Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HackTheSystem

Bloeien Ze Verder In Vazen?

Recommended Posts

Ik.moet noodgdwongen een van.mijn geurrilla locaties overbrengen naar een andere locatie maar er zit nog bijna niks in net 3 wekem bloei (PP).

 

Bloeien ze verder als ik ze ergens anders in bazen zet.of stokt.dit de bloei?

 

Ik weet dat ze wel afrijpen maar ik bedoel.echt dat ze nog gewicht bouwen en berder bloeien alsof er niks gebeurd is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me nog al sterk Hack :likken:

Af rijpen kan wel idd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet geschoten is sowieso altijd mis. dus als je het probeert moet je ons maar op de hoogte houden.

wellicht houd je ze nog een paar weken groen, en dan kun je er toch nog wat van plukken!

maar komen die vazen komen dus ook op guerrilla te staan?

 

weet wel dat mannen nog weken door kunnen bloeien als je ze ergens in een plasje met water zet.

zou ze dan wel een beetje in de schaduw zetten hoor, en niet in de volle zon want dan kunnen ze het misschien niet bij benen

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een keer bij het knakken een bloeiende tak van de plant afgebroken. Die had ik in een koffiebekertje met perliet gezet (soort mini "hempy" bucket). Die top heb ik vervolgens bestoven en er kwam gewoon zaad vanaf. De "stek" was uiteindelijk ook flink geworteld.

 

Het aandikken van een top zal echter vast wel wat meer voeding vergen. Of een stek dat kan opnemen is wel de vraag inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus die heeft daar nog minstens 5 weken in gestaan wietefras?

dan zou het geintje zomaar kunnen lukken bij Hack.

 

maar dan moet ie er dus ook genoeg voeding bij blijven doen. anders redden ze dat zowiezo niet.

hack, word het een guerrilla vazen spot of komen ze in de tuin ofzo?

je zal dan toch flink wat aan de verzorging moeten doen..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja vazen.. gewoon op water zetten in bakken dan, ze komen op geurilla, ik heb ze in de m maar kan ze verplaatsen naar een ander m veld ik kan het proberen en misschien doe ik het want het is doodzonde als ik ze nu al met 3 weken moet knippen, als ik ze naar 6 weken kan schoppen dan hebben we al verdubbeld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er wel voeding bij gooien maar voeding moet toch door de wortels worden opgenomen. Ik zou er niet aan beginnen.

Voor een mannetje met stuif zou het wel makkelijk kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa het is wel heel veel werk hoor en veel risico natuurlijk,

is dat het wel waard hack?

 

pp in de M, dat is toch vragen om problemen?

of doe je dat al langer zo

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst een topje in een vaasje gezet, volgens mij bloeit het niet verder. Denk dat dat hem niet gaat worden.

 

Kun je de planten niet beter uitgraven en 100 meter verzetten?

 

3 weken bloei is inderdaad de moeite niet, niemand die dat wil hebben. Je bent er ook echt 100% zeker van dat de spot niet geschikt is om af te bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook uitgraven heb ik wel eens gedaan (noodgedwongen/ontdekking)

Maar dit was geen succes. Ze krijgen daar zo'n klap van dat ze daarna vrijwel stil staan.. dus laat staan als je alle wortels weg laat.

Niet om negatief te doen.. maar is allemaal extra werk en risico voor nop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Bij hele grote planten gaat dat heel lastig worden, heb laatst nog wel een plant van een halve meter uitgegraven die overschaduwt werd door een grote wietplant, denk dat deze het prima zal doen verder, maar te grote planten wordt lastig, als ik mocht kiezen tussen in vazen stoppen en overplaatsen zou ik wel voor het laatste gaan aangezien de eerste optie nog minder kans op succes heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is da ze wel afbloeien in vazen maar niet door bloeien. Diverse keren met diverse weken bloei achter de rug vrouwelijke takken in vazen gehad, zullen niet echt grammen bij komen is mijn ervaring.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha oke. Ik doe het idd al langer pp in de mais maar in dit veld heb ik de verkeerde inschatting gemaakt dat het om een vroeg veld gaat (eind september) er zijn velden die tot eind oktober staan of nog langer soms in sommige gevallen en die moet je hebben (veeboeren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha echt, dan woon ij hier in een walhalla! Maar gaat me iets te ver om een boer ze centen te pikken voor wa grammen. Ze werken er hard zat voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha echt, dan woon ij hier in een walhalla! Maar gaat me iets te ver om een boer ze centen te pikken voor wa grammen. Ze werken er hard zat voor

