, ik ben gewoon bij de eerste tien in nederland die echt kunnen kweken in een ketel. Ik heb een vrij grote growshop ja, maar ik hoef het echt niet van een forum te hebben..... wat denk je zelf? ik verdien mijn centen aan een heel ander soort kwekers als wat hier in het forum schrijft. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen en meningen. meer niet.

Dus mensen..... wie kweekt er ook in zo'n ding? wat zijn je problemen of verbeteringen?

Enne... adverteren doe ik in de krant. Voor een paar duizend euro in de maand. dus hou ff op met dat gemugezift over reclame. Ik heb gewoon wat niews....

 

harry Alkmaar growshopalkmaar.....geen email adressen op 't forum .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry met alle respect maar voor iemand met een grote growshop heb je wel errug veel tijd om op het forum te zitten,heb je het niet zo druk?welke krant adverteer je trouwens?suc6 met je ketel ik ben er al klaar mee heb er een gemonteerd bij een kennis en niet goed genoeg bevonden slappe constructie, incompleet aflevering van de producent, hele slechte aftersales. de kweekmethode is prima maar die ketel is veels te duur voor hetgeen je krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je een paar goeie tips geven als eerste moet je onder je slaps aan de onderkant een beetje ruimte houden doe er een stuk pe slang onder.en waarom anders kunnen je slaps niet goed leeg lopen en blijft alle rommel onderin hangen en knip je slaps alleen open aan de bovenkant en aan de onderkant.als je ze helemaal uit het plastic haalt dan drogen ze te snel uit. ten 2de sluit het niet aan zoals in die plastic ton die je hier op deze site ziet.zoals je ziet zie je het stroomdraad van de 2de bulp binnen door lopen het lijk mij niet zo verstandig om het zo aan te sluiten die draad zo dicht op de lamp. naar mijn idee gaat dat cker smelten.als je wil kan ik je een handleiding mailen van wat de richtlijnen zijn om in een ton te kweken.

en het blijft natuurlijk altijd de service van de verkoper hoe hij zijn product verkoopt.

 

goeten kiem bv

 

makers van de enige ECHTE RVS growketel

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt Ik zat er dus niet ver naast dat de producent hier op dit forum komt.

 

De informatie die dus al een jaar beschikbaar is kunnen we nergens bekijken. :verrygood ook de site www.zwerfketel.com werkt niet.

 

Om dit geweldige product aan te schaffen heb ik iets meer nodig dan jou verklaring dat je gemiddeld 1.8 kilo trekt.

 

Nogmaals ik hoop dat het waar is, maar neem eens een digitale camera en neem eens 1 of 2 keer per week een foto :wOOt dat doen ze wel meer op dit forum, en laat maar zien hoe je hier mee kweekt.

 

:D En kleineer dit forum niet door te stellen dat wij niet kunnen kweken of dom zijn dat we zolang wachten.

 

Wat betreft de growshop:(maar als je hem bij de juiste growshop had gekocht waar wij aan leveren) zijn ze elders ook te koop? wie kiest die growshop?als leverancier moet jij toch de informatie verschaffen, :wOOt probeer internet eens.

 

:execute Ben heel benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel leuke systemen die verticale kweken. Alleen jammer dat je zoveel planten moete gebruiken.

 

De meeste kwekers zijn immers hobbykwekers, dus een tip? Maak eens een goedkoop systeem voor een 10-20 planten verticaal, lekker goedkoop en ik garandeer je ik ben de eerste die er één koopt.

 

Ik verwacht wel een 70% meer opbrengst, dus wie dit leest aan de slag maar...

 

Ik ben er alvast van overtuig dat verticaal kweken de toekomst is.... Gewoon omdat je het licht beter kunt benutten en dus zo licht is gewicht meer opbrengst behaalt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel leuke systemen die verticale kweken. Alleen jammer dat je zoveel planten moete gebruiken.

 

De meeste kwekers zijn immers hobbykwekers, dus een tip? Maak eens een goedkoop systeem voor een 10-20 planten verticaal, lekker goedkoop en ik garandeer je ik ben de eerste die er één koopt.

 

Ik verwacht wel een 70% meer opbrengst, dus wie dit leest aan de slag maar...

 

Ik ben er alvast van overtuig dat verticaal kweken de toekomst is.... Gewoon omdat je het licht beter kunt benutten en dus zo licht is gewicht meer opbrengst behaalt

Of gewoon eentje maken waar je gewoon grond kunt gebruiken ,meer ruimte per plant zodat ze wat groter kunnen worden .

 

Een hele simpele manier van kweken met een verticaal hangende lamp is gewoon je potten in een cirkel zetten met daartussen de lamp , die je steeds iets omhoog takelt met het hoger worden van je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gister hebben we er 1 draaien. Met computer etc. Kijken wat het opleverd.. is het goed dan gaan we er zelf meerdere maken bij de RVS boer Ik laat het jullie weten en mack jammer dat je niet op mijn PB hebt gereageerd of doe je dat nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel leuke systemen die verticale kweken. Alleen jammer dat je zoveel planten moete gebruiken.

 

De meeste kwekers zijn immers hobbykwekers, dus een tip? Maak eens een goedkoop systeem voor een 10-20 planten verticaal, lekker goedkoop

Ben vandaag maar eens gaan kijken wat er allemaal voorhanden was.

