Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jamesbelushiii

Dimlux 600W Opticlimate Amnesia Cocos Softpots

Recommended Posts

Hallo

Ga een nieuw hokje beginnen en wil wat veranderingen in mijn oude methode brengen zoals het vervangen van normale 600 watt maar dimlux 600 watt

En normale 11 liter potten naar 11 liter softpots en had graag wat advies

Aangezien ik nog nooit met dimlux gewerkt heb en of softpots

en wat jullie ervan vinden

 

Het plan

 

Licht:dimlux expert 600w

koeling:Opticlimate pro 3

Co2:gaskachel (propaan)

medium:Cocos

Plant:amnesia

Voeding: hypro ab

Hypro bioroots

Aptus regulator

Ferro pk booster

Shooting powder

 

Eb en vloed systeem is de bedoeling en ik had in gedachte om van die slangen die over de gehele slang water lekken weet even niet de precieze benaming ervoor tusse elke 2 rijen potten te plaatsen heeft iemand dat ooit geprobeerd

Ik kweek op een kelder vloer en vroeg me af of de kou van de vloer nu niet extra in de softpots kon gaan zitten

Voor en nadelen softpots ?

 

Oja voor ik het vergeet mijn ruimte te is 2.10 hoog

Ideeën om de plant klein te hou de afgezien van toppen wat ik zowiezo doe

 

Alvast bedankt Greetz jimmy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen is altijd handig in kleinere ruimtes :) maar met 2.10m heb je wel redelijk wat plaats lijkt me om de hoogte in te gaan.

Geen ervaring met softspots maar mss best de kast op een verhoogje/isoleren aan de bodem?

Succes alvast!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou weet k t niet meer zeker k weet dan kan k beter mn mond houden..

 

Maar was het niet zo dat door de softpots de capilaire werking van de aarde een stuk minder is ?

 

Mischien dat de softpots gebruiker hier wat meer info over hebben.

Ze verdampen iig wel meer water

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wakeandbake was aan het denken om een dunne laag piepschuim onder de bak te leggen aangezien het geen kast Word maar een ruimte sog is niet iers wat ik wil proberen anti cell strek lijkt me een goed idee @smokecloud even kijken of ik het ergens kan krijgen

@agent Orange je maakt me nerveus ga ze dinsdag aanschaffen iemand nog meer feiten over softpots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen hoogte maar wel Amnees....

Zet een volbloed Indica neer

Share this post


Link to post
Share on other sites

2m10 hoogte is toch wel goed om amnees te draaien, of ben ik nou gek?

Zeker met toppen en niet te lang voorgroeien zie ik het probleem niet zo...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja voor ik het vergeet mijn ruimte te is 2.10 hoog

Ideeën om de plant klein te hou de afgezien van toppen wat ik zowiezo doe

LST. Simpelweg na het toppen (top vroeg of laag zodat je 4-6 goede takken overhoudt) de takken die de colas gaan vormen vastbinden aan de rand van de pot. Trek je ze iets wijder mee onderin en kun je de toppen een beetje gelijk houden in hoogte.

 

Ben niet zo'n scrog fan, zelfde kun je bereiken met een beetje tactisch knakken en/of wat bindraad.

 

Schakel niet te vroeg over naar hoge P voeding, gaan ze alleen maar meer van strekken.

(Ja P en niet N, http://www.pthorticulture.com/en/training-center/relationship-between-fertilizer-plant-stretching/ )

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe verantwoord je t waterverbruik van je opti ? En hoeveel zuig je af ? Kleine potjes begonnen ? Voedingswater ec ph ???? Preventief spint behandeld ?? Aantal lampen ?? M2 ???Béetje weinig info niet dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je dan toch met flessen gaat werken zou ik eerder puur Co2 gebruiken dan propaan, is veiliger en geeft geen extra warmte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...