Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

@jack white: haha dat is wel toevallig dat we in dezelfde week zitten. Hou me op de hoogte hoe het bij jou verloopt.

 

@scirocco: mooie score man :) zo zie je maar hoe belangrijk de onderliggende toppen zijn.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was echt een klapper ja, zelfs de minitopjes die net boven de pot bij de onderste zijtakken zaten waren kogelhard en zijn meegegaan voor het eindgewicht.

Ronde ervoor zat ik op minder dan de helft, planten waren toen 1.40 incl pot met de helft vd planten fluff, en sommige toppen veel te warm geweest. (Maar daar had de zomerwarmte ook flink aan meegeholpen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zeggen dat ik deze zomer erg veel geluk heb gehad ondanks dat het zo warm was toch een goeie draai gehaald, heeft wel langer geduurd omdat ik soms een lamp moest uittrekken, maar moet zeggen dat de Regulator van aptus toch goed voor harde compacte toppen heeft gezorgd wat normaal in warmte bij mij altijd voor problemen zorgde, dus mensen kunnen zeggen wat ze willen Regulator is gewoon Top!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net voor 200 eur aan Aptus produkten gekocht en das niet omdat ik het niet terug verdien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet wel zeggen dat ik de Regulator ook alleen maar met exstreme warme gebruik,heb het ook wel eens in de winterperiode gebruikt en zag totaal geen verschil met zonder dus het heeft welo alleen een meer waarde in de zomer in de winter vind ik het gewoon weggegooid geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond, weer tijd voor een update:

 

Dag 70

15 dagen 18/6

55 dagen 12/12

 

De planten krijgen inmiddels alleen nog maar aan gezuurd water pH 5.8 met Enzymen. Volgende week krijgen ze aptus humic blast erbij. De herfst wordt steeds meer zichtbaar in de tent.

 

Ik heb de nacht temperatuur laten zakken naar 18 graden.

 

Water gift:

- 32 liter water (vloeden) 

- regulator aptus  

- Enzymen aptus

 

PH: 5.8 

 

Klimaat:

Lamp aan: 28gr

Lamp uit: 18gr

LV: 40%-60%

Lamp afstand: 75cm

Lamp wattage: 1150watt

 

gallery_44039_18497_1980072.jpg

 

 

gallery_44039_18497_2219615.jpg

 

gallery_44039_18497_321323.jpg

 

gallery_44039_18497_2181968.jpg

 

gallery_44039_18497_551711.jpg

 

gallery_44039_18497_1132026.jpg

 

gallery_44039_18497_1154826.jpg

 

gallery_44039_18497_2908318.jpg

 

gallery_44039_18497_224854.jpg

 

gallery_44039_18497_1720547.jpg

 

gallery_44039_18497_344996.jpg

 

gallery_44039_18497_2572669.jpg

 

gallery_44039_18497_1925923.jpg

 

gallery_44039_18497_330076.jpg

 

gallery_44039_18497_2103392.jpg

 

gallery_44039_18497_2862580.jpg

 

gallery_44039_18497_2804224.jpg

 

gallery_44039_18497_903346.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heerlijk man, ziet er super uit :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I really like the structure of ur plants and the size of the buds

easy to recognize u are a good grower.. can grow good buds at the bottom also,,

 

could u make closer pics from ur buds?

I see ur cut is almost similar to mine

 

keep up the good work, and thanks for sharing

 

hidro

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ben ook erg benieuwd naar je toppen..

 

is dit exact hetzelfde soortje als de vorige keer?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet zo toch al dat die toppen kneiterhard zijn.

 

lekker hoor klaver!

 

1200gr kan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white

 

regulator werkt ook goed tegen strek, waarom denk je dat klaver ze zo mooi compact heeft gekregen.

 

ik had een hok waarin ik 2 bakken had gemaakt. 1tje had was ik vergeten dubbele dosis te geven en die stonden 20cm hoger dan de andere bak.

 

heb je ook celremmers voor, maar als ik sommige verslagen zie dat je er klauwblad van krijgt enzo, toch maar niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto 6 & 7, die onderste topjes, plant 1 en 2 vanaf links voor is toch geen rot?

Waarschijnlijk door de foto, hoop dat ik me vergis.

Ziet er lekkah uit verder :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotr: bedankt man:)

 

@hidronesia: Thanks mate, I'm glad to hear that. Besides, I've let the night temperatures fall to 18 degrees. I will take pictures of the tops when the lamp is off. So I think that's tomorrow or the day after.

 

@rodja: ja dit is hetzelfde Soortje als de vorige rondes. Ze komen bij dezelfde stekkenboer vandaan in ieder geval. Maar bij de vorige ronde hadden sommige toppen iets meer een open structuur door de warmte(zomer). En bij deze ronde zijn ze hard en compact. Waarom denk jij dat het misschien een ander Soortje is dan?

 

@teachme: ze zijn inderdaad hard en compact. 1200 gramm zou wel dik zijn maat. Maarja eerst maar eens kijken hoe het afloopt dalijk is het niet eens een kilo haha.

 

@ziggymasterz: Ik heb in week 2 of 3 bloei 500 roofmijten(TETRIX) uit gezet gewoon voor de zekerheid. En die worden geleverd op gedroogde bonenbladeren. Die bonenbladeren heb ik her en der verspreid dus dat bruine wat je onderin de planten ziet dat zijn de bonenbladeren die ik er tussen heb gelegd. Want je bedoeld dat bruine laag in de planten toch?

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie verdachte blaadjes in hoofdtoppen, zou goed opletten (14e foto opkrullende kleine kan er 1 worden)

Helemaal nu je best wel ineens een temp drop inzet die, als er rot in zit (begint via wortels), het wel bespoedigd.

