Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nieuwwietje

Gaan Deze Plantjes Goed?

Recommended Posts

Zijn ook wat oudere foto's morgen bij daglicht kan ik eventueel nieuwe nog maken. ik zit vandaag in week 3 dag 2. De reden dat ik dit post is omdat ik me afvroeg of ze wel goed gaan, omdat me opvil dat veel nodes maar 1 blaadje hebben, er zijn ook wel nodes met aftakkingen dat wel. Ik zal morgen bij dalicht ff goeie foto's maken.

 

Thnx

 

ps dit is onze eerste keer ooit :P

 

IMG 20150925 212446

IMG 20150923 111854

IMG 20150923 111905

IMG 20150923 112007

IMG 20150923 111737

IMG 20150923 111724

IMG 20150923 111632

IMG 20150923 111609

IMG 20150923 112014

IMG 20150925 212440

IMG 20150925 212433

IMG 20150923 112035

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ff je afbeeldingen openbaar, dan kunnen we ze ook zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo goed? Ze zijn nu al een stukje groter ook, ga morgen nwe maken het is een amnesia haze geloof ik. op plagron kokos. PH is 7 is dat goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zie je fotos nu.

 

Ph 7 lijkt me fout... 6 lijkt mij meer in de richting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem je emmer/gieter/reservoir of wat dan ook. Vul die met water. Meet de PH waarde. Is de ph te hoog? Gebruik een flesje PH min om het omlaag te brengen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees anders eerst even het beginnersstickie door. Al deze vragen zijn al 100 maal beantwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja .... goede tips over het omlaag brengen van de ph....

Maar ziet niemand die verbrande puntjes op de bladeren ?

Ook niemand intresse in de rest van zn setup en specs ? Zoals voeding, temps , lv enz enz ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel eerlijk, wij hebben het via "pro" maar het is echt knudde, sws is er vanaf het begin heel veel fout gegaan. Wat ik volgende keer ga recht zetten. En indd die puntjes. Wist nou niet of het verbrand is over overvoeding. Gelukkig is het maar bij 2 plantjes en breid het niet uit tot nu toe...

 

We hebben wel spul ook voor de PH bij gekregen moeten we 1,1 van even, maar verder staat er niks op het flesje de label is eraf en veel hulp krijgen we dus ook niet. Geen idee wat de naam is, het is een paars flesje dus ik denk van Plagron. Ons PH uit de kraan is ook 7 heb ik al getest.

 

We hebben voeding van kokos, plagron. 2x 600w lamp in een kast van 240x80. we hebben niet goeie ventilatie en ik sproei bij voor de luchtvochtigheid. want de temp met 2 lampen in 32 en dat is te hoog want als die uit zijn zit het rond de 20 want... de kast is ook niet lichtdicht pfff echt waardeloos dus. als de lampen uitzijn is de vochtigheid rond de 70% als het aan is rond de 35%... niet goed dus.

 

@bruine vingers, had dit op verzoek geplaatst en dacht vraag meteen over ph waarde, zit nog niet erg lang hier dus is lastig zoeken in al die topics. Heb wel al het 1 en ander gelezen, maar specifiek kon ik niet me antwoorden vinden.

 

thnx voor de feedback iig

 

C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ga je dus al... veel problemen en eigenlijk heb je geen idee waar je mee bezig bent en wat je aan t doen bent...

 

Enige afvies wat k je hierin geef is gewoon veel lezen en zorgen dat je je plantje al het goede kan geven wat t nodig hebt .. je weet zelf al dat je klimaat niet goed is kast niet licht dicht enz enz ..

We willen voor god spelen en onze plantjes zo snel mogelijk klaar hebben terwijl je in de natuur zeker een half jaar of langer bezig bent .

 

Dit houdt in dat we het alleen voor elkaar krijgen als alles optimaal is .. dus zorg eerst eens daarvoor en kijk dan verder...

 

Eerst een zaadje in de grond douwen en je dan eens verdiepen in hoe t moet is de verkeerde volgorde

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt gelijk, we hadden ook niet verwacht dat we het zelf moesten doen, het was de bedoeling dat het voor ons gedaan werd, maar uiteindelijk ben ik zelf degene die zag dat het gewoon knudde is.

 

thnx iig, ga me best doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lusten wel wat voeding.

Een enkele staat veel te droog.

Die met verbrande puntjes hebben ook te droog gestaan, is geen overvoeding.

Regelmatiger water geven, en even wat voeding aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, zonder A + B voeding heb je straks een stikstoftekort en dan ben je aan het oplappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt gelijk, we hadden ook niet verwacht dat we het zelf moesten doen, het was de bedoeling dat het voor ons gedaan werd, maar uiteindelijk ben ik zelf degene die zag dat het gewoon knudde is.

 

thnx iig, ga me best doen!

 

op wat voor medium kweek je?

 

Ik haal hele acceptabele resultaten op aarde, 100% biologisch. Ik meet geen PH, ik voed alleen de laatste 3 weken biologische bloeivoeding bij.

 

Voor de rest alleen emmertje vullen. Water geven. (DMV tensiometers en zelfs die gebruik ik pas deze kweek voor het eerst :P)

 

Simpeler en makkelijker dan dat wordt het niet. En verder is het allemaal ook geen rocket sience. Het is onkruid ;p het groeit toch wel ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

kokos aarde en we hebben plagron a en b green sensation, lemon kick cannacure pure enzym en power roots

 

ze gaan erg lekker nu in ieder geval. Ik geef ze nu ook meer water en soms gewoon alleen water

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat moet ik doen als ik verkeerd getopt heb? Er groeit geen nieuwe takken meer uit de top en de twee zijtakken zijn alleen maar met 1 blaadje. Verder doet hij daat niks meer, ze staan nu bijna een week in de bloei.

 

groetjes C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...