Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
crazy_noci

mijn eerste keer

Recommended Posts

hierzo zijn fotos van mijn 4 plantjes.drie jack herrer kruisingen en een white widow

 

die kwamen er het beste uit van mijn zaadjes

 

 

 

deze zijn in het water gezet op 12 oktober 2004

dus nu bijna een maand

 

greeeeetzzz

 

fotos

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor licht gebruik je ik zou eens rond kijken in deze sectie : indoor foto's om te zien hoe je je ruimte optimaal kunt benutten maar de plantjes zien er netjes uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er naar uit dat ze straks 'besluiten ' om vrouw te worden, wanneer ze zo goed blijven doorgaan en dus veel licht blijven krijgen . Op dit moment staat het geslacht nog niet vast ,dat wordt pas bepaald tijdens de omzetting naar bloei (tenzij je female seed hebt).

 

Het zijn prachtige 'kropjes sla ' , zo hoort het !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn geweldig mooi , bladeren met 9 vingers zie ik ook al . zo goed worden stekken nooit ! Maar ik blijf erbij dat ze laat de bloei in zijn gegaan , of zijn ze dat nog niet ? Hopelijk zorgen je vrij kleine potten ervoor dat ze niet te hoog worden.

 

Hoe dik zijn de stammetjes net boven de grond ? (heb je een schuifmaat voor het meten?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey crazy

 

idd heel mooie "kropjes" zoals atmosphere al zei.... :verrygood

Weet je mssn hoe hoog ze zijn nu dan heb ik een idee ....die 600watter zullen ze uiteraard wel heerlijk vinden, zoveel liefde kan ik ze niet geven.... :)

 

grt w33dy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 13 pas ontluikte zaailingen onder een 600 watter die op 40 cm afstand hangt ( op 12/12), met veel afzuiging . Het koude weer komt nu erg goed van pas .

 

Van m'n 2 eerder geplantte zaailingen heb ik er 1 vermoord omdat het een mannetje was. Het heeft slechts 2 weken geduurt vanaf het ontkiemen tot het moment dat ik zag dat het een mannetje was. Het plantje was nog maar 12 cm hoog. Het geslacht is zo snel te herkennen omdat de zaailingen nooit in de groei hebben gestaan . Stekken houdt je een tijdje in de groei om te zorgen dat ze zich eerst goed verder wortelen en aanslaan,pas daarna ga je over tot bloei. een zaadplant is gelijk al goed genoeg om in de bloei gezet te worden. Dit betekent tijdwinst als je het slim aanpakt , één extra kweek per jaar is dan mogelijk .

 

Ik begrijp dat veel mensen niet snel zullen afstappen van hun oude vertrouwde stekken. Het uit zaad opkweken vergt wat extra kennis ,die vaak ontbreekt bij de kwekers in deze stekkencultuur. Maar ja wie z'n opbrengst wil verhogen ,.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

de hoogste is net 30cm en de andere zijn dat ook bijna.

stammen variëren van 1cm naar 1.2cm

 

:verrygood

blij dat het goed is.ze zijn vanaf gistere in 12u licht/donker cyclus gezet

 

hoe groot zouden ze nog kunnen worden

 

 

 

hopelijk is mijn kas hoog(2m) genoeg of ik zal nog wat moeten verzinnen om ze plaats te geven

:s

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze tellen 11 ;-) bladeren :verrygood.. :):D:d:d

 

 

ik heb wel een kruising genomen die sterk laagblijvend zouden moeten zijn buiten de ene white widow die erbij staat

 

als het echt moet zaag ik gaten in mijn bodem zet ik de kas op pootjes en laat ik de emmers door die gaten vallen

ruime 60 cm winst

dat zou moeten volstaan

 

dan kunnen die planten nu nog ruim 1.5meter groeien

 

dat zal wel goed zijn zeker

 

update volgt gauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet toch ook ruimte voor je lamp hebben? en afstand tussen je lamp en de planten?

 

Het is te hopen dat ze niet hoger dan 1 meter worden ! Je hebt niet veel grond gebruikt dus dan is het misschien mogelijk. lange planten zijn nadelig voor de opbrengst !! tenzij je ze langs-zij belicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je gelijk in.

 

hoeveel groeien ze nog in de eerste twee weken van bloei.

 

 

ze zijn nu al drie dagen in 12u/12u cyclus gebracht en zijn 5cm gegroeid

ze konden +/-85 cm groeien toen ik ze in bloei bracht

 

dus 6cm per dag groeien lijkt me veel ??? want ze groeien toch nog maar 14dagen

niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...