Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowmonkey

9 Power Plants op aarde

Recommended Posts

Mijn eerste grow in een zelfgebouwde kast

Setup is al volgt:

400 Watt hps

250 kuub outtake

200 kuub intake

96 x 96 x 170 cm

potten van 15 liter

BN supermix aarde

 

1e paar uur:

bwiet1.jpg

 

2e dag:

bwiet2.jpg

 

4e dag:

bwiet3.jpg

 

6 dagen:

bwiet4.jpg

 

8 dagen:

bwiet5.jpg

 

10 dagen:

bwiet6.jpg

 

12 dagen:

bwiet7.jpg

 

14 dagen:

bwiet9.jpg

 

16 dagen:

bwiet12.jpg

 

Temperatuur ligt rond de 25 graden, lamp hangt op 25-45 cm afstand, moet nog ff ventilator regelen voor boven op de planten, verder gaat alles perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit :verrygood

Veel succes met de kweek.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W HPS, afzuiger met capaciteit van 250 kubieke meter, actieve lucht aanvoer onderin, kast is 1 bij 1 bij 1.6 m. Kgebruik voorgemixte grond (potten van 15 liter) met voedingsstoffen van; Wortelstimulator van Bio Power, all-round groei stimulator van BN Xcel, Terra Flores van Canna en wat PK 13-14..

 

1e grow, doe het samen met een vriend van me.. Zit ook op dit forum, als ie nou eens z'n kop liet zien. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 liter grond per plant , dat is heel netjes . Zo'n hoeveelheid grond heeft zeker z'n voordelen. Alleen vind ik 1* 400 watt lamp nogal weinig op zo'n oppervlak . De planten in de hoeken zullen denk ik achterstand gaan vertonen en minder opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er normaal ook zo bij, zodat ze toch iets meer licht vangen, alleen voor de foto's zet ik ze ff wat "overzichtelijker" neer. De witte verf reflecteert ook een hoop licht, ik ziet het verschil in de planten tot nu toe nauwelijks, maar meer lampen kan ik me dus echt niet veroorloven met deze opstelling.. Óf ik moet natuurlijk investeren in een stel inductie lampen, maar dat wordt mij een beetje te duur.

 

21e dag dus, 1 week bloei nu:

bwiet13.jpg

 

En

bwiet14.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die potten bij elkaar is het oppervlak inderdaad al veel kleiner. maar je zou toch rendabel 2 keer 400 watt kunnen gebruiken ? 1 meter bij 80 cm per lamp is een prima verdeling lijkt mij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan, maar dan koop ik toch liever gewoon een 600 watter, zat ik trouwens al aan te denken. 2 lampen wordt ook een beetje lastig ophangen, de koolstof filter zie je niet op de foto's, maar die hangt dus rechts boven de lamp, 't wordt echt proppen dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met die potten bij elkaar is het oppervlak inderdaad al veel kleiner.  maar je zou toch rendabel 2 keer 400 watt kunnen gebruiken ?  1 meter bij 80 cm per lamp is een prima verdeling lijkt mij .

Volgens mij is het grondoppervlak van zijn kast 1 x 1 mtr....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk , ik dacht dat die 1,6 meter de lengte maat was in plaats van de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey groeiaap!!!

rob hiero! ik heb me ook maar ff aangemeld zodat ik op school ff mee kan lullen :)

suc6 met je plantjes he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

397067d1.jpg

 

Het kleinste plantje is aardig opgeschoten vergeleken met de rest, 't scheelt nog maar een centimetertje of 2 nu, inplaats van 10 vorige week.. Beetje een kut-foto, je kan de top ontwikkeling niet echt goed zien, maar er beginnen al kleine toppies zich te vormen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nais bob kunnen we binnekort ff dik smoken (op het station :verrygood ) samen met onze onder de koffer vrienden

 

mzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van 2 of 3 dagen geleden, andere camera:

Kweken003.jpg

180d6895.jpg

Kweken002.jpg

 

Het "kleine" plantje is nu het grootste plantje, kheb em weer uit het midden gehaald omdat de bovenkant al zelfs begon te verdampen (zo snel groeide die). lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er veel belovend uit :verrygood

Echt gaaf

Knip je ook de onderste toppen of laat je die zitten.

Greetz Rutt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaat het gewoon allemaal lekker zitten, misschien dat ik het later nog doe als de toppies echt té klein zijn, maar dat kan ik nu nog niet echt bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit monkey..! Hoeveel water geef je ze per beurt? Ik heb bij mijn kweek gister net spint ontdekt. Morgen ga ik ze behandelen met Masai. Dus check je planten goed! die beestjes zijn moeilijk waar te nemen als ze nog niet met zovelen zijn.

 

Good luck verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen in totaal 3 tot 4 en een halve liter per dag, kgeef nu alleen nog maar Canna flores (5 ml op 1 1/2 liter) en een druppeltje bloom-up van ecolizer (op 1 1/2 liter).

 

En kga zo wel ff kijken of er beestjes tussen zitten. Kdenk et niet, maar je weet natuurlijk nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je elke dag voeding of spoel je een keer per week met water? Het schijnt dat wanneer je altijd voeding geeft er kristallen aan de wortels blijven kleven. Dat verhindert de opname van water en voeding. Ik spoel 1x per week door 1 liter per pot (11 l) schoon lauw water te geven ipv voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...