Goed id gaten houden en je kent de geur nu Klaver, als je nu net voordat het licht aangaat ff in je hok ruikt kun je zo eruit pikken of er wat klote aan de hand is.

 

@jack white

mijn vat was met vatverwarmer en pompje (mijn vat was niet echt groot te noemen, max 60ltr) 25C ipv de ingestelde 21C op de verwarming toen ik het (omdat de B component zo vlokte) ging checken.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white

 

regulator werkt ook goed tegen strek, waarom denk je dat klaver ze zo mooi compact heeft gekregen.

 

ik had een hok waarin ik 2 bakken had gemaakt. 1tje had was ik vergeten dubbele dosis te geven en die stonden 20cm hoger dan de andere bak.

 

heb je ook celremmers voor, maar als ik sommige verslagen zie dat je er klauwblad van krijgt enzo, toch maar niet.

ik heb er nooit last van in de winter altijd harde toppen en compact zonder regulator , en als je het voor de strek doet hoef je het ook alleen maar de eerste weken mee te geven daarna zou ik er mee stoppen zonde geld zo denk ik er over.

 

@klaver, :verrygood

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: Ik hou het inderdaad goed in de gaten. Je bedoelt op foto 14 het kleine bruine blaadje links van de top? Dat was een lang blaadje maar daar had ik van de week aan getrokken om te kijken of die makkelijk los kwam. Toen scheurde het blaadje af maar ik trok hem gelukkig niet uit de top.

 

@jack white: bedankt man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zo heb je meer van die blaadjes her en der en bij mij was het die keer dat ik rot had (1 top gelukkig maar) precies zo' n blaadje.

en ik vond het de week ervoor al zo apart ruiken, beetje grapefruit achtig kwam erbij soms als hintje maar alleen dat geurtje net voordat lampen aanging, lampen aan, wham s5 in je snufferd, alles overheersend (begint hier ook al flink te stinken in de tent half week 6).

 

Ook de enige keer dat ik rot heb gehad met de s5 in al die jaren en dat was bij 1 die flink overvoedt was en koude poten had (letterlijk was winter en smartpotten kreeg ik niet goed opgewarmd, tegen dat lampen uit gingen was pot beetje opgewarmd), denk ook dat het door guteren gekomen is toen want ik heb ook met 70% afgebloeid en niks waar Herijuana dat echt niet kan hebben, die rot weg voor je ogen dan.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het goed in de gaten houden. Want ik zou flink balen als er rot in komt. En ik zal eens goed ruiken voordat de lamp aan gaat. De geur is in ieder geval super sterk, is niet normaal meer haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waneer schat je in ze om te hakken? dag 65 bloei of wil je de 10 weken bloei proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik ze op dag 63 bloei ga om hakken. Want ik ben toevallig die dag vrij dus kan ik mooi een dagje knippen. En dan hebben ze totaal precies 9 weken bloei gehad. Maar het is natuurlijk nog afwachten wat de planten zeggen ;)

 

Hoelang laat jij ze staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik geef ze 66 dagen merkte de vorige keer dat het toch wel wat scheelde die paar dagen meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver be very careful with cold air,

before cold air u have to cool down the buds

if u can set.. best to wait after lights goes out min. half hour!!!

if u let cold air on hot tops water will condensate no matter how dry ur room

I had to chop a room much earlier than I wanted

next time i will try just to give some cold ours when lights on,, maybe that will prevent rot.. or gives some extra days

 

I really dont want u loose gramms because of my cold night teory

 

one detail why I think cold could play an important role getting more yield

i measure wet and dry

usually i have to divide amnesia wet by 4.2-4.5 to estimate the dry weight

but winter when i get this extra frost on them I have to divide just 3.8!!!

it is 10-18% heavier buds

 

hidro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit, volgende ronde puntjes op de i :specool

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

67dgn is ze optimaal, heb je her en der amber en overwegend milky.

Ook aan smaak en geur wordt ze dieper van toon en het mooiste nog, het scheelt je een gram of 3 denk ik per grote top wat er in die laatste dagen van afrijping nog bij KAN komen.

 

@jack

heb haar wel eens 12wk laten staan, dan wordt ze zo goed als onrookbaar (je flikkert €50 zware afghaan in een joint en gaat roken), wel goedkoop roken een hele middag met een joint doen en laveloos een beetje zombieen in de stoel (en dan niet die game).

ook helemaal niet te vervoeren dan, een kruimel meurt je hele huiskamer al.

ze is beste met her en der amber, zie ook topic van MRT en Menu Muria alsook Krasi (bij wie de s5 ook ruim won vd Amnesia) in een side by side

en dat her en der heb je rond dag 67.

 

@hidrosensia

That's what I was thinking too, cold air after perfect climate might induce rot fast.

Even more on plants that recovered earlier from problems, they're are weaker and become infected much faster.

About your grows scoring more in the winter might have to do something with RH which is usually lower in the winter (in NL) and might influence

things, I assume you know the difference between RH and LV which is on the min/max meter. Too high RH makes rot unavoidable and that does not show up on the min/max meter where it says: LV 55%.

 

Over here growing indoors in the summer or late spring is craziness due to uncontrollable high RV (beside the temperature thing off course).

 

This year is kinda like the opposite, might have to do with a lot of wind so fast evaporation, we haven't had a lot of fog this year i noticed :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild if i could control the climate better, I think i would be more smart after testing the different factors,

Till that time I cant say for sure why... but I see big difference between a summer and a winter grow buds.

I should buy a data logger to see more clear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...