Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

9X Haze Op Cocos

Recommended Posts

Tip van de dag "biologisch bestrijdingsmiddel' van de action op basis van neem olie en vetzuren.

1,79 en ik heb er trips en spint mee behandeld tot vorige week aan toe, 2x gespoten alles weg!

 

Pg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bedoelt deze poldergrower:

gallery_26885_18077_398601.jpg

 

@klaver als ik nu zou spuiten werkt het misschien wel maar als ik in de bloei zit kan ik dan geen roofmijten meer uitzetten ben ik bang

de spray zorgt voor een dun filmpje olie op de bladeren waardoor de luchtwegen van de spint verstopt raakt en zo sterft

maar omdat roofmijt familie van de spint is denk ik dat deze ook dood gaat

 

ik ga gewoon eerst roofmijten proberen ik doe niet aan bezuinigen en goedkope spraytjes, ik heb het wel staan maar dat is voor nood als het echt niet te helpen is

 

liever 40 euro kwijt aan roofmijt dan een verziekte oogst ;)

 

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is m, ik zou eerst dit ff proberen voordat je 40 eurie uitgeeft, het is idd een goedkoop spraytje maar ze zijn nog klein je stekken dus prima te behandelen.

Ik ben zelf ook niet van goedkoop maar als het werkt dan werkt t en ik heb in geen jaren spint gehad en was nu een kadootje van iemand anders.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het de vorige ronde geprobeerd.

werkt prima voor die paar euro.

maar in het einde van de bloei alsnog spint, mischien was die van een andere locatie over gelopen op mijn kleren ofso

 

heb al heel wat van die bussen gespoten btw

elke dag 5 flessen gehaald toen, 2weken lang.

op een duur durfde ik de action niet meer in dan dacht ik dat hun keken van daar heb je hem weer

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijten helpen prima hoor ;) je moet er rekening mee houden dat ze 2 weken nodig hebben voordat ze echt actief worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

btw ik heb er ook last van staan nu 2 weken op 18 1e keer coco bricks maar ze staan idd behoorlijk lang stil ph 5.6 voeding tussen

 

1.6. 1.7

 

@jack white waneer rot je nou eens op met dat bijdehandte gedrag?

 

ik heb het toch al veel vaker gebruikt ?

dus als het voor jou niet werkt werkt het voor niemand? doe je paardekleppen is af kerel

misschien ligt het niet aan de mijten maar aan jou manier van kweken daar al eens aangedacht smartass?

het werkt voor meerdere mensen zoals je leest je hebt verschillende soorten mijten en als je je goed inleest had je dat ook geweten en niet zoals een blond schaap alles lopen roepen.

 

eerst nadenken dan pas iets uitkramen aub... je verkloot al genoeg topics met al dat achterlijke gelul van je...

 

speltip 9 weeet wanneer je moet stoppen.

 

@jack white waneer rot je nou eens op met dat bijdehandte gedrag?

 

ik heb het toch al veel vaker gebruikt ?

dus als het voor jou niet werkt werkt het voor niemand? doe je paardekleppen is af kerel

misschien ligt het niet aan de mijten maar aan jou manier van kweken daar al eens aangedacht smartass?

het werkt voor meerdere mensen zoals je leest je hebt verschillende soorten mijten en als je je goed inleest had je dat ook geweten en niet zoals een blond schaap alles lopen roepen.

 

eerst nadenken dan pas iets uitkramen aub... je verkloot al genoeg topics met al dat achterlijke gelul van je...

 

speltip 9 weeet wanneer je moet stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijten werken uitstekend! je moet er alleen mee weten om te gaan

roofmijten houden net als je plant van een stabiel klimaat

laten we zeggen een lv van 50% en een temp van max 28 tot min 22 net als de plant

als je dit aanhoud zal je zien dat je leger roofmijten kort en mette maakt van de spint

 

spuiten is wel leuk maar het is maar tijdelijk, zodra de eitjes van de spint weer uitkomen moet je weer spuiten

je hebt speciaal spul wat de eitjes ook aantast maar dat is zelfs nog duurder dan roofmijt

en daarbij probeer maar eens om geen plekje over te slaan met spuiten... vergeet je er 1 dan is het weer om zeep

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn ze dan!

 

dag 14 groei (18/6)

nog minimaal een week 18/6 te gaan!

