Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
morken1

Snel Hulp Nodig.. Geforceerd Om Te Knippen?

Recommended Posts

hallo heren! en eventueel dames!

 

Zojuist mijn vrouwtje eens geinspecteerd, en kwam er achter dat er iets van rot/schimmel op de stam zat, wat is volgens jullie het beste te doen? thricomes zijn vrij milky.

 

foto;

flgf1s.jpg

 

toppen;

2j3jvw1.jpg

 

 

hoor het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet best uit is dat schimmel?zo ja zou ik die plant omhalen anders krijgen de andere het ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gauw omhakken... milky is goed genoeg, beter dat dan riskeren dat over een paar dagen je halve oogst verloren is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie bij je andere plantje ook iets hoe veel hebben het

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is gelukkig nog de enige.. is een andere vertakking waar ook die schimmel op zat..

 

deze is kwa kleur beter dan de andere. andere zijn de stigmas nog wittig en bij deze ong 60-70% bruin..

 

ik ga gauw kappen! thanks voor de tips:D1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie bij je andere plantje ook iets hoe veel hebben het

zet maar wat reggae muziek op niet te hard hahaha en zet de oli en scharen maar klaar...
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, zal ik doen!

 

ben al druk bezig, maar kan het vandaag niet te laat maken! morgen weer wekkertje om half 5......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stengel rot en de beste man moet oogsten? Lijkt me eerder oudzeer wat nu is gaan schimmelen... niet dan?

 

Als t idd enkel stengel rot was had ik t vochtig gemaakt ( verspreiding van schimmel sporen zoveel mogelijk beperken) en hrt er af gehaald met een mesje indien mogelijk, wat kaarsvet er op en hopen op t beste..

Of besmette delen geheel verwijderen.

 

Stengel rot zonder top rot lijkt me toch eerder een oorzaak in de hoek van wonden als klimaat

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste keer dat ik zoiets zag was 3 dagen later de halve plant zo... daarom is mijn mening: omhalen voor het probleem verergert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je onlangs nog takken weggeknipt/gesneden van de plant?

 

Lijkt me op een infectie door wondjes na knippen. In dat geval zullen wellicht meerdere plekken waar je hebt gesnoeid besmet zijn geraakt. Ik hoop voor je dat het niet ook in de bloemtoppen is gaan zitten. Dit soort ellende kan, zoals hierboven ook aangegeven, bijzonder snel door heel de plant gaan, zonder dat het van buiten ziet. Schimmel wacht altijd de meest gunstige ( en voor jou ongunstige ) momenten af om ineens te verspreiden. Meestal dus aan het eind van de bloei.

Edited by Spacey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die schimmel is wel vergevorderd, heb ook hier en daar schimmel maar steeds een klein beetje wat de plant zelf nog deels aan het bestrijden is. Deze schimmel zal snel om zich heen grijpen. Binnen 5 dagen zijn meerdere delen van de plant geinfecteerd en is het misschien ook overgeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veelste gretig om gelijk te gaan kappen..

 

Als dit nou het enige takje is wat dit vertoont ondanks dat het al vergevorderd is en je het al een poos gemist hebt tijdens de inspectie

 

Wat let je dan om deze tak dan gewoon te verwijderen ? En je hebt t over milky trichs laat eens wat van die toppen zien dan..

 

K zou als k jou was eerder eens gaan kijken waardoor het is ontstaan denk dat dat veel intresanter is.

Lv,warmte of ventilatie ergens zit er iets niet lekker en waarom speciaal daar... t lijkt er idd op dat jijzelf de boosdoener bent mischien niet hygienisch gewerkt ofzo ?

 

Maarja t za nu zachtjes aan allemaal wel plat liggen hoop wel dat ts hier wel hygienisch heeft gewerkt anders heeft hij de sporen door zn hele kast,huis versprijd en mischien ook nog wel wat ingeademd.

 

Suc6 en rookse

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er ook aan te denken om mijn amnees om te kappen op week 8 in plaats van 9.

