Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MobbDeep

Cocus Vragen

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

In het verleden een aantal kleine kweekjes gedraait op aarde met biologische groei/bloei-voeding (BAC) maar wil het nu wat serieuzer aan gaan pakken en de overstap naar cocus maken met wat meer zonnetjes-erboven.

 

Nu ben ik al wezen zoeken hier (kijk hier toch al een aantal jaar mee op dit forum met tussenposes) maar ben weer wat actiever en vind helaas niet het definitieve antwoord op mijn vragen.

Iedereen heeft zijn eigen methodes maar het gaat mij een beetje om de basis aan te houden.

 

Het is mij duidelijk dat:

 

- Cocus luchtiger is dan aarde

- Cocus heeft geen buffer (hier ontstaat vraag #1)

- Canna cocus met Hy-Pro A+B hydro-voeding + Hy-Pro rootstimulator en spraymix (medium/voeding) lijkt mij een goede keuze

- Na elke ronde 20% cocus vernieuwen

- Drain 15-20%, 1x p/week droogtrekken bijvoorbeeld water-dosering te halveren of zware potten over te slaan

 

Vraag #1:

 

Als je de cocus krijgt begrijp ik dat het 'leeg' is dus je moet ze 'inwateren' zodat de stekjes goed starten, met hoeveel EC?

 

Vraag #2: Is een PH van 5.8 voor cocus perfect? En zo ja hoe meet je dit? Is dit 'drain'? Of moet je er 5.8 inpompen?

 

Vraag #3: Ik wil eb en vloed systeem toepassen dus geen slangetjes-labarynth, voor het hok zelf dacht ik op de grond gipsplaten, daar een bak omheen bouwen met vijverfolie en hier de potjes inzetten. En dus water erin pompen en eruit pompen, bij mapito moest dit 10-15 min blijven staan en dan terugpompen, werkt dit hetzelfde als bij cocus?

 

Vraag #4: Ik wil ze niet voorgroeien, dus gelijk 12/12 (SOG) indica soort 7-8 weken. Hoogstens even laten wortelen onder TL-appart (of als stekjes slecht zijn zelf zaden opkweken maar dat voor later) maar hoeveel plantjes per zonnetje (600w) kan ik dan het beste zetten? Ik zat zelf te twijfelen tussen 16-24 maar heb altijd met 18 en 11 liters gewerkt dus weet niet hoeveel liters dit moeten zijn?

7-8 liter? voor beste resultaat met SOG (gelijk 12/12)

 

Dat was het voor even :)

 

Bedankt en fijn weekend allemaal!

Groentjes

 

MD

Edited by MobbDeep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke mooie grammaticale zinnen en dan verpesten met "cocus". Het moet "Cocos" zijn :P

 

Ik kweek niet op pure cocos maar ik meng wel ltijd 20-25% maximaal door mijn aarde heen.

Je ziet het weinig nog maar als een substraat op zichzelf voorbij komen.

 

Voor de rest weet ik je er weinig over te vertellen.. Maar hou die "O" erin ;)

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom cocos en niet bijv mapito?

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

In het verleden een aantal kleine kweekjes gedraait op aarde met biologische groei/bloei-voeding (BAC) maar wil het nu wat serieuzer aan gaan pakken en de overstap naar cocus maken met wat meer zonnetjes-erboven.

 

Nu ben ik al wezen zoeken hier (kijk hier toch al een aantal jaar mee op dit forum met tussenposes) maar ben weer wat actiever en vind helaas niet het definitieve antwoord op mijn vragen.

Iedereen heeft zijn eigen methodes maar het gaat mij een beetje om de basis aan te houden.

 

Het is mij duidelijk dat:

 

- Cocus luchtiger is dan aarde

- Cocus heeft geen buffer (hier ontstaat vraag #1)

- Canna cocus met Hy-Pro A+B hydro-voeding + Hy-Pro rootstimulator en spraymix (medium/voeding) lijkt mij een goede keuze

- Na elke ronde 20% cocus vernieuwen

- Drain 15-20%, 1x p/week droogtrekken bijvoorbeeld water-dosering te halveren of zware potten over te slaan

 

Vraag #1:

 

Als je de cocus krijgt begrijp ik dat het 'leeg' is dus je moet ze 'inwateren' zodat de stekjes goed starten, met hoeveel EC?

