Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

janhesters

Mammoth 600 X 300 Inrichten

Recommended Posts

Goedemiddag mensen,

 

Ik heb nu een paar kleine weekjes gedaan om te oefenen maar ik heb dus bij iemand plaats voor een mammoth 600 x 300 te plaatsen. Aleen zit ik nu te twijfelen hoe ik deze het beste kan inrichten.

 

De reden dat ik een topic maak is dat ik niemand vertrouw voor je het weet rippen ze je de boel leeg of naaien ze je bij de politie. Dus ik probeeer echt alles zelf te doen. gelukkig heb ik wel een heel betrouwbare vriend voor de stroom. Die is al aantal jaar electricien hij heeft zelf ook een klein hokje dus hij kan me helpen met stroom want dat vindt ik link,

 

Nu over het inrichten wil de tent los kopen want zo een set krijg je altijd rotzooi erbij en wil gewoon degelijk materiaal.

 

Bijvoorbeeld wat voor een afzuiging heb ik nodig (Gebruik normaal die houtensoft boxen) weet niet hoeveel m3 nodig is voor die tent en welke afzuiger. Of hoe richten ze deze normaal in heb al veel gegoogled maar kom er toch niet helemaal uit.

 

Hoop dat iemand me hier kan helpen liefst wil ik 11 liter potten gebruiken en 600 watt lampen.

 

Hoeveel lampen zouden jullie in deze tent ophangen? En hoeveel potten van 11 liter? Wil ze liefst wat ruimte geven dat ze goed kunnen groeien. Hoef niet persee een sog heb liever wat grotere planten of zouden jullie dan 18 liter potten gebruiken?

 

Ik weet dat jullie denken gebruik de zoek functie maar kan echt moeilijk dingen vinden. Als ik deze tent koop wat heb ik dan allemaal nodig en hoef niet te bezuinigen als het maar echt goed is.

 

Dus de tent:

 

Afzuiging (softbox) hoeveel m3? (gebruik ook natuurlijk de thermostaat heb ik nu ook op de afzuiging)

Inblaas? met een soft box? hoeveel m3 is 500 voldoende voor inblaas alleen?

Filter ligt naturlijk aan welke afzuiging ik heb

Lampen uiteraard met kappen hoeveel stuks en welke lamp zouden jullie aanraden groei en bloei

gebruik voor het ophangen van de lampen altijd die easy gliders weet niet of jullie dit kennen want zie veel mensen met die kettingen werken wil dus liever niet die kettingen of zouden jullie het wel aan kettingen hangen de lampen?

 

easyglider.jpg

 

dat systeem werkt goed is een stalen kabeltje waarmee je de lamp omhoog en omlaag kan stellen met haakjes eraaan.

 

De tent is natuurlijk groot zouden julie adviseren om automatishe irrigatie aan te leggen of gewoon met de hand bewateren. Heb wel tijd ervoor ga er ook 100% voor wat is beter?

 

mochten jullie zeggen doe het automatish welk systeem hebben jullie goede ervaring mee.

 

voeding gebruik ik normaal het aarde pakket van plagron in mijn kleine kweekjes nu. Zouden jullie dit ook gebruiken bij deze tent of is er betere voeding te krijgen. Want vroeg me af er staat op de verpakking dat het gemengd niet zo lang houdbaar is. Hoe doen mensen dat dan met een heel groot water vat met voeding als je het automatish bewatert.

 

Ga werken met aarde of raden jullie anders aan? Ik weet het ik stel wel heel veel vragen maar ik hoop dat iemand zich verveelt en mij wat info kan verschaffen.

 

Ik moet natuurlijk ook een looppad hebben anders kom ik nergens bij. Hoeveel stuks zouden jullie er max inzetten 11 liters (of als jullie zeggen 18 liter merk je toch flink verschil hoeveel zou ik die zetten?)

 

Ben een hoop vergeten denk ik op te schrijven wat ik nodig heb maar ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen hoe ik deze tent het beste kan inrichten en hoe die het best functioneert.

 

Zal ook een verslag bij houden op het forum dan kunnen jullie het allemaal volgen.

 

Nou ik hoop dat iemand me opweg kan helpen alvast heel erg bedankt.

 

Mvg Dutch

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vraagt wel veel persoonlijke voorkeur vragen. De een zal aarde zeggen dan andere rfx. De een 18x600 de andere minder.

