Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Opti 6000 Split Unit

Recommended Posts

Hallo mensen ik was benieuwd of een van jullie de opti split unit gebruikt ? En of iemand weet hoe dit in zn werk gaat.

 

Begrijp ik het goed dat die helemaal geen water verbruikt ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel met opti maar nooit split unit ben ik ook wel nieuwsgierig naar...zal dat ding die je buiten moet hangen geen fan geluiden maken dan en is het niet opvallend zo een ding op je locatie....hele goeie vraag El

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Split Unit versie van Opticlimate is de ideale oplossing voor locaties waar waterverbruik een knelpunt kan zijn. Middels de externe buitenunit wordt de warme lucht optimaal gekoeld, zonder gebruik van water. Middels koelslangen wordt de warme lucht naar de buitenunit gestuurd en gekoeld geretourneerd. De aandrijving geschiedt middels Freon gas, waardoor de lucht onder druk tussen de machine en buitenunit wordt gecirculeerd.

 

Staat duidelijk op de site van opticlimateshop. ;)

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik idd ook gelezen maar dat freon gas moet je dat hervullen ofzo ? Bovendien kan je bij zon tuincentrum hem in werking zien.

 

Het buitenstekastje heeft veel weg van een airco dus opvallen mwah denk het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gas hoef je niet te (her)vullen, het is gewoon een airco in principe.

Enkel als er een lek in het systeem zit moet je die bijvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik idd ook gelezen maar dat freon gas moet je dat hervullen ofzo ? Bovendien kan je bij zon tuincentrum hem in werking zien.

 

Het buitenstekastje heeft veel weg van een airco dus opvallen mwah denk het niet

nou of het niet opvallend is dat jij je airco in de winter op volle toeren daalt lijkt mij beetje wel toch als jij als enige in de buurt zo een grote airco hebt die hele dag aan staat denk het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai snachts plus het feit dat ik liever een grotere optie draai dan dat ik met een kleinere volluit moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zei de man die niet tegen geluid kan. :D

 

Spilt maakt een beste berg herrie. Ook zul je de warmte die hij afgeeft weer moeten afvoeren naar buiten. Wat is dan het nut van een split opti?

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee of het lawaai maakt. Maar beter warme lucht in pandig blazen dan warme vochtige stink lucht.

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lawaai valt mee.. buiten unit van de 15000 was wel veel groter dan ik had verwacht.. was een blok met 2 fans.. dus 2x zo groot als je normaal aan de buitenmuur bij een woning ziet hangen.

 

Compressor of pomp (weet eigenlijk niet precies wat het is)zit in de opticlimate verwerkt.. dus meeste geluid is binnen in het hok

 

Heb de buiten unit gebruikt maar koelde bij mij veel minder dan de versie op water..

 

Ik heb ooit aan racker gevraagd of hij ook binnen geplaatst kon worden..

Volgensmij zei hij dat het mogelijk was maar dat er dan wel 4250m3 in en 4250m3 uitgeblazen moest worden.. dat was wel voor de 15000 dus is met 6000 waarschijnlijk iets minder..

 

Aansluiten vielw el mee.. slangen waren al met gas gevuld dus hoefte ik alleen aan de machine en buiten unit vast te schroeven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het verhaal is dus zo ik moet 21m2 koelen 18x600 maar met normale boxen haal ik het niet temp tussen 31 en 34 graden en dat vind ik gewoon teveel en ik wil graag een stabiel klimaat dusjaa..water zou ik t liefste doen maar het waterverantwoorden heb ik nog geen mannier voor ik zuig nu af met 2x5000 kb op 30% en inblaas 4250 kb op 50/60%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je je afzuiging niet iets verder open, als die nu nog maar op 30% draait, heb je nog heel wat ruimte om je klimaat te verbeteren.

Of maakt het dan te veel lawaai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n split-unit is voor mij ideaal, dan hoef ik geen gebruik te maken van water. Handig als je in een flat woont.

Echter, ik kan die buiten-unit alleen maar binnen zetten.

 

Zou dat kunnen als ik een geisoleerde box om de buiten-unit heen bouw (zoals een softbox) met een een gat erin van 315mm, flens erop en dan ISO-slang eropzetten en deze naar een andere kamer leiden en in die kamer een raampje opendoen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen problemen krijgt doordat die kamer gloeiend heet wordt (50 graden lijkt me zomaar mogelijk) dan zou het kunnen werken.

Ik zou het andersom doen, met een dikke softbox lucht door de splitunit heenzuigen en die lucht vervolgens via een raam uitblazen.

 

Doe je dat niet kon je wel eens flink verrast worden van het beeld op een warmtecamera, een kamer die 30 graden heter is dan de rest van de flat lijkt me niet handig/wenselijk, en je splitunit doet zijn werk niet goed als de koellucht al bloedheet is...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo? Jij denkt dat je 6kw aan warmte kunt afvoeren door alleen een raampje open te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...