 

Heb naar mijn mening een leuk setje tonnen gevonden.

Wordt in die hoedanigheid een tonnetje voor 24 plantjes, ben alleen aan het twijfelen of ik er 250 of 400 watt in duw :D

 

Voor de bakken en drainagetoebehooren was ik 25 euro kwijt :verrygood

Nu nog ff nadenken over de bewatering, want die wil ik wel graag continu houden :)

Wordt dat te lastig, dan moet het toch maar via een tijdklok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook ff rondgeneusd en heb een leuke aanbieding gevonden ze verkopen de ketel voor een aantrekkelijke prijs en er zit alles bij behalve voeding en PH en EC meters,er zit wel bij :relaiskast van 400 watt

2 grasslin tijdklok digitaal

1 waterbak 180 ltr

2 dompelpomp (klein)in en uitvoer water

1 pe bocht

1 pe stuk

3mtr gele slang

3mtr pe slang

1 thermometer/hygrometer

2 vsa 400 watt

1 cooltube compleet

2 stekker + 6 mtr draad

2 philips S.T.P 400w lamp

25 grodan slabs

2 flens 127 mm

2 slangklem 25 mm/ 2 slangeklem 160 mm

1.5 mtr combidec 127 mm

1 buisventilator regelbaar

1 koolstoffilter 50 cm

dit voor een lage redelijke prijs en hij is van kunststof(foto volgt) en als je zegt dat je hem van deze site hebt hebben ze nog een leuke verrassing voor info bel je naar de rozentuin breda 076 5991376 of je kijkt op hun site :verrygood ik zou zeker bellen de prijs is echt aantrekkelijk(je kunt hem er zelf nie voor maken) :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind deze maand begin feb ga ik oogsten uit de "zwerfketel" tot nu toe ziet het er redelijk uit alleen de onderste laag niet echt. Moet ik wel zeggen dat er hier een voedings computer aanzit. Ben nu bezig nog 1 te plaatsen die zal ongeveer de 11 begin met draaien alleen deze is wel zonder voedingscomputer kijken wat dat gaat worden. Ik zal jullie op de hoogte houden en ik kom bij je kijken Harry ik woon ook in de kop van NH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zwerfketel is het orgineel de man die ze verkoopt heeft hem laten testen en draait zelf al een jaar inkoop is ie bijna 1000 euri goodkoper dan in een growshop maar als je hem bekijkt bouw je voor weinig ook van metaal er komt ongeveer 1.5 vanaf de man die hem heeft ontworpen kweekt al jaren en staat op internet bekend als de plantendokter ik ga deze week bij hem langs succes alle :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

al een tijd niets meer van Harry de praatjesmaker gehoord!!!! :| :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb ook ff rondgeneusd en heb een leuke aanbieding gevonden ze verkopen de ketel voor een aantrekkelijke prijs

 

  ik zou zeker bellen de prijs is echt aantrekkelijk(je kunt hem er zelf nie voor maken) :|  :angry:

 

als je die prijs nou eens hier vermeld.....daar is internet immers voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:| harry heeft een growshop en wil verkopen begrijpelijk maar als je naar www. zwerfketel.com gaat en ziet wat de man de bij leverd een kast met daarin een 500kub afzuiger koolstoffilters fanregelaar relais tijdschakelaars kortom geheel kompleet . dus slabs erin stekken erin en de stekker erin en draaien maar . maar ik als hydro jongen vindt het maar raar dat er geen afvoer inzit ,dus er is nog verbetering mogelijk (waterafvoer). hier in een growshop staat ie voor 2750 euri maar dan met een ufo van 165kub .een hoop geld maar na wat babbelen was het al 2500 euri kompleet met slabs en stekken . als je echt geen handig tiep bent oke anders bouw je voor de helft een mooi luxe hokje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik nou gek of wat... Die ketels zoals op de foto's van Oni zijn toch zeer simpel zelf te maken? Zoek twee speciekuipen (van de goede soort plastic) die met enige tussenruimte in elkaar passen, boor de gaten in de kleinste en hang ze in elkaar. Heb je verder nog afzuiging en lamp + cooltube nodig (wat kost een cooltube eigenlijk?). Daar kan je bij elkaar toch niet meer dan 1000 euro voor gaan betalen? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik nou gek of wat... Die ketels zoals op de foto's van Oni zijn toch zeer simpel zelf te maken? Zoek twee speciekuipen (van de goede soort plastic) die met enige tussenruimte in elkaar passen, boor de gaten in de kleinste en hang ze in elkaar. Heb je verder nog afzuiging en lamp + cooltube nodig (wat kost een cooltube eigenlijk?). Daar kan je bij elkaar toch niet meer dan 1000 euro voor gaan betalen? :|

Ik denk ook , er zijn alternatieven , zeker als zo'n ding niet mobiel hoeft te worden. De buitenste kuip hoeft niet per see precies rond te zijn , een pentagon vorm zou ook kunnen, en dan kun je met recht plaatmateriaal aan de gang . bv met underlayment met een goede lak/coating .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een bak maakt van 105*105cm gaan er 196 opzetblokjes in van 7,5cm 600w erboven met afzuiging en klaar is kees.

heeft het zelfde effect, als je rond groeit heb je theoretisch meer oppervlak maar de bovenste laag kan niet omhoog.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...