 

lv 40% / 55%

temp 21 min / 28 max

 

gallery_26885_18419_2621183.jpg

 

en de kap met dubbele lamp + spreaders

 

gallery_26885_18419_931385.jpg

 

de bulpen hangen nu 60cm boven het gewas de kap is op zijn max gebogen en de fitting zit op de hoogste stand

gisteren de potten een beetje verwisseld omdat 1 lamp 400w is en de andere 250w

 

wat zal ik doen het blauwe licht vervangen voor ik op 12/12 ga of pas als er zichtbare bloei is?

wat is wijs?..

 

normaal deed ik dit tegelijke tijd 12/12 en dan direct son t pia plus er in maar mischien is dit dubbel stress

 

tips en tricks welkom

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt er 400 en 250watt in je tent onder een kap.... dat is wel interesant te zien!

 

Warom hang je niet gewoon eentje van 400watt erin HPS en later 2x400 of 2x600 NDl?

 

verder zien ze toch best uit ondanks dat deze stekken echt k...te waren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ triplanar

 

ik ben begonnen met een 250w hps blauw licht om te groeien de tent was volledig afgesloten en afzuiger stond uit om het vocht maximaal te houden enkel paar minuten laten luchten op een dag

dit moest omdat er totaal geen wortel aan zat en een 400 of 600 zou te warm worden zonder afzuiger

 

vervolgens heb ik na een week 400w hps green power erbij gezet voor meer power maar ook om de kleur langzaam te veranderen

 

na volgende week vervang ik de 250 voor een 600 hps son t pia plus voor het volledige bloei spectrum samen met de 400

en dan draai ik 1000w op een tent van 1.20 :likken:

 

nu had ik een enkele 1000w bulb kunnen pakken maar 2 bulpen verspreiden beter licht B)

 

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijten werken uitstekend! je moet er alleen mee weten om te gaan

roofmijten houden net als je plant van een stabiel klimaat

laten we zeggen een lv van 50% en een temp van max 28 tot min 22 net als de plant

als je dit aanhoud zal je zien dat je leger roofmijten kort en mette maakt van de spint

 

spuiten is wel leuk maar het is maar tijdelijk, zodra de eitjes van de spint weer uitkomen moet je weer spuiten

je hebt speciaal spul wat de eitjes ook aantast maar dat is zelfs nog duurder dan roofmijt

en daarbij probeer maar eens om geen plekje over te slaan met spuiten... vergeet je er 1 dan is het weer om zeep

ik spuit maar 2 keer en daarna heb ik geen last meer dus ik weet niet wat jij allemaal doet en leest en ziet maar ik betaal 1 x 20 euro en heb de hele draai nergens last van is dus wel delijk goedkoper dan roofmijt en roofmijt gaat je ook echt niet altijd redden staan genoeg topics over hier waar het ook niet lukte dus jongens succes! :wave: en trouwens het is toch wel erg als je 50% lv moet hebben en je temp niet boven de 28 mag komen zijn jullie nou met kweken bezig of zijn jullie het klimaatje lekker het maken voor de beestjes omdat het anders in de soep loopt? sorry ik ben liever bezig met mijn hobby kweken dan met beestjes :rolleyes: :lol: en haal aub dat ding onder je lamp(peer) weg gaat je grammen kosten neemt veel te veel licht weg! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white: ik wil mijn klimaat zowizo niet boven de 28 graden hebben!

en die 50 % lv is maar tijdelijk tot ze in de bloei gaan daarna probeer ik deze zo laag mogelijk te houden zodat ze zo veel mogelijk gaan drinken.

die spreaders gaan mischien nog weg maar mischien ook niet

 

ik heb gemerkt dat de planten aan de zijkanten meer licht krijgen met de spreaders en de planten direct onder de bulb minder

daarom verplaats ik ze regelmatig maar hierdoor kan mijn lamp wel 30cm boven het gewas en zonder maar 50cm

dus grammen gaat het denk ik niet kosten

 

vorige winter draaide ik op een 1.20 op 2.40 2x 600w 12x 11 liter potten amnees een dikke 1 op 1 1360gram!!!

dit is een gemiddelde van 113 gram per plant!!! met spreader

 

de foto's hiervan staan in de map TEST heb hiervan helaas geen verslag van bij kunnen houden

 

 

maargoed ik heb net de grootste plant nog 6 keer getopt dus dat betekent de 2 hoofdscheuten die ik al eerder getopt had en de 4 zeischeuten die ik nog niet getopt had

dit wil ik bij alemaal gaan doen maar de rest loopt nog iets achter dus dat komt wat later