 

Ik zou ten eerste niet zo snel en tent doen, ten tweede zou ik niet zo snel meer zonder opti doen.

 

18x600

7000 m3 uit 4300 m3 in ofzo.

Rfx met eb en vloed.

Voeding is niet zo heel boeiend.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx is neutraal en de ander niet.

 

Ik zou ook een bankstel met een tv'tje neerzetten.

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als goed is heeft amnees hier een mooi verslagje van op het forum staan.

 

Gebruikte volgensmij 18 x 600 watt en 2x 4250m2 afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info alvast had ook geen idee hoeveel afzuiging ik nodig zou hebben in die tent nu wel een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gebruikt zo te zien wel gwn hydro voeding op aarde

Ja, ik heb het topic ook even doorgelezen en las dat Amnees minerale voeding gebruikt net als PH Donner en aarde als medium verkiest boven mapito. Het spoelen van de mapito beviel hem niet en hij zag de opbrengsten teruglopen i.t.t. aarde. Wanneer je de aarde hergebruikt heb je er geen werk van, dat ga ik deze ronde ook doen. Hoewel ik er aan zat te denken om eens te kweken op mapito zie ik er van af door dit bericht. Wel zit ik er aan te denken om over te stappen op minerale voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je gaat aarde nou hergebruiken en daarbij a en b voeding gebruiken? Ik wou eigenlijk ook de overstap naar Mapito maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra mijn huidige voedingslijn op is stap ik over op minerale voeding inderdaad en de aarde zal ik hergebruiken als deze kweek ten einde loopt. De overstap naar Mapito ga ik voorlopig niet maken, want ik heb de indruk dat ik nog lang niet alles uit aarde heb gehaald en als je het hergebruikt is het gesleep met grond ook gebeurd. Dat is minder werk dan alles ook nog moeten spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog aarde in de potten hebt kan het nooit kwaad eens pogen die te hergebruiken nietwaar? De huidige ronde heb ik grond hergebruikt in 1 pot van een plant tot in de eerste week bloei en dat ging prima. Het enige wat je hoeft te doen is de kluiten van planten die klaar zijn eruit halen, de meeste wortels en de grond losmaken en de pot weer aanvullen met nieuwe grond, wormenmest of kokos. Vervolgens pak je het voedingsschema weer op vanaf het begin en knallen maar. Spoelen met enzymen en water is niet perse nodig, want de voeding die in de grond zat is opgegeten door de vorige plant.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf 2x 5000kb en 1x 4250 inblaas afzuig draait op 30% / 40% inblaas 50%

 

En trouwens als je hydro voeding op aarde gebruikt kan je ophopingen en overschot aan zouten krijgen had ik recent gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden dat ik een topic maak is dat ik niemand vertrouw

Je vertrouwt niemand, maar je gaat hier wel posten dat je een plantage van 18m2 gaat opzetten??? Hoop dat Jan Hesters niet je echte naam is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden dat ik een topic maak is dat ik niemand vertrouw

Je vertrouwt niemand, maar je gaat hier wel posten dat je een plantage van 18m2 gaat opzetten??? Hoop dat Jan Hesters niet je echte naam is....

 

tuurlijk niet en zit ook via een vpn erop en het staat niet bij mij he ;) zou niks thuis doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

24x 600 watt op schouder hoogte

Lightmix

11 liter potten

Opticlimate15000

750m3 kist

1000m3 filter

 

Voeding hypro terra

Stekjes 3 dagen voorgoei

Eerste week opti uit

 

Lekker simpel en 10kg altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens

dit is een hobbyforum :D

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ik zie het probleem niet, want met 10k per ronde zou ik iig heel blij worden van mijn hobby..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia hoezo je optie uit ?? Hij kan ook bevochtigen toch

 

Amnesia hoezo je optie uit ?? Hij kan ook bevochtigen toch en op hoeveel m2 doe je die 24 lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt inderdaad bevochtigen maar de opticlimate kan dat niet, en een bevochtiger verneukt je opticlimate en apparatuur.

 

 

12x600 in een 3x3 en 24 in een 6x3.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zit je volgens mij sowieso boven de 1500 micromol

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia volgens mij kan dat wel hoor hij optimaliseert het klimaat dus ook de lv

 

 

En ikzelf zit op 17 lampen op 18m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...