Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Sugar Punch Onder 2X600W

Recommended Posts

Volgende keer eerst een nachtje laten zwemmen in lauw-warm water. Ik gebruik daarvoor een thermosbeker van de Action growshop, plaats ik onder TL. 100% resultaat of ze nou een week of een aantal jaren oud zijn, meestal gaan ze open terwijl ze nog drijven. Behalve makkelijk ontkiemen heeft het het voordeel dat ze ongeveer gelijk opkomen, binnen dezelfde 24-48 uur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand

oud zaad is niet waar

want het is een nieuwe batch 2015

 

net zoals bv kolossus

worden deze elke x opnieuw gemaakt

en zijn ze elke x zeer snel uitverkocht

zo kon ik de laatse x dat sp uitverkocht was

5 fem zaden verkopen aan een og lid voor 200 euro

of 200euro waarde aan zaden krijgen van bekende breeders

ik heb dit niet gedaan omdat het niet zeker was of sp terug zou komen

gelukkig had sannie de ouders van SP niet verloren

waardoor enkele maanden later SP weer verkrijgbaar was

 

zaad wat je jaren wilt bewaren gooi ik in de vriezer (zoals me collectie van gekweekte strains)

als ik weet dat ik ze binnen een jaartje of 2/3 kiem

dan laat ik ze lekker in de koelkast

wat ook belangrijk is

is dat je je zaden even een dag op kamertemperatuur laat komen

voor je ze gaat kiemen (een ieder heeft zijn eigen manier van kiemen natuurlijk)

ook de temperatuur tijdens het kiemen is belangrijk

ik heb het ook wel eens gehad in me begin jaren

dat door de kou zaden niet kiemden :)

en ik maar denken

hoe kan dat nou :)

in elk geval succes verder deze ronde

op naar de cola s

Edited by chucha
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nooit problemen met ontkiemen van zaden van Sannie.

Nu 6 zaden helaas volledig mislukt.

 

De 2e 6 heb ik eerst een paar uur geweekt en toen in de sponspot. Daarna kwamen ze vlot op, maar lopen duidelijk achter.

Ik gok zelf, gezien de kleur van de zaden (meer groen dan licht bruin) op...niet genoeg gerijpt.

 

Gezien de ervaring die ik heb met Sannie niet echt een reden om te switchen van breeder, maar had toch wel een reaktie verwacht, zeker als er meerdere klachten binnen komen.

 

Laten we hopen dat wat wel opgekomen is zich goed gaat ontwikkelen.

 

Cabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bosrand,

 

hoe staan ze er bij jou nog bij?

Had je aarde te kort dat je je potten maar goed 3/4 gevuld heb?

Ik zie ook dat je je potten niet afgedekt hebt,gaan ze mooi de breedte in + je aarde blijft vochtig.

Hier zijn er uiteindelijk 14 op 15 uigekomen,vandaag nieuwe aarde gehaald en ze gaan straks de 18l potten in onder hps,

dan gaat het weer allemaal iets sneller,denk ze een 1.5 wk nog op 18/6 te laten.

Hoelang groei jij voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, ik heb het niet over oude zaden gehad, maar bedankt voor de info. ;)

Ik hoop ook op mooie cola's.

 

 

Cabis, ik heb voorheen ook nooit problemen er mee gehad.

 

 

Een aantal potten heb ik zaailingen in gezaaid nadat ze gekiemd waren, meestal strekken ze nog wel iets en vul ik daarna de aarde aan, enkel zijn ze dit keer niet echt gestrekt. Dat is de reden dat er wat minder aarde in zit Blowke.

De potten dek ik zelf meestal wel af, dat scheelt weer de bovenlaag regelmatig vochtig te houden.

Enkel is dit niet mijn eigen kweekje, ik maak een verslag en help zo nu en dan wat.

Goed om te horen dat ze bij jou bijna allemaal boven gekomen zijn!

 

 

Inmiddels zijn er 17 planten waarvan 1 een beetje vaag er uit ziet, zal er van de week wel foto's van maken.

