Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
triplanar

Altanative Doseringspomp Voor 10€

Recommended Posts

Ik heb hier iets gevonden in america en als dit met en voedingscomputer zou werken zou het toch erg leuk zijn om wat centen te besparen...

 

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=361246191367&category=78222&pm=1&ds=0&t=1439934629168

 

Wat denken juli er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met voedingscomputer werkt hoef je geen centen te besparen? Toch

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook van die pompjes van Aliexpress. Waren een stuk goedkoper, maar dat was toen de euro nog wat waard was :)

 

Het zijn wel heel simpele pompjes en niet zo nauwkeurig als een "echte".

 

Ik had er een aangesloten op een Arduino om automatisch een vat af te zuren. Dat werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht ik ook toen... Darom had ik het ook Meer gezet.

 

Heb je en handleiding van hoe je dat gebouwd hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat was gewoon een eigen bouwsel. Meer een prototype eigenlijk, maar het was wel erg handig. Moet het maar weer een keer in elkaar zetten en dan eigenlijk ook een EC meter erbij zodat ook de voeding erin kan.

 

Op zich is het principe vrij simpel:

1: Elke paar seconden de pH meten tot de pH gestabiliseert is (tijdje lang ongeveer dezelfde pH terwijl een circulatiepompje de boel roert)

2: Als de stabiele pH hoger is dan wat je wilt hebben pomp je er een scheutje zuur in en ga je terug naar stap 1 anders ben je klaar

 

Het zou nog wel slimmer kunnen door zuur toe te voegen proportioneel aan de gewenste pH verlaging, maar ik vond het wel best zo. Ik zette dat ding aan en een tijdje later had ik water met de juiste pH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...