 

Vraag #2: Is een PH van 5.8 voor cocus perfect? En zo ja hoe meet je dit? Is dit 'drain'? Of moet je er 5.8 inpompen?

 

Vraag #3: Ik wil eb en vloed systeem toepassen dus geen slangetjes-labarynth, voor het hok zelf dacht ik op de grond gipsplaten, daar een bak omheen bouwen met vijverfolie en hier de potjes inzetten. En dus water erin pompen en eruit pompen, bij mapito moest dit 10-15 min blijven staan en dan terugpompen, werkt dit hetzelfde als bij cocus?

 

Vraag #4: Ik wil ze niet voorgroeien, dus gelijk 12/12 (SOG) indica soort 7-8 weken. Hoogstens even laten wortelen onder TL-appart (of als stekjes slecht zijn zelf zaden opkweken maar dat voor later) maar hoeveel plantjes per zonnetje (600w) kan ik dan het beste zetten? Ik zat zelf te twijfelen tussen 16-24 maar heb altijd met 18 en 11 liters gewerkt dus weet niet hoeveel liters dit moeten zijn?

7-8 liter? voor beste resultaat met SOG (gelijk 12/12)

 

Dat was het voor even :)

 

Bedankt en fijn weekend allemaal!

Groentjes

 

MD

heey gab ik zou gewoon een schema downloaden van welk merk je wilt gebruiken growcenter noord heeft ze bijna allemaal online.ik zou zelf je stekken zetten op 1.2 en ph inderdaad op 5.5 5.8 Im in love with the Coco hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de input! :)

 

Waarom cocos en niet bijv mapito?

 

Pg

 

Ik wilde altijd mapito doen, maar las dat er vele verschillende soorten mapito zijn waarvan een aantal lastig te controleren zijn of mee te starten (met spoelen etc) En dat de 'goeie' mapito moeilijk aan te komen is.

Ook las ik dat vele mensen razend enthousiast zijn over cocus, en dat ook bij dit systeem EB-VLOED mogelijk is.

 

heey gab ik zou gewoon een schema downloaden van welk merk je wilt gebruiken growcenter noord heeft ze bijna allemaal online.ik zou zelf je stekken zetten op 1.2 en ph inderdaad op 5.5 5.8 Im in love with the Coco hahah

 

Ja maar de merken adviseert meestal veel hoger dan nodig (met als gevolg overbevoeding)

Normaal deed ik de geadviseerde hoeveelheid voeding wat op de flessen staat halveren.

 

Voor een EC van 1.2 moet ik dan 1.2 erin blijven pompen tot de train uiteindelijk EC 1.2 aangeeft, of hoger beginnen (dat het sneller gaat) En geldt dit hetzelfde voor PH?

En hoe voed jij?

Met een gieter? slangentjes naar elke pot, of EB en VLOED?

 

Alle info is welkom!

Groentjes

 

MD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit shit shit je hebt gelijk cocOs :whistle:

 

Even de mapito aside, heb echt info over cocos nodig, heb me keuze nu gemaakt.

Zal wel de naam 'Atami' noteren voor het geval dat.

 

Groentjes,

 

MD

Share this post


Link to post
Share on other sites

In verslagen is het probleem dat zij net een andere methode toevoegen dan ik van plan ben.

Bijvoorbeeld de voeding wat hij gebruikt, zoveel dingen waarbij ik mij afvraag of dat nodig is.

 

Niet financieel gezien een probleem ofzo maar meer een constatering.

 

Ben wel echt vooral bezig met verslagen lezen inderdaad om de info die ik nodig heb eruit te halen maar (zie bovenstaande) nog veel onduidelijk. Heb veel van henkiedepenkie en schenkie gelezen (old skool) maar henkie kweekt op slabs en met slangetjes, en schenkie op mapito.

Het systeem van Schenkie bijvalt mij wel meer dan iets; Vat aanmaken, in de bak met potten pompen, 10/15 min laten staan en dan terugpompen en vat bijvullen. Klaar gevoed voor 2-3 dagen.

 

Ook wil ik ze net als schenkie gelijk 12/12 zetten vanaf stek maar hij zette 4 bakken met elk 4 stekjes en meteen 12/12 op mapito.

Op cocos groeien ze natuurlijk weer net iets anders.