Ze groeien lekker door.

Ik was van plan om met 20 planten een week of 3 voor te groeien.

Dat omdat van planten met iets meer voorgroei, er grotere toppen komen, althans dat is mijn ervaring er mee bij de SP.

Nu kijk ik het eventjes aan hoe het gaat, ik denk dat de klok ergens deze week om gaat.

Ik hoop dat de kleintjes dan genoeg voorgroei gehad hebben en de groten niet teveel zodat het een beetje in de hand te houden is met knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

 

Dag 25 groei voor de grootste planten.

Dag 12 groei voor de kleine planten.

 

Temperatuur lamp aan rond de 28 graden.

Temperatuur lamp uit rond de 18 graden.

De temperatuur zou wel iets hoger mogen in de nacht.

 

De grootste planten zijn allemaal geknakt zodat ze meteen breed uit gaan groeien.

Er zijn 2 plantjes die er niet zo goed uit zien, bij de ene lijkt het alsof de nieuwe uitgroei ergens achter is blijven hangen, en de ander lijkt op wortelschade, maar die trekt weer goed bij lijkt het.

 

gallery_32929_18440_221544.jpg

 

gallery_32929_18440_861674.jpg

 

De plant in het midden is die welke de top ergens in is blijven hangen of iets dergelijks.

gallery_32929_18440_541134.jpg

 

gallery_32929_18440_399990.jpg

 

gallery_32929_18440_1003233.jpg

 

De plant met mogelijk wortelschade waardoor die vreemd uit is gaan lopen.

gallery_32929_18440_831382.jpg

 

gallery_32929_18440_1358493.jpg

 

gallery_32929_18440_223018.jpg

 

gallery_32929_18440_645002.jpg

 

Verder staat het er mooi bij.

De planten die wat jonger zijn beginnen ook goed door te groeien.

Omdat er nu nog 2 achterblijvertjes zijn is de klok nog niet om gezet.

Ergens eind deze week zal die op 12-12 gaan denk ik.

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit, maar je hebt wel erg lang moeten voorgroeien en dat is natuurlijk jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel lekker nu toch bosrand verslag even doorgelezen succes laat alles vanaf nu probleemloos gaan man bless keep dem green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed bij jou,wel vervelend met die verschillende grote van planten,zit hier met hetzelfde probleem.

Hoelang ga je ze dan in het totaal voorgroeien?

Heb de sp al vaak gegrowd,

normaal hou ik ze 1,5 week onder 2 x 55watt en dan pot ik ze om en hou ik ze nog zo'n 1,5 week op 18u onder hps.

Ik weet dat ze groot kunnen worden en sommige groeien door tot week 5.

Zelf wou ik ze deze keer ook al volgend weekend op 12/12 zetten,

dan staan ze 1 week in de 18liters en 1 week onder duofluor gestaan.

Zou het te snel zijn denk je?

Normaal heb ik bij de sp veel knak en buigwerk,met iets minder voorgroei mss niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Dilago, qua voorgroei valt het nog wel mee, enkel de grootste planten hebben iets langer moeten staan.

Beter een weekje meer voorgroei dan een hok met lege plekken. ;)

 

 

Dankjewel Ganjafarma, ik hoop het ook dat het vanaf nu probleemloos gaat.

 

 

Ik denk dat ze vanaf morgen op 12-12 gaan Blowke.

Het is inderdaad wat lastig met verschillende groottes van planten, maar met een beetje verdelen van de planten en veel knakken zal het wel weer goed komen.

 

De kans zit er in dat het reuzen gaan worden, helemaal die planten die al wat langer staan.

 

Bij mijn laatste SP ronde waren de planten rond de meter hoog en ik meende dat ik daar iets van 3-4 weken voor gegroeid had.

Dus zoiets wil ik hier ook aan houden.

De laatste ronde waren wel mooie grote toppen en die hadden ook mooi de ruimte om groot te worden.

