Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robert34

water geven

Recommended Posts

hallo ik heb een vraag,ik geef mijn dames water via t prikkertje op mijn startblok vast aan de slab.is er nog een betere manier van water geven op slabs.ik heb wel eens gehoord dat als je water geeft van boven dat dat niet goed zou zijn,zou het ook op een andere manier kunnen dan?groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo ik heb een vraag,ik geef mijn dames water via t prikkertje op mijn startblok vast aan de slab.is er nog een betere manier van water geven op slabs.ik heb wel eens gehoord dat als je water geeft van boven dat dat niet goed zou zijn,zou het ook op een andere manier kunnen dan?groet.

Na een poos (als de wortels door het startblok heen is gegroeit) zou je het prikkertje lngs het startblok in de slab kunnen zetten. Want de plant zet haar zouten en nitraten af in het startblok, en als je daar dan water gaat geven spoel je dat weer naar onder dat is dus niet erg goed voor de plant.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan..duidelijk.maar als ik hem ernaast prik dan dan druppelt hij dus op t plastic.jij bedoelt dus plastic een beetje weghalen en rechtstreeks op de slab laten druppelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke dan..duidelijk.maar als ik hem ernaast prik dan dan druppelt hij dus op t plastic.jij bedoelt dus plastic een beetje weghalen en rechtstreeks op de slab laten druppelen..

Ja, dat hij in de mat druppelt.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit gaat ook op voor kweken met grond in potten ! bewater ze langs onder via bv schotels . Het water dat je in de schotels giet moet binnen maximaal een uur opgezogen zijn ,want het blokkeerd de luchttoevoer en maakt de grond mogelijk te nat .

 

Ja en dan groeien de worteltjes onder de pot vandaan.. En moet je niet vergeten om hydro waarden aan je voedingwater te geven...... en af en toe vanboven met aarde waarden..

Ben ook op aarde begonnen en latere kweken via de onderkant gevoedt... Als de wortels eenmaal openliggen is het geen aarde kweek meer!

 

Groetjes uit Venlo

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste deel van de wortels blijft toch wel in de pot , bij mij wel in ieder geval .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...