Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bigP

Met Citroen Mapito Schoon Spoelen?

Recommended Posts

Dag heren eigenlijk de titel zegt het al.

Hoorde iets over na de oogst dat je de mapito schoon kon spoelen met een soort citroen poeder. Je moest het 24 uur in laten trekken, zodat er geen beestjes meer op de mapito kon zitten.

 

Iemand van jullie een idee wat het is? De shop kon mij er geen antwoord op geven.

 

Normaal spoel ik het door tot mn drain weer een ec van 1.4 heeft en ph van 5.2 5.4. Voor dat ik de stek erop zet een vat volzet met enzyme bio crop en roots.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het geen waterstofperoxide?

 

Citroenzuur, tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld, lijkt me niet verstandig, dat brengt je ph enkel naar beneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je bron citroenpoeder van GHE oid inzet maar vraag me echt af waarom want er zit niks in namelijk.

 

50 citroenen in je NutriBullet en dan je toplaag ingieten, goed met ruim water zo uit de kraan naar beneden spoelen met uitvoerige drain (douchekop is handig), je mag dat citroenpowerjuice ook bij water in vat gooien en dan wateren, net wat je wilt :innocent:

 

et voila je hebt je medium zo zwaar lopen vernaggelen dat het de vuilnisbak in kan, lastig want zeiknatte pito sjouw je je een breuk aan.

 

Beessies?

peroxide doet helemaal niks dus onderzoeken wat de levenscyclus vd etters is en kijken of je daar wat mee kunt, uitgedroogde pito hebben ze best hekel aan volgens mij maar hoe dat met overlevende eitjes zit weet ik niet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus Soil atack werkt prima tegen aaltjes en ander ongedierte in je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...