De ronde daarvoor heb ik ze korter laten voorgroeien omdat ik bang was dat ze de tent uit zouden gaan groeien, enkel werden ze niet groter dan 60cm en vielen de toppen toen tegen.

 

Ik weet niet hoe groot je ruimte is, maar als de 18l potten allemaal tegen elkaar aan staan, dan zou 2 weken voorgroei wel goed moeten komen lijkt me.

Als ze wat ruimer staan zou ik nog een extra weekje doen denk ik, dat komt volgens mij ook de topgroei ten goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bosrand

Was je aarde op? En je mag ze even goed inwateren hoor t lijkt zo droog bovenop, als je de potten maar half vult krijg je ook een kleiner

wortelstel en dat geeft weer minder opbrengst.

Je pot met wortels is het belangrijkste onderdeel daarom ook tot de rand vullen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PG, dankjewel.

Ik heb gister de potten aangevuld.

Ik had ze laten ontkiemen in de 18l potten (de grote planten), normaal strekken ze wat en vul ik het bovenaan dan bij met aarde, enkel strekten ze dit keer niet echt.

Dus gister de leegste potten de plant met kluit er voorzichtig uit gehaald en onderop een laag aarde in de pot gedaan en de plant er weer bovenop gezet.

Niet echt ideaal, maar zo werkt het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze gister aangevuld hebt zou ik de kleintjes even de tijd geven om aan te slaan en blijven ze te klein zet je ze een stukje hoger,

de grote planten gaan sowieso ruleren dus ik zou ze ook nog toppen na t knakken maar wel ff op adem laten komen.

Als je ze meteen topt schrikken ze ff ook omdat ze al geknakt zijn wat de kleintjes even wat groeitijd geeft om bij te trekken.

Nu nog niet op 12/12 gaan anders gaan de grote de kleintjes volledig weg drukken.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het wel goed om ze nog even een extra dagje te laten wortelen inderdaad.

Als ik nog langer wacht met het omschakelen gaan ze elkaar allemaal verdrukken denk ik, in plaats van enkel de grote de kleintjes.

Toppen doe ik niet aan, kost de plant enkel energie en het levert niet meer op.

Normaliter komen er genoeg takken en vertakkingen uit zonder toppen.

Tot nu toe is het met knaken altijd wel vol gekomen, daar ga ik deze ronde ook van uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleine planten staan nu 14 dagen, eigenlijk is dat, denk ik, nog wel iets aan de korte kant.

Maar misschien wel leuk om straks het verschil te zien tussen planten die ongeveer 2 weken voorgegroeid zijn en planten die 4 weken voor gegroeid zijn.

Ik denk dat morgen de klok om gaat naar 12-12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Grootste planten hebben nu 28 dagen voorgroei gehad.

De kleinste planten hebben 15 dagen voorgroei gehad.

 

Vanaf vandaag dus dag 1 12-12.

 

De temperatuur zat rond de 30 graden.

 

De bovenlaag was toch te ver uitgedroogd bij de potten met de kleinste planten, die is weer goed vochtig gemaakt.

 

Nog wat foto´s, ze zijn enkel een beetje aan de donkere kant.

gallery_32929_18440_1308161.jpg

 

gallery_32929_18440_951482.jpg

 

gallery_32929_18440_225595.jpg

 

gallery_32929_18440_703987.jpg

 

gallery_32929_18440_782827.jpg

Edited by bosrand
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je je aarde aangevuld had maar als ik de laatste foto de middelste pot kijk zit je nog zo een dikke 5 cm onder de rand?

En bij de grote zijn de potten vol, zo gaan de grote wel heel erg hard. Heb je daar een speciale reden voor?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb de aarde aangevuld bij de grotere planten, die kluit was net stevig genoeg om voorzichtig eruit te halen.

Met die kleinere planten durf ik dat nog niet aan, denk dat die hele kluit uit elkaar gaat vallen en er veel te veel wortels afbreken.

Ik denk ook niet dat ik die verder bij ga vullen onderin, ik denk dat het meer kost dan het uiteindelijk oplevert als ze al even op 12-12 staan.