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 15 18/6

 

ff de grootste / mooiste van het stel eruit gehaald voor de foto shoot

 

gallery_26885_18419_52470.jpg

 

gallery_26885_18419_806463.jpg

 

gallery_26885_18419_3204842.jpg

 

gallery_26885_18419_421378.jpg

 

dit komt in de buurt van de structuur die ik graag zie

of ze allemaal naar mijn zin worden betwijfel ik maar ik heb nu zowizo al 6 mooie geselecteerd die mogen blijven de andere 3 moeten zich komende week bewijzen anders gaan ze eruit

 

ik heb ze btw nog steeds geen voeding gegeven alleen afgezuurd water

 

best schandalig 15 stekken en maar 6 (mooie) pfff

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo het is tijd voor de tussen stand

 

het is dag 17 op 18/6

 

ik heb de 6 ( mooiste ) geselecteerd en de ruimte gegeven die ze verdienen

het zijn er dus geen 9 meer maar 6 op 1.20 x 1.20

 

de drie slechtste zijn naar het hiernamaals gestuurd :execute

 

voor de drie reserve stekken geld het zelfde

 

de winnaars van HAZE GOT TALENT

gallery_26885_18419_3040994.jpg

 

de verliezers

gallery_26885_18419_2037584.jpg

 

en de winnaars maar gelijk getopt ( 5 van de 6) die ene was al eerder aan de beurt

gallery_26885_18419_2232598.jpg

 

ik hoop dat ze nog wat meer willen groeien en dan geloof ik wel dat het goed gaat komen

hoop weer op 100gr / plant

 

 

dat was het dan weer

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al eerder had vermeld wil ik binnenkort een moederplant selecteren om stekken te snijden

 

maar hoe?

 

ik heb een beetje zitten lezen maar er zijn veel manieren

 

mijn plan is:

 

een reguliere soort zaaien, zeg maar een stuk of 9

die laten groeien een keertje toppen en dan weer laten groeien net zolang tot ik er degelijke stekken van kan snijden

 

dan van elke 9 ongeveer 9 stekken snijden en deze laten wortelen

 

dan de 9 ( moeders ) in de bloei zetten en kijken welke mannelijk of vrouwelijk is

 

bijv nmr 1 is mannelijk dus de 9 stekken van nmr 1 kunnen weg

 

nmr 2 is vrouwelijk maar een langzame groeier dus stekken kunnen weg

nmr 3 is vrouwelijk en groeit snel maar de structuur is niet mooi dus stekken kunnen weg

nmr 4 is vrouwelijk groeit snel en heeft een mooie structuur dus die mag blijven

enzovoort

 

nu heb ik bijv 2 moeders over en 18 stekken

kan ik die moeders die al in de bloei gegaan zijn opnieuw in de groei zetten? wat sommige beweren te doen

of kan ik beter van de stek een nieuwe moeder maken? zonder dat de kwaliteit verloren gaat

want dan krijg ik een stek van voormalige stek idee

 

en zijn de stekken niet al groot voordat je weet of de moeders mannelijk of vrouwelijk zijn

want neem aan dat de gemiddelde plant pas na 2 a 3 weken gaat bloeien dus hoe groot zullen de stekken dan zijn?

 

en staat de klok op 18/6 of op 20/4 voor stekken en moeder?

 

mocht iemand mijn niet wetendheid kunnen aan vullen graag!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste dragon

 

Je kunt idd gewoon een stek gebruiken als moeder, pak de sterkste clone en doop haar tot moeder.

Met de rest van je verhaal zit je goed dus ook het reveggen kan maar kost mij teveel tijd en energie.

Altijd gewoon 18/6 aanhouden behalve bij bijv het revegge daar kun je wel 20/4 aanhouden.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet waarom je die planten eruit hebt gehaald, die waren nog wel bijgetrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, het is tijd voor een kleine update

 

het is vandaag dag 21 groei (18/6)

nog een paar dagen en dan zet ik ze op 12/12

ze hebben gister een liter afgezuurd water ph 5.8 per stuk gehad

nog steeds GEEN voeding

ik denk dat de voeding pas nodig is als ze op 12/12 gaan

 

foto

gallery_26885_18419_1310559.jpg

 

@poldergrower wat is reveggen?

 

@dilago ze hadden mischien wel bij getrokken maar ik wil aleen mooie planten het aantal maakt niet uit voor mij

6 is een mooi aantal voor deze setup

het gaat mij om de structuur van de plant niet om de groote

 

@dries ik heb ook een keer de kleinste er bij laten staan en deze werd inderdaad de grootste omdat ik deze niet had getopt maar de structuur was dan ook het slechtst

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...