Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thai-boy

Kweken In Spanje

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum (heb me net voorgesteld) en heb jullie hulp en advies hard nodig voor het inrichten van mijn hokje.

Laatste x dat ik heb gekweekt was in 2007 en tegenwoordig zie ik veel high-tech shit op de markt die je opbrengst aanzienlijk kunnen vergroten.

Ik hoop dat ik met die nieuwe spullen op de markt met jullie hulp mijn problemen kunnen oplossen waar ik nu al tegen aanloop.

Kweekoppervlak is 4 mtr bij 1.20 breed en 1.90 hoog, waarvan 3 mtr bij 1.20 effectief. Ik wil er 3 gavitatie pro 1000 W in hangen.

De overige 1m2 wil ik overhouden om de kisten te plaatsen.

 

De problemen op een rij:

 

KLIMAATPROBLEEM:

Ik woon in Spanje en aangezien de zomer hier langer duurt weet ik nu al dat ik een probleem met de temperatuur ga krijgen.

De nachttemperatuur schommelt hier tussen de 17 en 21 graden (oktober), dus ik denk dat het erg warm zal worden met die gavitatielampen van 1000 watt, mocht ik verse lucht van buiten trekken.

 

De enige oplossing die ik kan bedenken is zo'n opticlimate 3500 pro aan te schaffen.

Heb daar al veel over gelezen, maar het nadeel ervan is het watergebruik. Ik heb geen keus dan deze aan te sluiten op mijn kraanwater want ik woon in een appartement en kan dus geen putje slaan. Las ergens in dit forum dat het waterbedrijf straks vragen gaat stellen waarom ik zoveel gebruik. Gezien het klimaat in Spanje zal ik dan veel water moeten gebruiken.

Bovendien heb ik totaal geen verstand van zo'n apparaat, laat staan aansluiten :|

 

HOOGTEPROBLEEM:

Door de beperkte hoogte kan ik geen tent erin zetten, dus ik ben genoodzaakt een hok te bouwen.

het liefst wil ik een haze soort erin zetten in 11 ltr potten, maar die worden vrij lang, maar ik wil niet teveel planten hebben staan en daarom wil ik 16 ronde liter potten in zetten en dan maar een ander wit soortje erin kweken en deze max 60 cm hoog laten worden ivm de beperkte hoogte en hitte van de 1000 watters

 

BUURMANPROBLEEM:

Ik heb een gehorig huis, mijn buurman slaapt er precies onder, de vloeren zijn van hout. Ik hoor zijn TV of als ie praat en hij is altijd thuis.

Ik vraag me af of hij het gezoem kan horen van de softboxen en de opticlimate als die erin komt te staan. Ook al staan de apparaten in het kweekhok zelf, de kweekruimte wil ik volledig isoleren.

Helaas kan ik alleen in die ruimte kweken (mijn badkamer), ik heb geen ander keus.

 

Mijn vraag aan jullie:

Heeft het wel nut om uberhaubt te gaan kweken gezien mijn problemen?

 

Zoja dan heb ik volgens mij maar de keuze uit 2 opties:

 

1. Beperkt kweken ivm het klimaat in Spanje, dus 2-3 x draaien per jaar en dan stoppen als het weer warmer wordt

De opticlimate heb ik dan niet nodig.

 

Opstelling:

3 x 1000W Gavitatielampen, softbox 3250m3 uitblaas, softbox inblaas 2500m3, carboriginal filter 3600m3

 

2. Continue hele jaar door kweken met gebruik van opticlimate 3500 pro, softbox 1500m3 uitblaas, inblaas nodig???

Met als grote nadeel het waterverbruik.

 

Wat ik ga kweken, met welk medium en voeding komt later wel van pas. Eerst moet het hok goed zijn.

 

Ik ben zeer verrast naar jullie reacties en alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de beperkte hoogte zou ik geen 1000 watters hangen denk ik... 3x750 is mooi zat.

