Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeLau

Sinds Kort Tegenovergestelde Effect Van Wiet Roken

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Ik post dit hier even omdat ik het moeilijk heb om dit bij een dokter allemaal kwijt te kunnen..

 

Wat is nu mijn probleem?

 

Ik rook al enkele jaren, regelmatig pauzes en regelmatig periodes met zwaar gebruik. Ik ben artiest, heb steeds mijn werk kunnen doen en het is nooit een probleem geweest. Met collega's steeds veel gerookt, meerdere op een dag. Ik heb me daar altijd goed bij gevoeld, het grootste nadeel dat ik ooit ondervonden heb was luiheid, dus ik maakte me niet zo zorgen.

 

Een viertal maand geleden is een goede kennis van mij overleden op 24-jarige leeftijd, we zaten samen op internaat en sliepen op 1 kamer. Hij was voetballer en enkele jaren prof, oorzaak, hartfalen. Hij is ineengezakt op het veld en later in het ziekenhuis overleden. Zoiets zet je aan het denken, zeker op die leeftijd en met die verbondenheid. Toen rookte ik nog dagelijks of zelf meerdere per dag...

 

Een maand later ben ik echt slecht gegaan en wat bedoel ik daarmee, in rust ineens een super snelle, bonkende hartslag gekregen en ik was zo ongerust dat ik naar de huisartsenwachtpost ben gereden. Die heeft wat kleine test gedaan (hart luisteren, bloeddruk etc) en vertelde me dathet waarschijnlijk gewoon hyperventilatie was. Ik heb nog nooit dat soort problemen gehad, nog nooit een depressie, stress was mij onbekend, zelden of nooit ziek, kortom, een héél gezonde jongen, dus ik geloofde die uitleg niet direct.

 

Sindsdien voel ik me niet goed in mijn vel, als ik blow* gaat mijn hart tekeer als een gek, zo erg zelfs dat ik niet meer rustig een joint kan roken, ik begin te panikeren, moet buiten waar 'iemand mij kan vinden als het misgaat'. (Zo erg is het soms!)

 

2 weken geleden had ik s'avonds een joint gerookt* met mijn vriendin en in bed begon mijn hart(streek) echt warm te worden, of tenminste dat gevoel hebben en moest ik uit bed om terug tot rust te komen en alles even op een rij te krijgen, ik dacht toen ook echt dat het fout ging.

 

Ik ben al bij de dokter geweest voor een check-up, bloed was perfect, hartfilmpje heeft niets opgeleverd, even op een fietsje zitten met elektroden op mijn borst hebben ook enkel aangetoond dat ik zeer goed presteer. Volgens hen mankeer ik niets....

 

Dus vanzelfsprekend rook ik nietmeer en dat stoort me niet zo, maar het vreemde gevoel in de linker borststreek blijft wel. Nu zoek ik advies bij anderen die misschien hetzelfde hebben gehad...

 

Wat er al in mij opgekomen is:

 

Ik ben een idioot en beeld mij dit alles gewoon in, wat paniekaanvallen in de hand werkt en de bijbehorende symptomen

Ik een probleem heb en blowen de symptomen vergroot (Je bewustzijn wordt versterkt door wiet, toch?)

Ik teveel heb geblowd en nu eens soort van allergie ontwikkeld heb (of psychose, door dat veelvuldig gebruik)

 

 

* Sinds ik deze problemen heb is mijn dosering SERIEUS aangepast, vroeger kon er al rap een gram in een joint, nu enkel nog wat kruimeltjes en ik rook meestal toch in 2-3 keren de joint op..

 

Als iemand zijn kijk hierop wil meegeven zou ik dat zéér apprecieren!