 

Gaat niet zo goed, heb 1 top toprot gevonden en bij 1/3de vind ik meeldauw.

 

 

Gaat dit erg pijn doen? Moet ik doorgaan tot 9? Wat denken jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou haar omhalen nu heb je nog wat. Ik heb mijn. plant ook helaas iets te vroeg moeten omhalen ook vanwege top rot. Maar stoned dat ie is. Succes ermee.

 

Gr vlinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot in de stengel kan soms idd plotseling voorkomen, terwijl de rest van de plant niets heeft. Je komt er iig wel erg laat achter.

Als je er eerder achter was gekomen dan kun je het beste de rot even nat spuiten met een plantenspuit zodat er geen verstuiving van sporen kan voorkomen. Daarna met een mesje de rot eraf schrapen, zover dat alles weg is. Het maakt niet uit of je een flinke wond maakt. Daarna met vaseline of verwarmde labello de wond (en het aanwezige bruine stam) afsmeren.

 

Zo gebeurd er niets meer en kun je prima verder kweken. In dit geval zeg ik onder de rot de tak afknippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er ook aan te denken om mijn amnees om te kappen op week 8 in plaats van 9.

 

Gaat niet zo goed, heb 1 top toprot gevonden en bij 1/3de vind ik meeldauw.

 

 

Gaat dit erg pijn doen? Moet ik doorgaan tot 9? Wat denken jullie.

 

ik heb amnees wel eens vaker eerder omgehaald omdat ik rot zag bij 1 top. maar het bleef steeds bij 1 top. bij een witsoortje zou ik me er drukken om maken

 

wat betreft meeldauw. als het in je toppen of topbladeren zit kun je er voor kiezen om t om te halen. anders niet druk om maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm wat de rest al zegt, je zult hoogstwaarschijnlijk zelf de boosdoener zijn.

volgende keer moet je je plant iets beter in de gaten houden, dan word het ook niet zo erg.

 

heb het zelfde probleem continu op guerrilla, maar ook daar is het geen reden om te vroeg te oogsten.

hooguit de tak die doorgerot is word er afgeknipt maar voor de rest kun je gewoon doorknallen!

 

hier heb je nog een klein voorbeeldje, een heribei bij mij die ook enorm veel last had van stamrot.

en na het schoonmaken kwam ik er pas echt achter hoeveel stam er nog over was

gallery_28379_18232_4655307.jpg

 

 

eenmaal schoongemaakt smeer je er dit spul op

gallery_28379_18232_4270760.jpg

 

gallery_28379_18232_3691519.jpg

 

 

en dan is je plantje weer ready to go.

zorg er wel voor dat je alle rot goed weghaald! en dat er niet een restje onder de plaksel blijft zitten..

dan zou het net zijn alsof je een roestplek hebt en er vrolijk overheen schildert :likken:

 

en deze plant heeft het trouwens goed volgehouden tot aan het eind.

heb de tak uiteindelijk dus niet hoeven verwijderen

gallery_28379_18232_3114019.jpg

 

 

nogmaals, stamrot is géén toprot!

je kunt al stamrot krijgen als je een stukje tak laat zitten ipv. dat je hem precies bij de stam afknipt.

een van de reden waarom je dus halverwege de bloei niet meer moet gaan dieven,

want dan rotten alle kleine snijwondjes precies op hetzelfde moment als dat je toppen rot gevoeliger worden.

en dan slaat je stamrot zeer zeker over naar je toppen

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks iedereen voor de goede hulp!

 

had wat verdorde bladeren weggehaald met een ONTSMETTE schaar, maar naar ieder blaadje wegknippen ook opnieuw schoonmaken.

zat helaas ook in een gedeelte van de toppen,ruimschoots weggeknipt en deze probeer ik te water curen.

 

helaas is de grootste plant nu ook aan het rotten, budrot.

dit ook weer ruimschoots weggeknipt, en iedere keer na een bud weg te knippen ontsmet.

 

deze is nog te vroeg om te oogsten..

 

houd jullie op dehoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...