Ik wil zoveel mogelijk planten per lamp (dus dat ze niet te groot worden maar wel genoeg opleveren) hier is natuurlijk een middenweg in, te kleine containers leveren te kleine planten/weinig opbrengst, en te groot een jungle met teveel groen op 1m2. Het balans hier is belangrijk.

 

Groentjes MD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito RFX doen, is stuk bebruiksvriendelijker. Bij Greensell gewoon nog te krijgen.

 

Direct op 12/12 niet doen. Die info is echt te oud en niet meer echt intressant. 25 op een meter veel te veel. Ik zet 7 haze op een meter met 5 dagen voorgroei. Leer hier verslagen door van Racker, prettiggestoord, Supernoob. Als je succes wil kopieer zo veel mogelijk van gasten die wel weten waar ze mee bezig zijn.

 

Goed dat je er al achter bent dat al die toevoeg middeltjes vaak onzin zijn. Met alleen een goede A&B voeding heb je dat allemaal niet nodig.

 

Nogmaals doe je zelf een plezier en lees de verslagen van die gasten die ik noem door. Ga je veel aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel planten per meter neerzetten is gewoon niet slim. Mocht je gepakt worden ga je schrikken van een evt. Ontnemingsvordering. Ze rekenen namelijk gewoon 30 grammetjes per plant. Hou dit altijd in je achterhoofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito RFX doen, is stuk bebruiksvriendelijker. Bij Greensell gewoon nog te krijgen.

 

Hier hebben ze wel de normale mapito atami zie ik nu? http://www.greensell...atami-80-liter/

 

Direct op 12/12 niet doen. Die info is echt te oud en niet meer echt intressant. 25 op een meter veel te veel. Ik zet 7 haze op een meter met 5 dagen voorgroei. Leer hier verslagen door van Racker, prettiggestoord, Supernoob. Als je succes wil kopieer zo veel mogelijk van gasten die wel weten waar ze mee bezig zijn.

 

Hoe bedoel je die wel weten waarmee ze bezig zijn, Schenkie zet zijn planten altijd gelijk 12/12.

Hij kweekt dan wel mapito en zet er 16 per lamp (4 bakkken met elk 4 stekjes) dat voorgroeien is toch (zou je zeggen) verloren tijd als je het aantal planten vergroot en daar de maat potjes op afstemt?

 

Ook is het niet uit me duim gezogen maar een erkende methode: SOG (Sea of Greeen).

Haze is ook geen soort voor deze methode omdat het sativa is (wordt lang en breed etc.)

De uitkomst voor dit systeem zijn compacte indica's, die in 7-8 weken (geteld vanaf eerste bloeiverschijnselen) klaar zijn om geoogst te worden.

 

Goed dat je er al achter bent dat al die toevoeg middeltjes vaak onzin zijn. Met alleen een goede A&B voeding heb je dat allemaal niet nodig.

 

Duidelijk! :verrygood

 

Zoveel planten per meter neerzetten is gewoon niet slim. Mocht je gepakt worden ga je schrikken van een evt. Ontnemingsvordering. Ze rekenen namelijk gewoon 30 grammetjes per plant. Hou dit altijd in je achterhoofd.

 

Ik ga er niet vanuit dat ik gepakt word.

 

Maar dan nog, de officier met al haar rekensommentjes hmmm, een gespecialliseeerde advocaat helpt een boel maar inderdaad je hebt gelijk ze zullen mij dan 'iets' harder aanpakken als iemand met 20 planten of 16 planten per m2.... ach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het vaak voorbij komen dat mensen zeggen dat je kweekverslagen van racker moet bekijken.. Ik kan geen verslag vinden van hem als ik bij zijn content kijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het vaak voorbij komen dat mensen zeggen dat je kweekverslagen van racker moet bekijken.. Ik kan geen verslag vinden van hem als ik bij zijn content kijk

 

 

Zoekmachine wf en dan racker invullen ☺

 

@mobbdeep vergeet ook vooral niet die van polletje te lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jamesbelushii ik had ook moeite met vinden van de verslagen van Racker..

Ze staan voornamelijk bij TEST VERSLAGEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verslagen van racker zoekt.. gewoon via google "racker opticlimate" zoeken.. hij heeft best veel verslagen maar op allemaal verschillende forums.. ook een verslag op coco s als ik het me goed herinner..

 

(Is niet me bedoeling om andere forums te gaan lopen promoten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vent blijkt zelfs een internationaal fenomeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...