Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geame

Drogen; Temperatuur En Luchtvochtigheid

Recommended Posts

Ik heb twee opties om mijn wiet te drogen

drogen:

 

1) In de schuur bij een vriend. Hier kan de wiet in het donker drogen. De temperatuur zal, zeker 'snachts, onder de 18 graden zijn. Tot wel 8 graden ben ik bang. Dit betekend, lijkt mij, dat de wiet langer nodig heeft om te drogen. Is dit riskant of betekend dit alleen maar een toename aan kwaliteit in bijv. suikergehalte?

 

2) Bij m'n vriendin. Hier kan het niet donker zijn. Alleen doormiddel van gordijnen om het droogrek. Dit houdt dan, lijkt me, wel luchtstroom tegen en houdt vocht in de lucht vast.

 

Wat moet ik kiezen? Dankjewel voor het lezen. :)

Edited by Geame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een tent droog daar in zou ik zeggen bij je vriendin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vriendin rookt alles op. ;)

 

Idd tentje halen met klein filtertje en binnen zetten.

 

Buiten is het veel te vochtig momenteel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook voor keuze twee gaan, maar houd er rekening mee dat het flink gaat meuren! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vriendin rookt alles op. ;)

 

Idd tentje halen met klein filtertje en binnen zetten.

 

Buiten is het veel te vochtig momenteel..

ja en met filter natuurlijk dat moet moet anders komen de petten of the jackers!!fikter is geen luxe geen filter dan breng je iedereen in gevaar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind een droogtent nogal prijzig! Kan ik ook een rek kopen en hier gordijnen voor hangen? Is mijn wiet hiermee ook goed in staat om te drogen zonder kwaliteit verlies?

Een koolstoffilter is niet nodig. M'n vriendin vindt het wel lekker ruiken en bovendien geurt mijn geurillawiet niet zo sterk. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thc breekt af door warmte en licht gaat ten kosten van je smaak maar ook kwaliteit.je moet ook niet te koud drogen ivm rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 500m3 Softbox verbruikt 75 watt op vol vermogen dacht ik en met drogen heb je daar ongeveer 20% van nodig denk ik.

Alleen is een Softbox wat duurder en het kan ook makkelijk met een buisafzuiger met fancontroller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een koolstoffilter nodig voor 11 zeer bescheiden planten. Ik weet niet wat ik moet kopen! Het liefst zo goedkoop mogelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om 11 planten te drogen. Ik wil de geur tegen gaan doormmiddel van een koolstoffilter en daarbij een afzuiger, neem ik aan. Hebben jullie tips om dit low-budget te regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff snel gekeken, voor ongeveer €140 heb je een Buisventilator en een koolstoffilter en een fancontroller

 

Fancontroller

http://www.growfellas.com/nl/dimmers-en-fan-controllers/151-fanline-fan-controlller-.html

 

Buisventilator

http://www.growfellas.com/nl/afzuigers-en-softboxen-kopen/14-ruck-buisventilator-rk100-190m.html

 

Koolstoffilter

http://www.growfellas.com/nl/filters-en-geluidsdempers-kopen/19-can-filter.html

 

Bezuinig niet op een koolstoffilter! Want die gaat geur doorlaten dus neem gwn een can filter zoals in de link

 

 

En voor €182 heb je een complete set

http://www.rajatrading.nl/nl_NL/products/454/Droog-set/1757/Kruidendroogset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...