Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb ze hier ook allebei, pH- groei en bloei, waarom iets anders gebruiken dan het spul wat er voor bedoeld is. het kost geen kapitaal en je hebt er maar heel weinig van nodig.

PH+ heb ik niet omdat je daar voor het beste gewoon kraantjeswater kunt gebruiken, snap ook niet waarom zoiets verkocht wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze hier ook allebei, pH- groei en bloei, waarom iets anders gebruiken dan het spul wat er voor bedoeld is. het kost geen kapitaal en je hebt er maar heel weinig van nodig.

Ik heb het maar even opgezocht en lees dat het niet zoveel uitmaakt, de plant heeft in de bloeifase ook stikstof nodig en krijgt de fosfor ook wel door de bloeivoeding.

PH+ heb ik niet omdat je daar voor het beste gewoon kraantjeswater kunt gebruiken, snap ook niet waarom zoiets verkocht wordt.

Inderdaad, ik heb nog nooit pH plus nodig gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik blijkbaar net het zelfde topic gelezen, het maakt inderdaad niet veel uit welke je gebruikt.

Wat mij wel op viel is dat bij de wortelzetting extra fosfor welkom is wat dus betekend dat je in de begin fase je dus beter pH- bloei kunt nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook gewoon altijd pH- bloei. Al heb ik volgens mij ook nog wel ergens een fles salpeterzuur staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou iets wat pH - of pH + heet sowieso niet kopen. Het zijn zuren en basen heren, jullie zijn met alles zo technisch en exact, waarom hier dan jip-en-janneke taal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond heb ik de tweede lamp van 600 watt erbij gehangen. Verder volg ik het voedingsschema van Biobizz en geef om de vier of vijf waterbeurten alleen aangezuurd water. Bij iedere voedingsbeurt wordt er 20 liter in de lekbak gegoten, via de bovenkant voeden doe ik nu niet meer.

 

gallery_6495_18387_57898.jpg

 

gallery_6495_18387_102060.jpg

 

gallery_6495_18387_99128.jpg

 

gallery_6495_18387_106950.jpg

 

Goedenacht en groet,

 

Dilago.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij Dilago.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een woud, en dat met die stekjes en "gewone" tuingrond. Jammer van dat watergeven, ik had daarvoor gedacht aan dat blumat systeem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De universele potgrond van de Welkoop is RPH-gekeurd en de planten doen het er uitstekend op. Op de een of andere manier denken kwekers dat je perse de grond uit de growshop moet hebben, maar kijk eens goed naar mijn planten en hoor wat zij zeggen. Wanneer je de planten op deze grond voedt met Biobizz groei en bloei volgens het light mix schema hebben ze de tijd van hun leven. Overigens zuur ik wel aan naar pH 6.0. Of dat enig effect heeft weet ik niet, maar duidelijk is wel dat het sowieso niet nadelig is.

 

Geautomatiseerde bewateringssystemen begin ik niet weer aan, heb de hele handel verkocht. Ik giet simpelweg 20 liter voedingswater in de lekbak en weet dan zeker dat alle planten te drinken krijgen. Zo houd ik mooi de controle er over.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"never change a winning team"

 

Als het goed werkt, niets veranderen. Ik ga zeker een aantal dingen van je overnemen zoals je grondrecept. Als je leert luisteren naar je plantjes en je weet wat welke voedingsstoffen doen, kun je daar je recept op aanpassen. Dat spreekt mij erg aan.

 

Over die biobizz, is daar geen alternatief voor? De naam biobizz van bio business en dat het alleen in de growshop te koop is, past niet zo goed bij mijn hobby.

 

 

ps vanaf welk moment geef je water en voeding van onderen ipv boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen ervaring met Biobizz, maar er zijn zeker alternatieven. In de Welkoop verkopen ze Plagron als ik me niet vergis en daar lees ik ook wel positieve dingen over. Zodra ik er niet meer goed bij kan begin ik via de onderkant te voeden. Gewoon voedingswater in de lekbak gieten is een stuk gemakkelijker dan afzonderlijk bij elke plant langsgaan met het gietertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die automatische bewatering heb je eigenlijk toch al.

Je pleurt 'n partij water in die bak en de plantjes mogen 't zelf uitzoeken.

Eigenlijk doe je bij 't autopot systeem 't zelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de beschrijving leest van biobizz grow, lijkt het heel erg op compost-thee. Staan misschien ingrediënten op de verpakking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei zit er al lekker in. Vooralsnog zit ik steeds net onder het schema van Biobizz en uitsluitend aangezuurd water hebben ze nog niet gehad en hoeven ze zo te zien evenmin.

 

gallery_6495_18387_104198.jpg

 

gallery_6495_18387_107585.jpg

 

gallery_6495_18387_138722.jpg

 

Groet en fijne dag gewenst.

 

Dilago.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor, ik zag gisteren dat ook bij mijn C99 kweek de bloei er in komt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriendelijk dank voor de lovende reacties heren! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben jaloers...

Dat kan een goeie motivatie zijn nog mooiere planten te kweken. ;)

Hoe groot zijn ze nou eigenlijk?

Rond de 1.20 zonder pot gemeten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...