Als jij 2000 liter water per dag extraverbruik kunt verklaren zou je opti kunnen nemen, zoniet zal je het bij 3 rondes per jaar moeten houden.

 

Vloer dik isoleren, en goeie stille boxen gebruiken is een must, spanje is toch niet zo tolerant qua kweken als NL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vloer dik isoleren, en goeie stille boxen gebruiken is een must, spanje is toch niet zo tolerant qua kweken als NL?

 

Sinds 1 juli 2015 is kweken gedoogd in Spanje. Je mag kweken zolang niemand het door heeft, indien wel wordt je opgeroepen en vervolgd, daar komt het simpel gezegd op neer.

 

Als je zelfs de tv van je buurman kan horen.. Waarom begin je gewoon niet met 1 lamp in plaats van daar meteen 3k omhoog te hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sircocco: dat watergebruik kan ik dus sws niet verklaren, dus rest nix anders op dan max 3 rondes per jaar te moeten doen.

 

@ crimson fart: gezien de beperkte rondes wil ik er zoveel mogelijk uit halen, dus met 1 lamp beginnen is geen optie. Hoopte eigenlijk met 3 lampen er 2,5k eruit te halen, maar dan zit ik weer met de temperatuur en hoogte in de ruimte.

 

Komt er meer op en neer dat de locatie eigenlijk niet geschikt is wil je een goede rendement uit halen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er geen guerilla spot , kun je ook 2-3 per jaar draaien zonder bijkomende stroom/waterkosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 3x 750 moet je toch ook wel 2k+ kunnen halen?

2500 kuub uitblazen, 1250 inblaas is qua geluid nog netaan te doen.

 

Is een gewone airco met buitenunit geen optie? Lijkt me in spanje niet zo'n raar iets om aan de gevel te hebben hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus die Gavita's op stand 750 zetten en daarmee 2K uithalen? hmmmm, dat zou kunnen ja, had niet verwacht dat je daarmee 2k kan uithalen.

 

Gewone airco met unit gaat niet lukken, het hok is in de badkamer. Het appartement heeft wel een centrale airco, maar dan zou in het hele huis te koud worden als die draait puur voor het hok...

Alle airco's staan op dak.

 

Scirocco, ik ga het proberen! :verrygood

 

Dan gaat dit de opstelling worden en helaas kan ik hier dus maar 2, misschien 3x draaien

 

- 3x Gavita's pro 1000 en deze dan op stand 750 zetten ivm de warmte, mocht het kouder worden in Spanje kan ik altijd nog een standje hoger zetten

- softbox 2500m3 uit

- softbox 1250/1500m3 in

- filter 2500m3

 

Als er nog andere adviezen zijn, dan hoor ik dat graag!

Edited by Thai-boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had meer de 750 watt gavita in mijn hoofd... waarom 1000 hangen als die totale overkill zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst eens testen wat de buurman doet als hij geluid hoort. Bijvoorbeeld door een portable airco in je badkamer te laten draaien, als je dan politie aan de deur krijgt weet je genoeg. En als ze een paar keer onverrichte zake zijn geweest zij ook. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er nog andere adviezen zijn, dan hoor ik dat graag!

 

Als je het gewoon voor het geld doet zou ik er niet aan beginnen, athans niet op die locatie.

 

Huur een huis op het platteland, en elke zomer haal je daar gemakkelijk 3k uit je tuin, je woont tenslotte in Spanje B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemmens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaren geleden toen ik kweekte zei ik altijd tegen mezelf; de locatie moet goed zijn.

 

En nu zijn er al problemen,...helaas de locatie is dus ongeschikt en daar baal ik nu enorm van.

De risico's op ontdekking door mijn onder buurman is toch te groot. Had toch wel stiekem gehoopt dat het kon.

 

Voorlopig zit kweken er voor mij thuis er niet in, en verhuizen is nu ff geen optie :(

 

Toch bedankt voor jullie adviezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...