Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

drunkenmonkey

3X Amnesia Auto Gold 400W 60X50Cm

Recommended Posts

Helleu iedereen.

Dus mijn eerste kweekje volledig binnen.

Als zaad koos ik Autoflowers omdat deze makkelijk en snel klaar zijn.

Was eigenlijk nog aan het twijfelen en vroeg om hulp in de smartshop maar die mochten me dus geen advies meer geven..

Daarom zelf besloten voor de auto's dus.

 

Mijn setup :

 

kast : 60x50x180cm

Wat te klein naar mijn goesting maar hebben niet veel plek dus dan maar dit gedaan.

 

lamp : 400watt

 

Afzuiging : RVK 125E2-A1

 

Schakelkast : Davin

 

Ventilatie : Pc-fan

 

Potten : 10l , groter kon niet door plaatsgebrek in kast

 

Meet apparatuur : Ph-meter , Hygrometer , Thermometer en EC-meter

 

Voeding : Bio nova Autoflower supermix & Bio nova PK13/14

 

Grond : Standaard grond voor éénjarige binnenplanten met voeding tot 2maand erin. ( ging kokos & perliet mixen maar vond dit niet )

 

Zaterdag 15/08/2015 Gestart met ontkiemen

Zondag 23/08/2015 , foto's genomen

 

 

 

IMG 3276

IMG 3279

 

IMG 3280

 

IMG 3281

 

IMG 3282

 

IMG 3278

 

IMG 3277

 

 

Het plantje vanachter hing slap op 22/08/2015 door te veel te strekken.

Overal wat aarde bijgedaan zodat het stengeltje wat steviger zit.

Strekken komt door het gebruik van een TL lamp de eerste 5 dagen.

Zal nu wel wat beter zijn , zie het ook aan de 2blaadjes sinds 2dagen nu worden die groter.

 

Aandachtspunten :

 

Temperatuur is aan de hoge kant .. schommelt tussen 28°C en 33°C.

Krijg deze echt niet lager .. Heb eigenlijk ook nog een andere ventilator maar die maakt veel lawaai waardoor ik het pc-fannetje gebruik nu. Dit doet er niet goed aan natuurlijk.

Mijn afzuiging doet goed zijn werk want voel allemaal warme lucht naar buiten komen.

Ook merk ik dat ik veel water moet sproeien op de bovenste aarde laag omdat deze SNEL uitdroogt.

 

Luchtvochtigheid is gemiddeld 40% , de eerste week mocht dit hoger zijn las ik maar ik geraak echt niet hoger .. Liggen natte watjes in maar helpt niet.

 

Geluid is irritant voor mijn vriendin , nu dus een silencebox gemaakt met isolatie in. Is al een pak stiller maar zou graag nog wat stiller willen gaan. Er werd mij een fancontroller aangeraden maar ik vrees dat de temperatuur dan nog hoger gaat zijn dus niet echt een optie ..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wit plastic/folie op je potten om het af te dekken en vriendin inruilen.

 

Succes!!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriendin inruilen lijkt inderdaad een goed idee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

O en wat lees ik nu natte watten....echt wie heeft dat verzonnen??? ik zou die in de oren van mn vriendin stoppen hief je der ook niet in te ruilen en samen een happy camperrrrt...;-)

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je plastic folie op de potten ?

 

Inruilen zal niet lukken haha :P

En ja dat was mijn eigen idee. Ik dacht als ik natte watten leg ,verdampt het water en komt er meer vocht in de lucht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar bedoel ik mee dat je zwart wit folie in de maat van je pot knipt en daarmee de aarde afdekt.

Dat voorkomt uitdrogen van de toplaag zodat je wortels tot bovenin de pot kunnen groeien.