Een hectare mais levert geen reet op man. Meer als een tientje zal het niet zijn wat je weghaald.

 

Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Ik ben ook geem mais kweker, maar dan meer om de redenen waarom Hack zijn planten moet verplaatsen.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb bij wijze van experiment ook 3 plantjes tussen de mais gezet, wel veel te laat. Maar wil ff zien hoe ze het doen en wanneer het mais eraf gaat, geen flauw idee wanneer dit mais eraf gaat. Als het dit jaar laat in oktober eraf gaat dan is het wellicht volgend jaar ook het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vieze genetisch gemanipuleerde mais draagt nergens aan bij! En natuurlijk werken ze hard genoeg maar als ik naar de landhuizen kijk waar ze in wonen en dan nog klagen dat ze niks kunnen verdienen. Bij ons is het al zo ver dat we het in de tuin van een ander moeten zoeken dus wij hebben wat te klagen. Boeren moeten niet zaniken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man!

waar blijft de Europese subsidie voor de eerlijke Hollandse guerrilla strijder?? :likken: :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wietplant is geen moerasplant. Ik denk niet dat ze het trekt.

 

Een paar jaar terug eens geprobeerd om planten te spoelen in een vaas. Netjes een plant afgeknipt en luchtig in de vaas gedaan. Twee dagen later kon ik alles weggooien, alles was verrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eind sept begin okt gaat de mais eraf

 

Dat is zeker niet waar man!

Dit word vaak gedacht. Probeer je eens te focussen op welke boer, welke velden bezit.

Per boer verschild het doel van het mais. En daarbij dus ook het oogstmoment.

Mais kweken is een vak apart en je speelt hierbij niet alleen in op het weer, maar ook nog eens op wat een ander doet. Belangrijk is dus om te weten wie je 'kweekpartner' is. (ken je vriend, ken je vijand beter)

De boer kan je vriend zijn, maar ook je vijand. Hoe meer je weet, hoe beter jij je keuzes erop af kunt stellen.

Lukraak een veld pakken is super stom, doe het dan niet.

Goed observeren, wanneer inzaai? wanneer spuiten tegen onkruid? Wordt er uberhoubt bespoten?, want ook niet alle boeren doen dit. -Heb je een aantal velden op het oog, pak dan om de week een paar kolven en kijk naar het stadium van de korrel.

Vooral dit laatste is van groot belang. Als je weet hoe de boer zijn mais wil hebben dan weet je ook wanneer hij de oogst zal starten. Dit met het oog op elk jaar verschillend weer. Dit jaar is het mais 3 weken later als vorig jaar.

Ik durf te wedden dat de velden die ik vorig jaar op de 21e van september heb zien omgaan, dit jaar tot half oktober blijven staan.

Ik ken ook velden die blijven staan tot sinterklaas. Dit soort velden worden soms speciaal aangelegd voor Bevers b.v.b. of otters..om beesten de ruimte te geven om te schuilen en voort te planten / oversteek plaats.. (echt waar)

En daarnaast speelt het weer ook mee bij het bepalen van de oogst. En het speelt mee of de boer het zelf oogst of dit laat doen door een loonbedrijf wat in de meeste gevallen zo is. (de grotere velden)

Er spelen heel veel factoren mee. Je kunt niet zeggen september.. oktober.. je moet kijken per boer, per omgeving, per dag./weersvoorspelling, per grond soort/ hoogte van het veld, alles..

