Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dries_grower

9X Amnesia (Superstrains) 600Watt

Recommended Posts

Vol is vol, hartstikke mooi man! :tu

 

Ik zou de hoofdscheut van de derde plant rechtsvoor knakken, net onder de twee internodes zodat ie weer even hoog als de anderen is.

 

En wordt de plant in het midden lichter? Zo ja, dan duidt het mogelijk op lichtstress of een tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zal die rechts voor morgen ff proberen te knakken.

Ja die in het midden is idd wat lichter dan de rest maar dat is ze vanaf het begin al

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dries; we zijn een klein weekje verder....hoe gaan ze en is het knakken gelukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, ja ik zal vanavond weer een update doen.

Ja volgens mij ging het knakken wel goed maar blijf toch wel hoogteverschil houden in de plantjes..

Die achterste links blijft echt heel erg klein helaas het scheelt gelukkig wel dat ik met deze kap 20cm van de planten af kan blijven dus die achterste zit er dan zoon 40cm onder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zal die rechts voor morgen ff proberen te knakken.

Ja die in het midden is idd wat lichter dan de rest maar dat is ze vanaf het begin al

Ik had er ook een tussen die lichter bleef, maar een weekje wat fishmix meegegeven was de oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het gekke is dat die plant het verder gwn super goed doet, ze groeit net zo hard mee als de rest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn huidige kweek die nu bijna ten einde loopt hadden sommige planten al in de vroege bloei lichte bladeren. Het bleek een stikstoftekort te zijn waar ik twee kweken daarvoor ook mee kampte. De weegschaal zal het uitwijzen moeten maar volgens mij kost het me weinig opbrengst.

 

Meteen beginnen met voeden was overigens de oplossing voor mij, nu tijdens deze ronde gaat het uitstekend.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb ze in de plagron growmix staan daar zit 3 weken voeding in maar omdat die ene zo licht werd ben ik na 2 weken langzaam gaan voeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, tijd voor nog een update.

 

Heb net een klein beetje gediefd en wat blad weg gehaald wat voor wat takjes zat.

Bij ongeveer 1/3 van de planten zie ik al bloeiverschijnselen

 

Ec nog steeds 1.7

Ph nog steeds 6.0

 

Temp

Min 20,5

Max 29,3

 

Lv

Min 41%

Max 67%

 

gallery_44791_18430_1007580.jpeg

 

gallery_44791_18430_1705153.jpeg

 

gallery_44791_18430_2069584.jpeg

 

gallery_44791_18430_2264515.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, tijd voor nog een update.

 

Ze groeien nog steeds super hard elke dag.. Ik hoop wel dat ze snel stoppen met groeien want ze zijn nou al hoog zat haha

 

Ec nog steeds 1.7

Ph nog steeds 6.0

 

Temp

Min 20,4

Max 27,3

 

Lv

Min 40%

Max 60%

 

gallery_44791_18430_1563401.jpeg

 

gallery_44791_18430_222709.jpeg

 

gallery_44791_18430_1140871.jpeg

 

gallery_44791_18430_2522759.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig mooi veld heb je daar! :icecream:

 

Je kan ze gewoon knakken als ze te hoog worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja te hoog zullen ze waarschijnlijk niet worden het scheelt dat ik met deze kap 10-20cm van de toppen af kan blijven dus ze kunnen met pot en al zoon 170-180cm worden haha :)

 

Ik heb trouwens de grootste een paar keer geknakt maar die bitch kwam gewoon weer overeind lol..

Gelukkig hebben nou 8 van de 9 gelijke hoogte en de laagste komt al redelijk bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trouwens de grootste een paar keer geknakt maar die bitch kwam gewoon weer overeind lol..

Gelukkig hebben nou 8 van de 9 gelijke hoogte en de laagste komt al redelijk bij :)

Als je ze knakt moet de stam breken anders heeft het geen effect. Dan komen ze niet weer overeind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volgens mij brak het ook want ik zie wel een "litteken" op die plek zitten en die plek is ook kanon hard geworden..

Maar 2 dagen later stond ze weer overeind.

Ik zal misschien nog wel iets te voorzichtig zijn geweest maar dit leer ik dan nog wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stammetje in knijpen tussen duim en wijsvinger als je knakt, anders breekt ie straks echt. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat had ik gedaan en toen voelde ik wat knappen in de stam en ben ik gaan buigen tot ie horizontaal stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed Dries.

Maar 10-20cm van de toppen af is natuurlijk onzin.

Straks in weken 7-8 en 9 moet je echt naar 30-40-50 cm

Dus........nu gaan knakken.

Een goede knijp in de stam ( zo'n 15 cm onder de top) tot je 'het bekende geluid' hoort en dan rustig omvouwen richting horizontaal.

Je kunt na het knakken ook nog de geknakte steel met een draad naar beneden vastzetten (niet te strak aantrekken), hij groeit dan niet meer terug.

En echt Dries; je hebt de ruimte straks hard nodig.

Good luck.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dries.

Heel mooi veld heb je daar. Kijk wel uit met die kap ik heb precies dezelfde maar ik hou in de bloei wel de afstand aan van 60cn je toppen zullen verbranden en verdrogen.

Succes Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja eigenlijk moet je de topshield eronder hangen als je die afstand wilt blijven houden he dan krijgen ze die directe straling niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt die spreader die heb ik er deze ronde afgelaten vorige ronde op het laatst eraf gehaald wil nu is kijken hoe het zonder spreader is. Kan helaas de ventilator die erop zit ook niet aan doen ivm geluid ik vindt dat ie veel lawaai maakt. Maar ik blijf je volgen kijken hoe het bij jou gaat. Succes Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding maakt idd herrie als een straaljager ja, ik ga m ook ombouwen met een 12v fannetje uit een oud apparaat gesloopt op een 9v adapter.

Blaast misschien wel minder hard, maar beter iets dan niets... heb ook circulatiefans draaien dus komt t toch wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is inderdaad niet normaal hoeveel geluid dat ding maakt.. Als ik de stekker van die fan eruit haal hoor ik helemaal niks meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een topshield heb je een paar plekken die absoluut minder instralen waar door er planten die op die plek staan MINDER verdampen.

Let er op dat je deze niet verzuipt.

 

Ik heb er ervaring mee ;)

 

http://www.wietforum.nl/topic/76900-test-topshield-pro-test/

 

Ik zou er nooit meer we willen werken maar dat is mijn mening.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...