Bedankt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dat ook wel n tijd gehad die hartkloppingen. Gek genoeg pas nadat ik al tijden omging met zo'n hyperventilerende weekeindgebruikert. Gingen we helemaal los en elke zondagochtend kreeg ik de mooiste show want hij ging standaard hyperventileren , zn lach inslikken of weet ik veel wat die allemaal kreeg of zich aanpraatte. Allemaal BS natuurlijk want zat gewoon zichzelf gek te makken na weekeind pakkies scheppen maar ik had de grootste lol om die priveshow van die mafkees. Tot ik op gegeven moment alleen was en ook op mn hartslag ging letten.. Werd ik verdoeme ook ineens lijp. Kon niet meer op mn rug inslapen want stopte mn hart ermee en weet ik wat allemaal voor BS ik mezelf aant aanpraten was.

 

Was gewoon stressvolle periode met veel te veel rommel en mn geest ging gewoon loopje met me nemen puur omdat ik ergens het bestaan van wist. Had ik nooit van hyperventileren gehoord dan had ik mer gegarandeerd nooit druk om gemaakt.

 

Zorgen dat je tot rust komt en in balans blijft is enige wat je doen kan denk ik.

Is al weer jaren geleden nergens geen last meer van. Was gewoon n mindfuck.

 

Je gaat niet zomaar dood.

 

doorroken!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

 

Heb dat ook wel n tijd gehad die hartkloppingen.

quote fluflu13

 

ik heb al 52 jaar hartkloppingen

en dat mag voor mij nog wel 52 jaar doorkloppen . :likken:

 

als je ying en je yang niet in balans zijn moet je niet roken .

paranoia is unhappy oorzaak nr 1

pas als je dat herkent in je mind kun je weer volgas

 

ggm :likken:

 

ps '' @delau '';ik vind dat je dit hele verhaal juist wel bij je dokter moet neerleggen

hij is er voor jou .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel suiker douw jij dagelijks in je lijf?

hoe vaak ga je met je krent onder een boom zitten , koest doen?

 

rook een pure nepal ( in de pijp) en neem een kop thee

 

hoe voel je je daarna?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouw heeft exact t zelfde gehad tijdens het ziekbed van een zeer dierbare hartkloppingen paniek aanvallen enz ... heeft toen t beste besluit genomen .. niet meer blowen...

 

Ze heeft daarna het gevoel nooit meer gehad of het nu echt met t blowen te maken had of t gewoon paniek aanvallen waren omdat ze niet meer full control had over de situatie als ze had geblowed weet niemand.. maakt ook niet uit probleem was opgelost..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel suiker douw jij dagelijks in je lijf?

hoe vaak ga je met je krent onder een boom zitten , koest doen?

 

+1

 

Sugarrush en dan een jointje roken om zogenaamd te ontspannen, forget it.

 

Heb ze soms ook wel eens hoor de creeps maar dat zit echt tussen mijn oren en misschien moet je als je dit tijdens roken begint te ervaren gewoon ff lekker niet roken en andere dingen gaan doen, dan ben je zo weer terug op de wereld en kan je inderdaad concluderen dat het tussen je oren zit. Ga lekker ff de stad in ofzo en check of je nu echt op die andere planeet zit of dat je het jezelf aanpraat.

 

Canna leent zich niet zo goed voor 'misbruik', hoe dat voor TS ligt heeft ie ondervonden.

Ik ken er velen die hier tegenaan liepen en dan de canna als schuldige aanwijzen waar het volgens mij eerder de canna is die je aangeeft dat je niet zo lekker bezig bent met jezelf en iets uit canna probeert te halen wat het helemaal niet kan geven :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een viertal maand geleden is een goede kennis van mij overleden op 24-jarige leeftijd,

Je wordt (on)bewust blootgesteld aan je eige stervelijkheid. Das stress en dat moe je verwerken.

 

... in rust ineens een super snelle, bonkende hartslag gekregen en ik was zo ongerust ... hyperventilatie ... voel ik me niet goed in mijn vel, als ik blow* gaat mijn hart tekeer als een gek, zo erg zelfs dat ik niet meer rustig een joint kan roken, ik begin te panikeren, moet buiten waar 'iemand mij kan vinden als het misgaat'... hart(streek) echt warm te worden, of tenminste dat gevoel hebben en moest ik uit bed om terug tot rust te komen en alles even op een rij te krijgen, ik dacht toen ook echt dat het fout ging.

