Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PatronB

2X Mango Outdoor

Recommended Posts

Hallo hoveniers,

 

In april heb ik 2 zaadjes laten ontkiemen. twee mango van homegrown fantaseeds, met de volgende specs:

 

''Mango is a mostly Indica crossbreed with KC33 and our Afghani.

A real favourite amongst growers and smokers.

A beautiful plant with pretty buds and a very smooth taste. You’ll be fully aware that you have

a real compelling plant in your garden. Try this outside.

One of the best tasting strains in outdoor conditions.

 

Flowering time: 8 weeks

 

Outdoor harvest: October''

 

Ze hebben van april tot mei binnen onder een spaarlampje gestaan om ff snel groot te worden en zijn daarna lekker buiten hun gang gegaan. Dit is nu mijn 3de kweek, en vergeleken met andere soorten is het een hele makkelijke plant. Inmiddels staan de dames ongeveer 3 a 4 weken in de bloei. Ben op 27 juli begonnen met verduisteren.

 

Hier wat foto's van tot nu toe.

 

April

gallery_40809_18160_102511.jpg

 

gallery_40809_18160_36703.jpg

 

Net overgepot en naar buiten (16 mei)

gallery_40809_18160_6288.jpg

 

Mei

 

 

gallery_40809_18160_2024597.jpg

 

Juni

gallery_40809_18160_552101.jpg

 

Supercrop (begin juli)

gallery_40809_18160_849317.jpg

 

2de Supercrop

gallery_40809_18160_1789428.jpg

 

Terugkomen van vakantie :icecream:

gallery_40809_18160_697349.jpg

 

Eerste week augustus (zichtbare bloei)

gallery_40809_18160_1046586.jpg

 

Vandaag:

gallery_40809_18160_663423.jpg

gallery_40809_18160_1845377.jpg

gallery_40809_18160_1447608.jpg

 

Zo, misschien wat veel foto's voor één keer

 

Het begint nu natuurlijk pas echt leuk te worden, dus vandaar dat ik het met jullie deel. Tips/opmerkingen/vragen zijn altijd welkom!

 

Greetz,

 

Patronb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig man zien ze eruit!

 

Keep m green

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Love it, ik schuif aan!

Als je dit soortje een maand of 3 a 4 laat liggen na het oogsten komt de Mango smaak echt tot zijn recht.

Succes! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooo... !!

Lekker man! Ziet er super gezond uit en mooi op tijd in de bloei.

Lekker lekker !! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de lovende reacties :D

 

Hier nog een mooie bloem van de rechter plant.

gallery_40809_18160_2382912.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten, en succes met het verduisteren, vraagt veel discipline maar telkens je uit het raam naar buiten kijkt zal je zien dat het loont ;-) ...

Hoe verduister je? Met een zeil of binnen zetten?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen en, ruiken ze ook echt naar mango?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw ziet er goed uit! Hoe verduister je?

 

Zet je er een tent overheen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is denk ik gewoon een goede outdoor strain die hoef je niet te verduisteren of gebruik je idd een tent?

 

Echt prachtig als ze zo stralen!

 

Zoals mac zegt gewoon genieten!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ktja in de eerste 3 weken riekte de plant nog niet zo heel erg lekker, maar sinds een paar dagen is dat wel anders. Er zit nu echt een duidelijke fruitige mango geur aan :icecream:

 

@Dr. Dreten & ghandum ik verduister met behulp van gordijnen:

gallery_40809_18160_709555.jpg

 

Gisteren was het echt heerlijk weer voor de dames, kijk ze genieten:

gallery_40809_18160_2725584.jpg

 

gallery_40809_18160_4502696.jpg

 

gallery_40809_18160_1102131.jpg

 

Als het zulk weer blijft komende 4 weken ben ik een erg gelukkig mens :D

 

Greetz,

 

Patronb

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit man echt hoor !!

Pas wel op voor rot in de vorm van condens want mj laat graag het vocht vrij in de nachturen.

 

Nogmaals genieten!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komende dagen wel wat slechter weer op komst, toch hier in België :-(

Zoals Poldergrower aangeeft, goed controleren op rot. Liefst 2 maal per dag ('s morgens en 's avonds).Ik zie dat je ook andere groenten hebt, controleer deze ook goed. Veel schimmelsoorten (zoals botritys aka toprot) reizen met de wind. Als ze toevallig landen op een wondje op de plant (zoals bvb. insectenbeten, afgebroken stengels/blad enz) en de vochtigheid hoog genoeg is gaan de sporen kiemen en groeit de schimmel. Dit kan zeer snel gaan, enkele uren volstaan.