Ik las dat je aarde SNEL uitdroogt dus gooi ik je SNEL een advies.(lol)

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer je koolstoffilter zo direct mogelijk op je afzuiging te monteren het liefst dus zonder slang er tussen zonder bochten wat je nu heb ,probeer alles in een lijn te krijgen filter afzuiging slang (glade pijp) heb je meer vermogen nu neemt het veel af is allang geen 225m3 meer en dan eventueel met een transformator fan controller om hem zachter dus minder geluid te kunnen laten draaien zonder brom door een goeie fan controller trafo , leuke planten autoflowers!!!

Ga je de hele ronde 18/6 doen aan licht

En dat ding aan de zijkant wat heet word en tegen je kast van houd vast zit(gevaarlijk) is een voor schakel apparaat vsa om je lamp op te starten

Wat ze meestal doen is een stoeptegel er onder voor koelte of een finnetje er op zie je ook wel i beter voor de levensduur van je vsa dus dat zou ik echt ff veranderen,

En je pc fan pas op dat ze niet op je plantje gericht is alleen tussen de plante en lamp door blaasen ivm uitdrogen van blad.

Je kweekt met zaad niet met stekken dus dan is het veeel minder belangrijk een hoge lv daar moet je mee oppassen in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd een hele goeie nu heb je veels te veel verlies en zuigt t niet goed af,

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu kan het aan mij liggen maar ik zie een aantal dingen die niet helemaal kloppen..

 

Geen filter?

 

Licht lekken aan alle kanten?

 

Afzuiging aan de lage kant?

 

Misschien moet je toch eens naar een andere winkel waar ze je wel degelijk advies willen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok boys thanks for the feedback eh!

Altijd handig ;)

 

Dus nu staat alles klaar maar er moet nog wat worden aangepast zoals jullie zelf zeiden :

 

Koolstoffilter hoeft nu nog niet want er ruikt toch niets nu en hoorde ook dat het beter is voor de levensduur ervan.

De bochten in mijn afzuiging komen er doordat ik de silencer voorlopig op het dak heb geplaatst.

Dit gaat ook veranderen ik wil het hele boeltje eigenlijk aan de zijkant van de kast hangen.

Maar door kutredenen moet ik de kast deze week verplaatsen dus heb ik het voorlopig zo gedaan.

Wou er niet meer werk in steken omdat het toch voor niets zou zijn.

Wel goed opgemerkt trouwens!! ( hoe meer opmerkingen hoe liever , wil het liever goed doen dan slapjes ;) )

 

Hoe bedoel je een stoeptegel ? Gewoon een tegel van een vloer aan de kast plakken ?

Want vond het inderdaad ook niet ideaal .. Dat vinnetje vind ik niet direct op google afbeeldingen , kan jij het ff tonen ?

Of een plaats waar ik het kan halen !

 

Ok pc fan hoger hangen goed , komt in orde.

Wel raar want ik post vanonder even een foto van een probleempje. Zie straks

 

Waarom is het met stekken anders die luchtvochtigheid ? Wat zit hierachter ?

 

Die licht lekken aan alle kanten , wat is hier erg aan ?

Plant gaat slapen als het donker is en staat op als het klaar wordt dus zie niet echt een probleem ?

 

 

Trouwens ik heb deze kast gekocht

Er zat een lamp bij , die vsa , afzuiging & koolstoffilter.

 

Volgende kweek maak ik zelf een kast die wat groter is hehe

 

En alle info komt van dit forum en mensen. Geen advies van de winkel gehad..

 

 

 

Nu omtrent mijn probleempje :

 

De 2planten dichtst bij de pc fan doen het goed. 1 daarvan lag plat en is helemaal goed gekomen.

Die andere doet het ook super.

Maar degene het verst van de pcfan die is slap aan het worden ..

Blad is niet zo vol als het zou moeten zijn, hoe komt dit ? Wat moet ik doen?

En ook raar : hij heeft 2 lobjes , 2blaadjes en er komt een ander blad uit bijna.

Moeten dit geen 2bladen zijn normaal die eruit gaan komen zoals bij mijn andere die WEL al 4blaadjes hebben ?

