Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonSigaar

5X Northern Lights Automatic Binnenkort Onder Tl Na Afbouw Kastjen

Recommended Posts

Vandaag zijn mijn 5 nieuwe Northern Lights automatic toegekomen, dedie liggen nu in den frigo(koelkast) te koelen, om ze dan binnenkort in de zon te leggen, in een plastieken potjen, met keukenpapier onder en boven de zaadjens, met laagje water erboven ... .

 

Seffes plaats ik foto vn de nieuwe aanwinst vn de zaadjens, gekregen via de post ... .

 

Verleden week maandag overschrijving gedaan, én nu maandag toegekomen ... .

 

Het is mijn eerste keer, dat ik automatics kweek, maar ik hoop dat het al bij al meevalt, én dat ik niet weer onnodige domme fouten maak, maar dus moet ik eerst sparen, voor een tensiometer, én een plank, én nieuwe ophanging, om mijn kast verder af te maken ... .

 

En derna, moet ik sparen, voor een T-neon lampenset, 2 x 55 watt ... .

Ik héb 50€ per week zakgeld, en kan maar per week, ongeveer 10€sparen, dus beste medeforummers, héb aub geduld met mij ;)

 

gallery_44325_17988_832171.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eigenlijk aan het twijfelen bij de aankoop vn een tensiometer ?

 

ik héb 5 verschillende potten, airpotten, vn nomercysupply ... .

 

maareuhm , ik heb juist gebeld, naar Roy, vn nomercysupply, en die zegt, dat ik de tensiometer niet mag verplaatsen, vn pot naar pot,

omdat die tensiometer voor alle potten zogezegd de juiste waardes gaat aangeven ?

 

Maareuhm ? moet ik dan die airpotten, in een bak met water zetten ? langs onderen water geven ?

 

Die airpotten, dedie drinken dat water wel op ezo, maar wat moet ik dan doen met al dat water ? water trekt ongedierte aan ... .

wéét iemand deftige raad ? :s

 

ik snap er geen snars meer van ;s

 

hulp aub ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook tensiometers, het is wel handig maar je kan net zo goed ff je potten wegen.

Als ze nog zwaar aanvoelen ff wachten nog met water geven

En als ze niks meer wegen zal je water moeten geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto van je nieuwe tenen ehm zaadjes.

 

Tensio meter in de pot laten zitten anders blijft het gokken met waardes. Je kan er dus 5 halen en de waterbehoefte per plant weten of 1 tensio plaatsen en de andere 4 water geven naar de behoefte van je voorbeeldplant (degene met tensio).

 

Dan het kiemen..

 

Vandaag zijn mijn 5 nieuwe Northern Lights automatic toegekomen, dedie liggen nu in den frigo(koelkast) te koelen, om ze dan binnenkort in de zon te leggen, in een plastieken potjen, met keukenpapier onder en boven de zaadjens, met laagje water erboven ... .

 

Waar heb je deze manier van zaden ontkiemen geleerd en werkt dit naar behoren? Volgens mij haal je verschillende manieren door elkaar.

 

Autoflowers ontkiem ik in een glas water, als er een wit puntje (wortel) uit het zaadje komt dan plaats ik hem in de uiteindelijke pot ongeveer 1cm onder de aarde.

 

Vergeet niet de bloeilampjes 2700k bij de tneon te bestellen als je wilt gaan afbloeien met dit armatuur.

 

succes met je hobby,

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ezo leren ontkiemen, via een aanpassing van een oud forum, dat nu gesloten is, vn no mercy supply ... .

lukt altijd goed, sommige zaadjens, zijn ietske trager, dan andere, maar ontkiemen doen ze allemaal ... .

 

héb 1 keer 1 zaadjen gehad, da nie ontkiemde, maar toenda ik keek, was het zaadjen hol ... .

 

op dat forum, werd er gebruik gemaakt, vn een watjen, makeupwatjen, met plastiekfolie rond, eerst zaadjens erin, natmaken, plastiekfolie errond, en dan alufolie, en dan in de zon leggen, of ergens op een warme plaats, maar ik héb dat lichtjens aangepast, naar in plaats vn een watjen, keukenpapier laagjen vanonderen, én vanboven, en laagjen water erboven, en in de zon leggen, en alles ontkiemt goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

én ook géén aluminiumfolie ;) én géén plastiekfolie, alhoewel je die plastiekfolie, boven je potjen kan leggen, en vastmaken met een plastieken rekkertjen, zodanig dat je soort serre creeert ... .

 

keukenpapier houdt goed lucht vast ;) en je zaadjen, gebruikt die warme lucht, en het water en ontkiemt gemakkelijk ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...