 

Ik ben al bij de dokter geweest voor een check-up ... Volgens hen mankeer ik niets....

Je ademhaling is van slag en doordat je dat gaat compenseren (dieper ademhalen, vaker) gebruik je borstspieren op een andere manier (adem maar is diep in) en daar krijg je spierpijn van en dat zijn die steken in je borst.

 

Ik ben een idioot en beeld mij dit alles gewoon in, wat paniekaanvallen in de hand werkt en de bijbehorende symptomen

Je wordt (on)bewust blootgesteld aan je eige stervelijkheid. Das stress en dat moe je verwerken: wat paniekaanvallen in de hand werkt en de bijbehorende symptomen

 

Ik teveel heb geblowd en nu eens soort van allergie ontwikkeld heb (of psychose, door dat veelvuldig gebruik)

De kans op psychose wordt veroorzaakt door tabak/nicotine dat kom nie door de wiet. (laatste onderzoeke)

 

 

 

hoeveel suiker douw jij dagelijks in je lijf?

Godverdomd goed punt Jansen, ik zou ff lette op wat je eet, regelmaat en hoevaak.

 

 

Succes ouwe, doe met de info wat je wil.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabaksrook kan ook hartkloppingen teweegbrengen en tabaksrokers nuttigen in negen van de tien gevallen meer tabak dan wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

suikers, tabak, magische geesten..

 

 

soms is het niets meer dan gewoon even je hoofd leeg maken en niet zo focussen op dingen uit het verleden, al is dat voor velen een kunst die zij verleerd zijn

 

 

 

"denk nu NIET aan lekkere tieten!" oh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de reacties!

Een dokter zal veelal sneller zeggen om er gewoon met te stoppen, terwijl ik liever weet wat er met mij gebeurt en niet enkel het advies krijgen om te stoppen met blowen..

Daarom vroeg ik hier enkele meningen.

 

Vroeger kwam ik echt tot rust als ik geblowd had en dan kon ik makkelijk 2-3 joints op korte tijd roken zonder het gevoel te hebben tevéél binnen te hebben.

Ik werd gewoonweg niet méér stoned dan ik al was... Nu na een paar trekjes wil ik dat er een rem is die ik kan intrekken, echt raar.. En dit is van de ene op de andere dag gekomen, net daarom dacht ik dat het niet aan de wiet kan liggen maar ik een medisch probleem heb dat zich manifesteert en de wiet versterkt dat gevoel enkel..

 

Ik ben van nature al iemand die zeer hoog sensitief is dus zich van alles bewust, als ik een ruimte binnenkom scan ik de hele boel en heb ik alle details gezien. Voor mijn werk is dit uitstekend want ik zie het als een voordeel, iets dat me beter maakt in wat ik doe. Maar soms wil je gewoon ff rust in je hoofd ;) Dat kreeg ik vroeger met wiet...

 

Het is makkelijk te zeggen dat het allemaal tussen de oren zit, maar je maakt jezelf rotsvast overtuigd dat er iets scheelt...

Is het voor iedereen zo dat je hart tekeer gaat als je blowed? Normaal gezien wel, maar voel je het ook bonken?

 

Heb dat ook wel n tijd gehad die hartkloppingen. Gek genoeg pas nadat ik al tijden omging met zo'n hyperventilerende weekeindgebruikert. Gingen we helemaal los en elke zondagochtend kreeg ik de mooiste show want hij ging standaard hyperventileren , zn lach inslikken of weet ik veel wat die allemaal kreeg of zich aanpraatte. Allemaal BS natuurlijk want zat gewoon zichzelf gek te makken na weekeind pakkies scheppen maar ik had de grootste lol om die priveshow van die mafkees. Tot ik op gegeven moment alleen was en ook op mn hartslag ging letten.. Werd ik verdoeme ook ineens lijp.

