Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ForestGreen

Rfx Kweek Algengroei!

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar heb de draad weer opgepakt. Ben nu bezig met een 1,50 x 1,50 tentje op rfx.

Nu heb ik gezien dat ik algemgroei in mijn pot op de rfx zitten. Na me een beetje verdiept te hebben heb ik gelezen dat waterstofperoxide wil helpen tegen algengroei en ook nog eens bevorderend is voor je opbrengt. Nu heb ik bij de kruidvat gekeken en heb daar een flesje met 3% zien. Is dit de geschikte? Zijn er mensen die weten waar er een hogere concentratie waterstofperoxide te krijgen is?

 

Forestgreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de hydrovoeding van dutchpro A en B Multi total iedere even week en ben begonnen met explode.(begin week 3)

 

@Worn thanks, kan je me vertellen wat nog meer de voordelen zijn van waterstofperoxide? Heb ook oets gelezen over dat het beter is voor je vat. En een beter bodemleven voor hoever je die dan hebt bij rfx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist niet voor het bodemleven. Het is de bedoeling dat het juist alles schoon houdt.

En het valt uit een in onder andere zuurstof wat weer een voordeel is/kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu de bovenkant van je Rfx een afdekte.. zou al 99% schelen zonder met perioxide te hoeven werken.

 

Op de slabs had ik er ook erg last van en dat was alleen maar omdat er licht op kon schijnen, afdekken en ik kon vervolgens die 35% die ik had aangeschaft in de kast laten staan als ik wou maar toch geef ik het 1x in de week mee en wel om de reden die Boefje aangeeft, schoon werken en voorkomen is beter dan genezen :innocent: Als er bubbels ontstaan dan doet het zijn werk goed, geen bubbels dan kan het in de kast blijven staan :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de reacties, ik ga het een en ander proberen. Het is me eerste kweek op rfx-1 zoals ik al zei ik zit in week 3. Zal vd week ff een camera uit de kast trekken om wat foto's te schieten. Zit te denken alsnog een klein verslagje te maken met foto's en vorderingen enz.

Altijd leuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker boeiend algen groei. de wortels zitten toch niet aan het oppervlakte van je pot?

 

 

peroxide 35 % kopen en in een verhouding van 1:1000 in je vat gooien.

 

Vlak voor het vloeden aan je vat toevoegen voor schoonmaakwerking

Een dag van te voren aan je vat toevoegen voor extra zuurstof in je water.

 

Alleen gebruiken icm met minerale voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Supernoob Valt dutch pro hydro onder minerale voeding? Ik wist niet of algengroei op de rfx kwaad kon.

Maar het is dus wel bevorderend voor de concentratie zuurstof je vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en ook in je rfx. Eens per weken toevoegen aan je vat is genoeg.

 

 

Dutch pro ken ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn kweek is er ook wat algengroei aanwezig op de mapito maar dat kan toch geen kwaad.

Ik verwacht dat het gewoon opdroogt en vergaat, zeker omdat ik van onderen water geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...