Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WakeAndBake

Zweedse Spacecake

Recommended Posts

Ik wou graag even het recept delen van mijn standaard spacecake ;)

Vorig jaar op Reggae Geel echt volleeeedig weg van geweest haha :lol: :lol:

Het is een zweeds recept en vertaald heet het "kleddercake" (onvertaald kladdkaka; klinkt net wat minder smakelijk :P )

Gewoon de boter vervangen door wietboter natuurlijk!

Snel te maken en heel erg lekker:

  • 100g gesmolten boter
  • 2 eieren
  • 90g bloem
  • recept zegt 250-300g suiker maar ik gebruik altijd wat minder; 150g tot 200g max is ruim voldoende.
  • 4 eetlepels cacao
  • zakje vanillesuiker
  • eventuele toevoeging: stukjes chocolade

Gewoon alles in een kom bijeen gooien en mengen, in een ingevette bakvorm en voor 30-45 min in een voorverwarmde oven op 180°C (soms tot een uurtje afhankelijk van de vorm en grootte. Recept is voor een kleine cake. Gewoon even de test met de breinaald uitvoeren)

 

De zoete chocoladesmaak gaat naar mijn mening echt goed samen met de wietsmaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het recept is van een Zweedse cake... Dus neen het is geen speciale Zweedse manier van spacecake maken enkel een lekkere cake afkomstig uit Zweden.

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha oke :) Normaal als iets word aangeduid als zijnde anders dan normaal zoals hier het geval is verwacht je iets typisch Zweeds ofzo maar hier niet het geval, dus vandaar dat ik het even vroeg.

 

Toch tof dat je het deelt in ieder geval, thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel graag gedaan! Ik eet deze cake supergraag, zowel met als zonder extra afkruiding :P En sorry als het misleidend overkomt!

Had het misschien eerder zo moeten schrijven dan: "Zweeds (space)cake" ?

 

Nog een serveersuggestie erbij: overheerlijk met een toefje slagroom.

Heb hem eenmaal als spacecake gemaakt met spaceslagroom ^_^ gewoon de room met suiker en een klein beetje wietboter erbij opkloppen.

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het woordje "Zweedse" Is in mijn mening overbodig, want ik zie nog steeds niet wat er Zweeds aan is maar het is al goed joh, laten we lekker genieten van het recept!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter vervang je het woord "zweedse" door "ikea". Ikeace ozo..

Hoop voor je dat je op geel zo'n lekker hangmatje heb kunnen confisceren want das pas echt lekker de weg kwijtraken. Op je rug..;)

Das ook wel zo veilig tussen Kontich Aartselaar en Reet.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HackTheSystem: het is gewoon een recept afkomstig uit Zweden, een Zweedse chocoladecake en dat vond ik toch het vermelden waard ;)

Laat het smaken als je het recept eens uitprobeert! :D

 

@Fl13r3flu1t3r: Haha in de Ikea ben ik hem nog niet tegengekomen :P

En neen helaas.. Die zijn altijd bezet en er staat altijd wel al iemand te wachten. Maar was zo goed weg dat het mij niets uitmaakte haha, zat op het einde van de avond gewoon op de grond met ogen die echt niet meer open konden en enkel mn hoofd dat nog kon bewegen op de muziek als ik eraan dacht :wOOt

Haha ja mooi in de anale driehoek!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer ook een cake gemaak met 6 of 7 verschillende soortjes, binnen en buitenwiet gemixt, alles om en nabij de 7-8 gram.

 

Als ik me niet vergis de soortjes;

 

-ADH47 (buiten)

-Royal Dane×Typhoon (buiten)

-PP (binnen)

-Amnesia haze (Binnen)

-Kruimel van een binnensoortje denk ook PP

-Henkes Lolland (Buiten)

 

Ik at een plak en na een uur nog niks, ik doodleuk nog 2 plakken erachteraan, en flinke jongens. Nog een uur later dacht ik dat ik dood ging man ik ging wel bad op die rommel hij was gewoon te sterk, ik liep leeg op de wc. Bijna de spoedeisende hulp gebeld zoveel last had ik van me pens!

Maar wel slapen als Elvis Presley kan ik je vertellen.

 

Ik wil altijd een halve cake ofzo eten omdat ik na een plakje vaak nog wel 4-5 plakken wil, maar omdat het spacecake is moet je daar de rem op gooien of gewoon een milde cake bakken met een gram of 2 erin dat is meer dan zat voor een gemiddelde cake.

Als je echt naar de klote wilt gaan moet je zoals ik alles erin donderen, en pompen en verzuipen maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet een lekkere cake geweest zijn! En kan geloven dat je goed geslapen hebt toen haha :D Ja een aantal van de groep toen die ook een stuk hadden gegeten kwam het er weer uit een beetje later :whistle: Zelf had ik het opgebouwd met elke keer na een uur tot anderhalf uur weer een stuk te eten maar het eind van de avond was ik toch stoneder dan ik me kon voorstellen dat ik kon zijn haha :P

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de cake horizontaal doormidden snijden & een kwak rode bosbessenjam ertussen doen, want dan geeft het een echt Zweeds tintje.

 

highlife.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt pas met banketroom er boven op, kan ook maar dan hebben we een space taartcake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha kan inderdaad niet slecht zijn een space taartcake :P

Met slagroom erboven op is wel een aanrader! En wietslagroom al helemaal ;)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb laatste een cake gemaakt van 600 gr knipafval. op 300 gr boter, de cake was zo sterk dat 2 van men vrienden ging huilen een schopte een raam in en de ander gooiden zen telefoon kapot. HAHA

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...