Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannalogie

De Term Licht Is Gewicht... Waar? Of Niet Waar?

Recommended Posts

Beste Gasten,

 

Stel je hebt je weg gevonden in het kweken.

Je kweekt iedere keer 5 planten met dezelfde voeding steeds onder slechts 1 lamp van 600w.

Je opbrengst is steeds rond 400g droog.

Heeft het meerwaarde om een tweede lamp te plaatsen ? (+ het nodige om je klimaat hetzelfde te houden uiteraard)

Iemand ervaring?

Meer opbrengst of meer kosten/risico?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALOWOPPA

 

IS HET VOOR EIGEN GEBRUIK ?

 

GGM ? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is voor eigen gebruik en nee meer planten is geen optie.

Het gaat er om of er meer uit te halen is met meer licht ja of nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je iets meer info geven. Hoeveel m2 etc?

 

Kan een meerwaarde zijn hoeft niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vloer opp. is ongeveer 175x220cm maar weinig hoogte vanwege schuinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk van ja .

Gebruik ipv 5 planten 5 moederplanten met meer vertakkingen , dus meer toppen , dus grotere opbrengst .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit natuurlijk een limiet aan maar er zit veel waarheid in licht=gewicht ja. Nr 1 bouwstof is Koolstof, Carbon, de C die met behulp van licht uit de CO2 uit de lucht wordt gehaald. Grotere potten, langer voorgroeien, meer toppen en eventueel croppen, eventueel hydro. Op zich heb je mooi de ruimte voor 2 lampen. Of upgraden naar een 1000watter met boost optie. Dan is een verdubbeling van je oogst met een goed soortje goed haalbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je bakken groter kunnen, met zo'n oppervlakte kan je makkelijk 40Liter bakken erin zetten, misschien net geen specikuipen.

 

Laat ze een maand groeien zodat je oppervlakte vol is.

 

Kleine bakken betekenen kleine wortelstelsels met kleine opbrengst dus grote bakken.....

 

En wat is je medium, welke voeding gebruik je, meet je je waardes dus PH en EC, wat is je temp.

600watt betekend gewoon minimaal een halve kilo en al helemaal met zo'n oppervlakte, ik weet niet wat je aan het doen bent maar je moet je oppervlakte vol, dus als je opp. voor het gemak 1m2 is dan zal je die ook tot de laatste cm moeten vullen. Het liefst in een SOG opstelling.

 

Maar uit je vraag maak ik op dat je wilt gaan beginnen en niet goed weet wat je moet verwachten, dus niet dat je al aan het kweken bent geslagen en ons vraagt hoe je meer uit je hokje krijgt omdat je het idee hebt dat er meer uit te halen valt.

Als je ons verteld hoe je het doet en waarmee kunnen wij je wel vertellen of je er meer mee kunt dan dat je tot nu toe gedaan zegt te hebben.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wat ik gelezen heb aan verslagen op dit forum, zou ik een Gavita Pro 1000watt proberen. Ik kom zelf met normale HPS lampen niet hoger dan 0,5 tot 0,6 gram de watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal niet zeggen dat het slecht is, want het is niet slecht. Maar het kan wel vééél beter.. De enige beperkende factor is de factor die niet optimaal is.

Dus alles wat beter kan, moet ook beter. En dan heb ik het niet tegen die wijsneuzen die dan gaan lopen roepen alles kan altijd beter maar ik bedoel als je ruimte tussen je planten hebt elke keer zou ik eens een paar dagen extra groeien zodat die lekker vol komt en dieven.

 

Ik heb je verslagen verder niet gezien maar over het algemeen klopt de stelling wel, licht is gewicht, maar dan wel in optimale omstandigheden met de juiste soortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vloer opp. is ongeveer 175x220cm maar weinig hoogte vanwege schuinte.

 

hoe hoog is je hok precies? Want met weinig hoogte zou ik niet voor een 1000 watt gaan maar er gewoon een 600watt bij hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft Racker het getest en is 900 watt het maximale de m2, dus een 1000 in een dr120 is denk ik wel de max als je m boost naar 1150.

En dan kom je met bio best een heel eind...

 

gallery_8629_4825_7361924.jpg

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is trouwens 1 op 1 onder een 1000....dus idd licht is gewicht.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die 1000watt lampen moet je volgens mij hebben voor de hoogste scores.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een combinatie van licht voeding en strain/soort en daar de juiste balans in, maar t zijn de schimmels/mycorrizha die de key factor zijn. Nul komma nul booster aangezien guano en palm tree ash de planten de nodige pk meegeven wanneer ze het nodig hebben. Deze tent/kweek is live te volgen in ons NAW topic, en draait puur op kraanwater.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice.

 

Dus volgens jou kan je net zoveel draaien met een gewone hps lamp i.p.v. een Gavita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk dilago, het heeft met de juiste balans te maken en licht is er 1 van, maakt niet uit wat voor hps.

RhinoCbd draait met 400 elt zonder boost.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De double ended armaturen (Gavita 750W en 1000W Dimlux 1000W) geven 7% meer licht per Watt dan een standaard 600W HPS en 14% meer dan een 400W.

 

Ik haal met een double ended armatuur 1.2g/W en met een gewone 400W HPS zo rond de 1 op 1. Dus dat extra licht werkt ook wel door in het gewicht inderdaad.

 

Die 1000W lampen hebben wel het nadeel dat je door de benodigde afstand tussen lamp en plant een extreem hoge tent moet hebben of dat je je planten heel klein moet houden.

 

Wat dat betreft is led super handig. Nog hogere efficiëntie, minder stralingswarmte en perfect te verdelen over een relatief kleine oppervlak. Alleen zijn echt goede leds nauwelijks te koop en kosten dan een vermogen. Zelfbouw is betaalbaarder, maar dan moet je wel zelf klussen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom hang je er niet 2 keer uv-a bij, in tl? doet geen zak voor je gewicht.. maar je thc word je heel heel happy van... erg thcerig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft Racker het getest en is 900 watt het maximale de m2, dus een 1000 in een dr120 is denk ik wel de max als je m boost naar 1150.

En dan kom je met bio best een heel eind...

 

gallery_8629_4825_7361924.jpg

 

Pg

Met bio kom je een eind, met mineraal nog veel verder. :likken:

 

 

Het blijft een gevoelskwestie en persoonlijke voorkeur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er worden idd 45 liter potten gebruikt met 200L grond er over verdeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met smartpots 5 van 19,5 L, 5 stuks in een dr120.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras klein of topic vraagje dan

Als je een 1000 watt dimlux vast zet op het plafond in een ruimte van 2.05

Krijgen de planten dan genoeg licht inde groeifase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...