Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
autoflowers

Hebben Kleine Guerilla Spots Ook Priroriteit Voor Politie?

Recommended Posts

Wat ik mij afvraag is hoe actief politieagenten er mee bezig gaan nu het oogsttijd is en welke middelen ze daarvoor inzetten.

 

Vorig jaar was in Limburg een guerila spot in het nieuws waar volgens het OM voor 14 miljoen aan wiet werd opgerold http://www.panorama.nl/blog/misdaad-blog/de-grootste-wietplantage-ooit-in-limburg-18-500-planten.html

 

Er waren alleen geen daders opgepakt waaruit ik opmaak dat het OM het spoedig opruimen van de plantage belangrijker vond dat de daders te pakken door daar te gaan spotten tot de tuinmannen terug kwamen.

 

Met geringe inspanning kon de politie gewoon wachten op de terugkeer en de daders op heterdaad betrappen maar hier hebben ze dus niet voor gekozen.

 

In een ander topic had ik gelezen dat je uit moest kijken of op je spots of er ook cameras hingen aan bomen nadat iemand een aantal maal een verdachte terreinwagen had gezien.

 

Is de politie werkelijk in staat om cameras op spots te monteren? Zijn er gevallen van bekent waarbij dit gebeurde?

 

Aangezien ik op mijn spots alleen snachts kom moeten het ook nog eens professionele nachtcameras zijn, ik kan mij moeilijk voorstellen dat de politie zover zal gaan om een kleine spot op te rollen.

 

Onlangs toen ik aan het dieven was op een spot en alle bladeren in mijn zak stak om ze een paar km verderop in de bosjes te lozen zag ik een politie auto heel langzaam voorbij rijden en de wietbladeren die ik in mijn zakken had gepropt puilden overduidelijk uit mijn zakken.

 

Als ik toen was aangehouden met een rugzak en jerrycan en wietbladeren in mijn zakken dan had ik iets uit te leggen. De politieauto was voor de helft blauw, dus van de koninklijke marechaussee. Deze mensen zijn uiteraard ook overal alert op gezien ook hun militairen achtergrond. Maar Volgens mij is dit niet de eenheid die zich met dit specifiek ook met dit soort zaken bezighoudt? Maar hier ben ik niet zeker van.

 

En wat helikopters en vliegtuigjes betreft, vliegen deze voornamelijk boven Brabant en Limburg voor systematische controle of is dit heel Nederland? Ik denk dat ze minder actief zijn in de noordelijke provincies mits ze sterke aanwijzingen hebben om te inspecteren.

En denk dat ze in Brabant en Limburg het ook de moeite waard vinden om een controle vlucht te doen zonder aanwijzingen.

 

Uiteraard weet de politie wanneer het oogsttijd is, maar vraag mij af wat ze zoal ondernemen vandaag de dag om zich met guerrilla kwekers te bemoeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet dat ze zo ver gaan maarja wie ben ik.

 

Je kan natuurlijk altijd een natuur liefhebber zijn die nachtelijke wandelingen doet en bij toeval deze gek ruikende planten tegen kwam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, nooit en nooit bekennen en spreken, mochten ze je willen vasthouden altijd wachten op een advocaat, meest gemaakte fout die mensen maken is praten zonder advocaat.

 

Maar dan moeten ze het wel de moeite waard vinden je mee te nemen mocht het zover komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je broek laten zakken en zeggen dat je voor hete actie kwam, als je geluk hebt rennen ze dan als hazen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst een kweker afgevoerd zien worden door de marechaussee, dus ze doen er wel wat mee.

Heb maar niet gevraagd hoe en waarom... zijn huis is later leeggehaald door een schoonmaakploeg dus denk ook niet dat ik nog de kans ga krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen er vorig jaar bij ons een enorme wietgeur hing, hebben de wouten over de hele buurt geweest met helikopter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...