Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jinxed

Afdakje Creeren?

Recommended Posts

Hallo mede-growers,

 

Even een noob vraagje aangezien ik 2 linker handen heb qua knutselen. Vanwege het huidige weer blijft mijn Frisian duck hartstikke nat en ik vroeg me af of één van jullie al eens een soort van afdakje heeft gemaakt en wat je daarvoor nodig hebt. De plant is redelijk hoog (foto's staan in mijn kweekverslagje) dus het zal een redelijke constructie moeten zijn aangezien ze op het dakterras staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss zoveel mogelijk gebruik maken van bestaande elementen zoals muren (vermoed dat er nog een hogere muur is dan de rand van het terras zelf?) en kan je vandaar al een simpel zeiltje hangen? Anders moet je aan de slag met balkjes om een constructie te maken voor zeil/plaatje. Simpelste lijkt me dan 4 balken de hoogte in, 2 langer zodat het schuin afloopt en genoeg balkjes dwars ter versteviging (in principe in driehoeksvorm is het stevigste, net zoals een kraan uit allemaal driehoekjes bestaat). Ook opletten dat het niet teveel wind vangt anders ga je daar ook rekening mee moeten houden.

Wel echt een coole plant die Frisian Duck B)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss zoveel mogelijk gebruik maken van bestaande elementen zoals muren (vermoed dat er nog een hogere muur is dan de rand van het terras zelf?) en kan je vandaar al een simpel zeiltje hangen? Anders moet je aan de slag met balkjes om een constructie te maken voor zeil/plaatje. Simpelste lijkt me dan 4 balken de hoogte in, 2 langer zodat het schuin afloopt en genoeg balkjes dwars ter versteviging (in principe in driehoeksvorm is het stevigste, net zoals een kraan uit allemaal driehoekjes bestaat). Ook opletten dat het niet teveel wind vangt anders ga je daar ook rekening mee moeten houden.

Wel echt een coole plant die Frisian Duck B)

 

Grts WaB

 

Ik heb een grote muur inderdaad maar die staat te ver weg van de plant. Hoe dichter bij de muur hoe minder zonuren namelijk.

 

Wat voor zeil kan ik dan het beste gaan gebruiken? want het beste zou zijn dat ie nog wel zon doorlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ja dat is al lastiger :s

Ja inderdaad best iets transparant dat de zon doorlaat :) vind je ongetwijfeld in alle mogelijke maten en prijzen :P

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 of 6 houten palen/latten in de grond zetten, paar latten dwars verbinden bovenin en in het midden en een transparant zeil erover die je ook weer met latten op elkaar vastschroeft zodat het stevig is en niet loslaat door de wind.

Als afwerking stevig wat dikker touw erover trekken en aanbinden naar de grond toe met iets zwaars zodat het niet gaat klapperen. (zandzak?)

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 of 6 houten palen/latten in de grond zetten, paar latten dwars verbinden bovenin en in het midden en een transparant zeil erover die je ook weer met latten op elkaar vastschroeft zodat het stevig is en niet loslaat door de wind.

Als afwerking stevig wat dikker touw erover trekken en aanbinden naar de grond toe met iets zwaars zodat het niet gaat klapperen. (zandzak?)

Succes!

 

Kijk dan loop ik gelijk al tegen een probleem, ik heb geen grond maar een soort van houten vlonder, Deze vlonder is niet al te best meer en ik denk dat als ik daar een paar schroeven in draai dat ie uit elkaar zal vallen. In de tuin kweken zou nu zoveel makkelijker zijn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je dan een palet ofzo als basis gebruiken?

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je dan een palet ofzo als basis gebruiken?

 

Grts WaB

 

Ik ga het eens overleggen met een kameraad die bij een kluszaak werkt. Mocht het teveel moeite zijn dan laat ik het zoals het is. Het zal toch een keer moeten ophouden met regenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na regen komt zonneschijn zeggen ze toch he ;)

Succes!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we het hopen, hoop voor mezelf dat we nog een mooie periode krijgen van minimaal 2 weekjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...