 

 

IMG 3292

IMG 3291

IMG 3290

 

Ik weet dat het kutfoto's zijn met de lamp aan maar ik ben kapot dus ga slapen en wou de lamp niet even uit zetten voor gewoon een foto'tje ..

 

En de plantjes staan nu op 7u30 slaap.

 

Hoeveel water moet ik ze eigenlijk geven ?

Heb de indruk dat ik ze toch al redelijk veel heb gegeven misschien daarom dat het ene verre plantje slap wordt?

Vind het gewoon geen uitzicht dat de boven aarde altijd uitdroogde. ( nu wel al beter met plasticfolie )

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt nu nog wat slapper , wat moet ik doen ?

 

 

Nog een update :

 

Lamp hoger gehangen is volgens mij door te hoge temperatuur ..

Ook nog wat water bij gedaan trouwens

 

En er staat momenteel een ventilator op de VSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je verhaal zo lees, geef je je plantjes veel te veel water man.

bij het planten kun je stellen dat 10% van je liters aarde voor inwateren genoeg is en dan als ze haar kopje bovensteekt mag je nog wel een weekje ongeveer wachten vooraleer je haar nog wat te drinken heeft.

maar met die kleine fototjes kun je niet zoveel zien en ik ben te tam om veel te klikken haha

probberr in het vervolg anders eens gewoon de url te kopieren in je post dan krijg je een grote foto zonder dat we hoeven te klikken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik ook volgen. Ikzelf heb een vergelijkbare setup met net iets grotere maten (55x80) en een 400 watt.

Als je hierna ermee door gaat met deze kast zou het een optie zijn om vierkante potten te nemen om je ruimte zo optimaal mogelijk te gebruiken. Ik heb nu ook de eerste keer ronde potten gebruikt ik zie dat het gewoon zonde is omdat me 4 dames snakken naar meer ruimte voor hun voetjes.

 

Je kan bv ook dit in overweging nemen: https://www.deoostei...CFRQTGwodcWYDwg

Misschien heb je wel eens over smartpots gelezen? Nou dit zijn vijvermanden die een iets minder kwaliteit hebben als smartpots maar wel stukken goedkoper zijn! Dit is overigens al getest dmv een kweekverslag hier op de forums inc. foto's...ff kijken..... ah gevonden: http://www.wietforum...yder-2-150w-hps

 

Voor de rest veel succes uiteraard!

 

in t kort wat antwoorden op de rest van je vragen:

 

Luchtvochtigheid: Stekken hebben geen wortels om voedsel op te nemen, enige mogelijkheid is via de bladeren. Een hoge lv is nodig om voldoende voedsel te kunnen transporteren. Een zaadje heeft al een wortel en kan zelfstandig dus al voedsel opnemen.

 

Lichtlekken: "Reguliere"(ben ff de exacte term kwijt) planten blijven groeien als ze meer dan 12 uur licht krijgen. Als ze dus 12 uur licht/donker krijgen dan gaan ze de bloei in en stoppen ze met groeien. (ze maken een bloeihormoon aan in de nachtperiode). Maar als je dus tijdens de donkere periode weer licht gaat geven gaat ze weer terug in de groei fase en kunnen ze goed in de stress raken.

 

Over die tegel: simpelweg gezegd: zoek een manier dat de warmte van die vsa niet over wordt gebracht op je kast of iig minder word.

 

Voor de rest staat alle diepere info op de forums, want dit alles heb ik ook hier vandaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update met foto's :

 

Staan nu 15dagen inclusief ontkieming.

Ben dus zeker content , ze staan echt mooi. ( Ondanks dat ik één dag enkele uurtjes in donker heb moeten plaatsen wegens bezoek)

En blaadjes staan ook keurig. Niets te klagen dus!

Heb ze inderdaad geen water meer gegeven en potten staan nog altijd vochtig.