Die grote planten worden hoe dan ook veel groter dan de kleinere.

Dan kan ik er beter voor zorgen dat die ook voldoende wortels aan kunnen maken lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Grootste planten hebben nu 28 dagen voorgroei gehad.

De kleinste planten hebben 15 dagen voorgroei gehad.

 

Vanaf vandaag dus dag 1 12-12.

 

De temperatuur zat rond de 30 graden.

 

De bovenlaag was toch te ver uitgedroogd bij de potten met de kleinste planten, die is weer goed vochtig gemaakt.

 

Nog wat foto´s, ze zijn enkel een beetje aan de donkere kant.

gallery_32929_18440_1308161.jpg

 

gallery_32929_18440_951482.jpg

 

gallery_32929_18440_225595.jpg

 

gallery_32929_18440_703987.jpg

 

gallery_32929_18440_782827.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er lekker fris uit, maar had je die kleinere niet liever nog even laten voor groeien eventueel in een ander hok?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

 

Dag 5 12-12.

 

Grootste planten hebben nu 28 dagen voorgroei gehad.

De kleinste planten hebben 15 dagen voorgroei gehad.

 

 

Temperatuur rond de 28 graden.

Luchtvochtigheid rond de 50%.

 

De meeste planten zijn vandaag weer geknakt, op de 2 kleinsten na.

 

gallery_32929_18440_1398923.jpg

 

gallery_32929_18440_1373188.jpg

 

En toen ging de lamp aan.

gallery_32929_18440_289108.jpg

 

gallery_32929_18440_1044318.jpg

 

gallery_32929_18440_2078573.jpg

 

gallery_32929_18440_1666821.jpg

 

gallery_32929_18440_815855.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te vroeg op 12/12 als je het mij vraagt, maar misschien dat zaadplanten wel wat langer doorgroeien als stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je hokje wel vol komt zo, een plant die ruimte heeft gebruikt die ook.

 

Ik herinner me nog een verslag van Worm die Sugar Puch gekweekt had; daar groeiden ze uit het dak met een bloeitijd van 12weken+. Hij had maar 1 pheno die er 9weken over deed dacht ik. In andere verslagen zie je dan meer indica-dom pheno's. Zou het aan de batch kunnen liggen, zijn nochtans dezelfde ouders dacht ik ? Want heb hier ook nog een zakje en zou natuurlijk liefst de meer indica-dom/roze pheno's vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er niet over in dat het niet vol gaat komen Dilago.

In het vorige verslag kun je zien hoe groot ze ongeveer waren toen ze op 12-12 gingen.

Dat is uiteindelijk wel mooi vol gekomen, enkel iets te kleine planten door te korte voorgroei.

Zaadplanten groeien in ieder geval langer door dan stekken inderdaad.

Het enige wat er kan gebeuren is dat de grote planten eerder in de bloei schieten dan de kleinere omdat ze eerder volwassen zullen zijn.

 

Inderdaad Crimson.

Bij Worm groeiden ze de tent bijna letterlijk uit.

Ik hoop ze een beetje in bedwang te kunnen houden met het knakken.

 

Zou aan de batch kunnen liggen, ik weet het niet.

Wel viel mij op dat ze bij mij nog geen enkele keer zo extreem gegroeid zijn als bij Worm, misschien dat daar deze keer verandering in komt met de grootste planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit er niet over in dat het niet vol gaat komen Dilago.

In het vorige verslag kun je zien hoe groot ze ongeveer waren toen ze op 12-12 gingen.

Dat is uiteindelijk wel mooi vol gekomen, enkel iets te kleine planten door te korte voorgroei.

Zaadplanten groeien in ieder geval langer door dan stekken inderdaad.

Het enige wat er kan gebeuren is dat de grote planten eerder in de bloei schieten dan de kleinere omdat ze eerder volwassen zullen zijn.

Heb het gezien, dan zal het dit keer ook wel vol komen neem ik aan. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...