 

Hahahaaa! Ja, mijn vriendin zit me nu ook uit te lachen terwijl ik overtuigd ben dat ik dood ga, leuk gevoel echt waar xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van nature al iemand die zeer hoog sensitief is dus zich van alles bewust, als ik een ruimte binnenkom scan ik de hele boel en heb ik alle details gezien. Voor mijn werk is dit uitstekend want ik zie het als een voordeel, iets dat me beter maakt in wat ik doe. Maar soms wil je gewoon ff rust in je hoofd ;) Dat kreeg ik vroeger met wiet...

 

Het is makkelijk te zeggen dat het allemaal tussen de oren zit, maar je maakt jezelf rotsvast overtuigd dat er iets scheelt...

Je bent je vooral bewust van externe factoren (alles en iedereen om je heen), wat automatisch inhoudt dat je met je bewustzijn niet bij je eigen gevoel zit.

Probeer je bewustzijn meer op je eigen gevoel/emoties te richten, zodat je je bewust wordt waar deze gevoelens/onrust vandaan komen.

Uiteindelijk ben jij de enige die weet wat je voelt en waar deze gevoelens vandaan komen.

 

Nog een tip: probeer dat "scannen" eens achterwege te laten, want dat kost je onnodige energie en het beperkt je kijk op de wereld.

 

Is het voor iedereen zo dat je hart tekeer gaat als je blowed? Normaal gezien wel, maar voel je het ook bonken?

 

Ik kan niet voor een ander spreken, maar dit heb ik met enige regelmaat.

Dit komt bij mij meestal voor als er al een bepaalde onrust in me zit en dan een joint opsteek.

Gewoon niks van aantrekken en niet op letten. ;)

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DeLau: Klinkt mij allemaal bekent voor. Ik zit er nu op het moment ook nog steeds mee. Alhoewel ik niet meer als een blok in slaap kan vallen, de wiet helpt nog steed tegen mijn hoofdpijn, en als ik migraine krijg is wiet nog steeds het enigst wat het redelijk draagbaar kan maken.

 

De reactie's die je hebt gehad laat zien dat je niet de enigste bent die dit is tegen gekomen.

 

Paar dingen die ik zelf ook nog vind helpen:

Avondje met mannen onder elkaar een beetje relativeren.

Ritje in de achtbaan.

Aan toe geven dat het je rib is die je voelt, en dat dat gewoon heeel lang gaat duren. Of er bij neerleggen dat als je hart stopt, de wereld gewoon verder gaat.

Conditie opkrikken.

Hobby :spliff: :jump:

Dit zijn dingen die ik nu vind dat die helpen bij mij, maar een echte oplossing blijf ik ook nog zoeken.

 

Bezig: Regulier(huisarts) , AdHd medicijnen.

 

dingen die ik nog ga proberen:

Tijdje stoppen met wiet (minstens 4 dagen)

Nog meer achtbaan ritjes.

minder suiker.

 

Je hebt nog wel geluk lees ik, je vrouw kan er in iedergeval nog om lachen :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag zeg wat 'n topic!

Na het lezen van 12 berichten ben ik voor mezelf wel 20x met de neus op de feiten gedrukt :o

Ik hoop in ieder geval dat voor TS z'n antwoord er tussen zit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog tabak bij mijn wiet deed werd ik er ook wel eens paranoia van en kreeg hartkloppingen, maar sinds ik alleen nog puur rook heb ik dat nog nooit weer gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik ook iets dergelijks meegemaakt, bleek een ontsteking, vermoedelijk door overbelasting of verkeerd ademhalen, aan het middenrif te zijn. Sindsdien let ik beter op mijn houding en ontspannen ademhaling en blijven de klachten weg. Bij de drogist kun je diploflenac halen die dat tegengaat. http://www.leefwijze.be/pijn-in-middenrif/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...