 

Heb inderdaad ook al gedacht om van die smartzakken te gebruiken. Lijkt echt goed en handig.

Nu zit ik nog wat te denken wat ik ga doen qua ruimte , want zou inderdaad er zoveel mogelijk willen uithalen en denk dat ik echt een groter hok nodig heb daarvoor ..

 

 

Verder zoek ik nog zo een koelvinnetje voor mijn VSA , dus wie kan helpen ..? Heb al veel gezocht maar geen idee hoe ik hier moet aangeraken.

Of zou ik een PC-fan laten blazen op de VSA ?

 

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18403/gallery_22099_18403_303174.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18403/gallery_22099_18403_4997.jpg

http://www.wietforum.nl/gallery/image/620122-img-3349/

http://www.wietforum.nl/gallery/image/620123-img-3350/

 

 

IMG 3346

IMG 3348

IMG 3349

IMG 3350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een update

 

Heb de afzuiging wat verbeterd en er zit maar 1 bocht meer in -> zuigt veel beter af !

Koolstoffilter zit er ook aan want begon al te ruiken ..

Dus de temperatuur is ook beter nu ;) scheelt toch al gauw zo'n 3-4 graden met die betere luchtstroom.

 

Nu op 3weken :

 

Mogen toch nog veel in de lengte groeien van mij .. Vind ze toch vrij klein , zijn 20-30cm ..

Wel al veel mooie trichoompjes te zien.

 

gallery_22099_18403_532887.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik toch wel de bloei in gaan, ze groeien dan nog ong. 2 weken door.

Als je ze nu nog door laat groeien, groeien ze je dadelijk de kast uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn toch autoflowers? Die kiezen zelf wanneer ze gaan bloeien. Gewoon 18/6 blijven draaien, bloei komt snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt het zijn auto's maar groeien deze nog veel in de hoogte tijdens de bloei ?

Heb namelijk een hoge kast en kan dus maar beter de hoogte gebruiken lijkt het me.

 

Wel nog steeds aan het zoeken naar een 2ehands kweektent die wat groter is want planten beginnen te dicht op elkaar te staan.

 

Onderste blaadjes nu geel aan het worden, heb ze nog wat water gegeven want stonden beetje droog. ( zonder voeding)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook autoflowers groeien nog wat door, zeker amnesia's volgens mij. Kun je de grootste takken niet voorzichtig wat buigen en binden, low stress training? Niet knakken, want autoflowers hebben het niet op stress. Dan blijft de hoogte nog iets beperkt...

En anders heel snel een grotere tent scoren inderdaad ;-) Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er toch redelijk wat gele bladeren af gedaan omdat deze veeel te droog en slap hiengen ..

Waren eigenlijk al mijn grote bladeren , volgens mij scheelt er iets.

Ga straks wat pics nemen

update :

 

vind het wel allemaal kleine bladeren , niet ?

 

 

gallery_22099_18403_14724.jpg

gallery_22099_18403_222160.jpg

gallery_22099_18403_214520.jpg

gallery_22099_18403_88001.jpg

gallery_22099_18403_79245.jpg

gallery_22099_18403_105564.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen antwoord aub.

Ze zijn intussen nog wat meer in bloei maar ik vraag me af waarom er blaadjes geel blijven worden en sterven ?

Het is niet door teveel voeding want ben er even met gestopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een antwoord wilt, geef dan ook een beetje informatie mee.

Wat heb je aan voeding mee gegeven en hoe vaak?

Welke week zit je.

 

Ze heeft behoefte aan stikstof, maar beter geef je een complete voeding mee.

Al hangt het er wel weer een beetje van af in welke week je zit en hoe lang ze ongeveer zouden moeten staan.

 

Tip voor een volgende ronde, neem geen autoflowers binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle bak Ventilatie op je dames vinden ze niet fijn.. maar

Vermoed eerder een spint probleem.. hebben ze een tijdje buiten gestaan?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...