Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Bescheinings Oppervlakte Van Dimlux 1000W

Recommended Posts

Ik kan echt nergens informatie van deze lamp vinden.

 

Iemand die de bescheinings oppervlakte weet van deze lamp?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek en gij zult vinden.

 

 

Van het dimlux 1000 watt topic:

 

"Met boost (1200watt) 1,40mx 1,40m als de reflector 60cm van het gewas hangt. (niet 60 maar 70 zie hieronder)" - Racker

 

"Kleine correctie, bij een breedte van 140cm is de ideale hoogte tot de lamp 70cm.

 

Een van de regels bij deze reflector is dat de hoogte van de reflector de helft is van de onderlinge afstand tussen de overige reflectors. Of als een ruimte van 1,50x1,50m wordt gebruikt dus 75cm hoogte. Het maakt niet uit of er een 400W of 1000W lamp wordt gebruikt het te belichten oppervlak bepaalt de hoogte niet de lamp. Het is natuurlijk wel zo dat bij een 1000W lamp een groter oppervlak wordt belicht en dus automatisch een grotere aftand tot het te belichten oppervlak.

 

De reflector heeft een breed stand voor overlap met meerdere reflectors, het beeld is dan 1:2. Bij wanden of een vierkante tent wordt de verstelbare zijreflector op de diepstand gezet en krijg je een beeld dat 1:1 doet.

 

Een lamp hoger hangen kan altijd maar als deze lager wordt gehangen als de ideale hoogte gaat dit ten koste van de uniformiteit en krijgt men hot spots. Dit is eigenlijk bij alle reflectors het geval al denkt men nog steeds dat hoe lager hoe beter is.

 

Een gesimuleerd lichtplan is bij deze reflector eigenlijk niet nodig hij is zo ontworpen dat als er een aantal regels worden gevolgd altijd het ideale lichtbeeld wordt behaald. Door de variabele optiek en de opzet stukken zijn wand verliezen zo goed als volledig verleden tijd."

 

Mvg,

Limit

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek en gij zult vinden.

 

 

Van het dimlux 1000 watt topic:

 

"Met boost (1200watt) 1,40mx 1,40m als de reflector 60cm van het gewas hangt. (niet 60 maar 70 zie hieronder)" - Racker

 

"Kleine correctie, bij een breedte van 140cm is de ideale hoogte tot de lamp 70cm.

 

Een van de regels bij deze reflector is dat de hoogte van de reflector de helft is van de onderlinge afstand tussen de overige reflectors. Of als een ruimte van 1,50x1,50m wordt gebruikt dus 75cm hoogte. Het maakt niet uit of er een 400W of 1000W lamp wordt gebruikt het te belichten oppervlak bepaalt de hoogte niet de lamp. Het is natuurlijk wel zo dat bij een 1000W lamp een groter oppervlak wordt belicht en dus automatisch een grotere aftand tot het te belichten oppervlak.

 

De reflector heeft een breed stand voor overlap met meerdere reflectors, het beeld is dan 1:2. Bij wanden of een vierkante tent wordt de verstelbare zijreflector op de diepstand gezet en krijg je een beeld dat 1:1 doet.

 

Een lamp hoger hangen kan altijd maar als deze lager wordt gehangen als de ideale hoogte gaat dit ten koste van de uniformiteit en krijgt men hot spots. Dit is eigenlijk bij alle reflectors het geval al denkt men nog steeds dat hoe lager hoe beter is.

 

Een gesimuleerd lichtplan is bij deze reflector eigenlijk niet nodig hij is zo ontworpen dat als er een aantal regels worden gevolgd altijd het ideale lichtbeeld wordt behaald. Door de variabele optiek en de opzet stukken zijn wand verliezen zo goed als volledig verleden tijd."

 

Mvg,

Limit

 

Ik laat de zoekmachine hier vaak links liggen, vanwege de brakke functionaliteit.

 

Maar misschien moet ik het een tweede kans geven ;-)

 

overigens, misschien weet iemand het antwoord op deze vraag:

 

tot maximaal de eerste 3 weken bloei schijnt het handig te zijn om te 'supercroppen'. Maar ik las ook ergens dat sommige mensen in de laatste week bij het flushen extra stress oproepen bij de plant door nogmaals te supercroppen.

 

Klopt dit, of ik ga straks de boel verneuken in de laatste week? ;-)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit van gehoord. Waarom wil je extra stress oproepen ?

 

Net zoals klieven in de hoop dat de plant extra gaat groeien of trichomen aan te maken ? Volgens mij is dat bullshit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee meneer bruinevingers.

 

Over het telen van cannabis is weinig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. En ik neem aan dat als er onderzoek wordt gedaan, zij niet kijken naar wat supercroppen doet in de laatste week.

Maar aangezien je altijd om wetenschappelijk onderzoek vraagt denk ik dat je wel ervaring hebt met het zoeken hierna. Mocht je wat vinden zien we het graag verschijnen.

Edited by Boefje030
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Leipe loetje

Boefje hahahaha onderzoek gedaan naar het stekke diven in de laatste week.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon eerst je ruimte en je kweek zelf optimaliseren voor jij je daar druk over hoeft te maken.

Je kunt beter goede stekken/afzuiging/aarde/voeding/temp/lv hebben dan druk maken over wel of niet croppe de laatste week.

De plant knakken doe ik zelf wel vaker als ze te groot worden wellicht heeft het iets effect, net als je gewicht aan appel takken hangt zodat zij meer appels produceren.

Edited by Fatamorgana
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat de fabeltjeskrant niet meer bestond .

hier is meheer dee uil maar een kleine jonge bij .

man man man lagge whoa !!!!

:jump::likken:

ps ""ben ff naar het enge bos !!! "" >)

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt door fruittelers veel toegepast hoor gewicht aan de takken hangen voor meer horizontale groei en meer appels.

dsc_1630.jpg?w=863

Voor wiet wat ik al ervoor zei beter eerst je hok in orde maken voor meer opbrengst.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...