 

Enkele jaren geleden weet ik nog wel, toen hadden veel boeren ingezet op iets later oogsten, dat was een verkeerde keus. Weken lang regen en het werd één grote modderpoel. Uiteindelijk hebben veel boeren niet eens meer kunnen oogsten..

 

Doe je voordeel er mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn de automazar nog rotvrij afgebloeid te oogsten geweest. Mooie toppen maar echt binnenwiet vind ik het niet echt. Volgens jaar maar een weer proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mag ik me de meest gedupeerde slachtoffer aller tijden noemen. Ik ben staatsburger, eigendom van de Nederlandse staat. Van mij word bestolen op elke mogelijke manier, vooral mijn vrijheid word mij ontnomen, daarom ben ik mezelf als man maar vooral als mens verplicht dit te corrigeren en te compenseren door meer financiën te genereren die de vrijheid die mij nog rest, in de meest aangename vorm te leven. Elk obstakel in deze "vrije" wereld kan worden verholpen met de juiste dosering financiën. Mijn vrijheid zal betaald worden en grof! Alhoewel we geboren zijn als slaaf weiger ik hierin mee te gaan en zal ik elke uitweg die ik mogelijk acht met beide handen aanpakken en er voor gaan tot ik er dood bij neer val.

 

Als de staat mij in staat stelt hetgeen te verdienen wat ik nodig acht, hebben ze aan mij geen probleem. Echter vinden zei het een noodzaak een limiet in te stellen voor een bepaalde hoeveelheid die ik mag bezitten en dat is uiteraard de volstrekste onzin. Het gevolg van deze opgelegde limieten voor de individu (lees: slaaf) is dat voor velen de gewenste levensstandaard nooit kan worden behaald of pas op het moment waarop het allemaal niet meer uitmaakt namelijk op je 67e, op die leeftijd ben je op van je tikt de 70 aan, dan heb je nog 10 jaar vrijheid (eigenlijk 5) je krijgt je pik niet meer omhoog, lopen gaat niet meer van harte en alles wat met het leven te maken heeft gaat stukken moeilijker.. Het alternatief op deze waanzin is op eigen initiatief deze limieten te overschreiden, by any means nessecary, om alsnog de gewenste levensstandaard te bereiken, nu we jong en fit zijn om de volle potentie uit het leven te halen. Dat een ander daarvoor moet wijken, heeft te maken met de natuur en dat de sterkste het voor het zeggen hebben, mede dat deze constructie van het systeem daar grotendeels olie op het vuur bij gooid en jongens als mij motiveerd om te doen wat ik doe.

 

Als ik een patroon hagel in mijn nek krijg is dat het risico van het vak, en die loop ik graag want ik sterf liever in het veld met een smile op mijn smoel dan met een frons op de werkvloer.

 

Fuck de maatschappij, betalen met die hap want ik, mens, ben geen slaaf!

Edited by HackTheSystem
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Helemaal waar Hack , we zijn een slaaf geworden voor de grote speeltjes van de grote mannen , ze luisteren ook nog niet naar de nederlander , het enigste waar ze hard voor lopen is de gelukszoeker , en die krijgt nog alles ook .

En het mooiste is je mag er niks over zeggen ook , ze kunnen van mijn een bout hachele , ik vind mensen die echt hulp nodig hebben moeten geholpen worden , is het rustig in hun land , eruit , niet meer en niet minder .

 

Het is toch te gek voor woorden dat onze oudjes niet naar de dokter of ziekenhuis durven , alleen omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen , te gek voor woorden , ja er zijn er erg zat heel veel die niks hebben ,

Daarom sta ik achter Hack , je moet het zelf doen hier , eerlijk valt het hier niet te halen voor de gewone man , de rijke stinkers kunnen het nog het beste , die beflikkeren alles , en worden niet bestraft .

 

Ik zorg lekker voor mijn eigen , heel de maatschappij is zo rot als een mispel , en het word steeds erger

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...