 

Groeten Dreten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jullie hebben gelijk, vriend van me kon al 1/3de van zijn plant weggooien, dus ben erg alert voor rot.. Ben vandaag trouwens gestopt met verduisteren. Nog 14 lichturen per dag dus kan hopelijk wel en wat pg al zei: dit is een echte outdoor strain.

 

Heb momenteel ff zeiltje gespannen over de planten en een vochttrekker tussen de potten gezet. Ik zal morgen de luchtvochtigheid eens meten onder het zeil.

 

gallery_40809_18160_1702258.jpg

 

Ik houd jullie op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot, lijkt dat jaar erger dan vorige jaren. Had autoflowers staan, dacht mei, juni juli weinig kans op rot. En hoewel het heel droog is geweest is het bij vlagen ook dagen lang achter elkaar te koud en vochtig geweest. In elke plant zat wel rot. Heb nu alles binnen maar als ik vandaag naar buiten kijk dan houd ik mijn hart vast voor mijn kweekvrienden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel wat schade van de nacht.. Veel bruine haartjes en rare paarse bladeren? iemand enig idee waardoor die paarse bladeren komen ?

 

gallery_40809_18160_4856462.jpg

 

Patronb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik zag je prachtige planten gisteren al, en schrok wel van dat plastic op je laatste foto! Nu dan zou ik adviseren daar een andere oplossing voor te bedenken in de vorm van een afdakje.Nu sluit je de boel helemaal in; geen airflow, en een uitnodiging voor schimmels! Maw, doe daar snel wat aan, de planten zijn verder schitterend!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat plastic ziet er gevaarlijk uit... Er zal damp van je planten en grond komen waardoor de hele boel vochtig zal blijven... En sneller zal rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar heb je geen donkere ruimte thuis waar je de planten 's nachts kan zetten? Scheelt al de kou en vochtigheid van de nacht.

Moest je in die ruimte een lamp van 400 of 600 watt kunnen hangen voor de regenachtige dagen zou je een heel mooie oogst kunnen halen...

 

Ben niet zeker van dat paars blad, maar het lijkt me door te kou te komen. Onder 18 graden is fosfor niet meer mobiel in de plant en dat kan wat paarse verkleuring geven. Verder maakt de ene strain wat meer paars aan dan de andere, anthocyaan is de stof die bvb. bosbessen en ook sommige cannabissoorten een paarse kleur geeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenefingers Denk je dat zelf met zo'n vochttrekker de lv te hoog wordt? Heb het plastic inmiddels weggehaald, maar het weer wordt echt dramatisch komende dagen dus ff snel zo'n afdakje bouwen ;)

 

@Dr. Dreten Ik zou ze nu ook het liefst binnen onder een 600 watt zetten, maar de planten staan bij mijn ouders en die vonden het gebruik van de spaarlampjes al enigszins dubieus... Daarnaast is binnen zetten ook niet echt een optie, volgende week moet ik weer naar colleges en woon dan 5 dagen elders.. Afdakje lijkt mij het enige alternatief..

 

Patronb

Share this post


Link to post
Share on other sites

He patron.

Ja ben bang van wel, je krijgt zeker een accumilatie van echt te hoge lv , met water verzengde lucht!

heb ooit een tomatenkasje gehad van kleine omvang, en het werkt uiteindelijk tegen met planten die echt flink bloeien.

Het dakje nu is niet sterk genoeg; flinke regenbui en het gaat geheid kapot, zakt door, of scheurt.

Je kunt het best even ertegenaan, met een paar balken en golfplaat, niet teveel uitgeven, maar wel doen en als idee meenemen voor volgend jaar om evt verder mee te werken! Hou t simpel. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vandaag begint week 6 bloei:) nog geen tijd gehad voor het afdakje, dus maar wat geïmproviseerd met zeil.

Prachtig weer van het weekend en heb vooralsnog geen rot :jump:

Goed, foto's zeggen meer dan woorden. Deze zijn allemaal van t weekend:

 

gallery_40809_18160_77962.jpg

 

gallery_40809_18160_115167.jpg

 

gallery_40809_18160_524911.jpg

 

gallery_40809_18160_194490.jpg

 

gallery_40809_18160_479815.jpg

 

gallery_40809_18160_492004.jpg

 

gallery_40809_18160_181041.jpg

 

gallery_40809_18160_305859.jpg

 

Groet, patron

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanksss silverboxx :D

 

Van het weekend ga ik ff mooie fotoshoot maken van de dames, wat ik ongetwijfeld met jullie ga delen

 

Keep 'it green!

 

Patron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...