Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koentje

Welke Vsa?

Recommended Posts

hey

Ik ben op zoek naar een nieuwe VSA. Ik gebruik een 400 watt hps lamp van philips.

Vroeger gebruikte ik deze vsa: https://www.desjop.nl/index.php?action=article&aid=2521&group_id=10000188&lang=nl#.VglD7vntlBc

Maar zou deze ook werken met mijn setup? https://www.growshoponline.nu/verlichting/vsa-ballast/ballast-eti-ual-400-watt/

Want de tweede lijkt mij veiliger met zijn thermische beveiliging enz.

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Philips en vossloh schwabe zijn ook goed!

 

Neem iig een vsa met volledig koperen wikkelingen (dus geen aluminium), deze worden minder warm en verbuiken minder stroom..

Dus geen low budget vsa's waar alle gsen mee stunten op internet, die zijn niet voor niks zo goedkoop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook voor een evsa gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai nu al een tijdje met een gavita digistar evsa naar tevredenheid, die heeft op de hoogste stand een eigen verbruik van nog geen 20watt.

Gavita heeft ook een eigen lamp die speciaal gemaakt is voor de evsa.

Koop die in combi en je hebt een hoogwaardige verlichtingset.

 

Ook kun je met een evsa met 2 wattages werken, koop je de 400w variant dan kun je met 250w en 400w lampen werken

Bij de 600w variant kun je met 400w en 600w lampen werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp zou met alle vsa en evsa moeten werken.

 

Was je elt vsa stuk ofzo dat hij vervangen moet worden?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn lumatek vandaag aangekregen. Maar het is met een aansluiting die ik niet ken. Kan ik gewoon de draad knippen en zo aansluiten op mijn adjust a wing reflector?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aansluiting aan welke kant, die naar het stopcontact of naar de lamp.

Als het die naar het stopcontact is moet je kijken voor welke ingangsspanning die geschikt is (230V)

Als het die naar de lamp is dan zit er waarschijnlijk een snelkoppeling aan voor lumatek armaturen, die zou je er dan gewoon af kunnen knippen en aan je lampfitting kunnen monteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je gewoon afknippen en strippen, adereindhulsjes er aan zetten en vastschroeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koentje, keuzes genoeg.

 

Bij merken EVSA kun je denken aan:

 

Lumatek

Nanolux

LUMii

BAL

Dimlux

Lucilu

Gavita

 

 

Allemaal met hun eigen specificaties, en prijskaartje. Allemaal ook goed, veiliger dan VSA en dimbaar.

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

Alles is aangesloten. Maar toen ik de eerste keer alles opzette met de 400 watt hps philips son-T green power lamp had ik "problemen".

Het deel dat licht geeft (ken de naam niet) gaf maar over een deel van de lamp licht, dan weer over de hele lamp, enz.

Ik heb toen alles afgezet en een oude lamp ingestoken.

Deze gaf normaal licht. Ik weet wel niet welk merk deze lamp was omdat het een oude was en de verpakking al in de vuilbak ligt.

Misschien was mijn lamp kapot of werkt ze niet op een evsa? Maar volgens jullie zou mijn philips son-t green power werken met een evsa. En ik vertrouw jullie. Waarschijnlijk een probleem met de lamp zelf?.

Maar ik zoek nu een nieuwe 400 watt hps lamp compatiebel met een lumatek evsa en een adjust a wing reflecor.

groeten

koen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderstaande merken kan je gewoon 600 watt lamp pakken, laten zich allemaal dimmen en boosten tussen de 250 en 700 watt.

 

Er veranderd bij dimmen en boosten wel wat met je spectrum, en efficiëntie.

 

 

LUMii

GE

Lumatek

 

 

 

Philips is een no go.

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet onmogelijk dat het defect aan je oude vsa veroorzaakt is door die lamp, dus vernieuw hem in ieder geval.

Mijn philips master son-t pia plus en greenpowers doen het iig prima op b.a.l evsa (maar ook op gewone vsa natuurlijk, heb beide).

Heb nog geen problemen gehad, en sommige lampen zijn toch echt al een hoop rondes oud.

 

B.a.l evsa heeft geen dim of boost functie, dus de invloed daarvan kan ik niks over zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het niet iets met de hoge frequentie te maken van de meeste EVSA's? en niet met boost?

 

Van Philips Son t Pia weten we al langere tijd dat ze niet fijn samen werken met de meeste EVSA's.

 

Zoiets als deze: gallery_34076_13992_106289.jpg

 

post-4-0-95543100-1339611375.jpg

 

Lees voer: http://www.wietforum.nl/topic/63592-evsa-test/page__st__280

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is idd iets frequentie gerelateerd ja, hoe het precies zit weet ik ook niet precies.

Ik heb vooral veel problemen gezien bij mensen die Gavita evsa gebruiken.

 

Die lamp zou moeten werken ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...