Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zuren uit de regen, zware metalen uit de sloot of antibiotica uit de kraan.. Je mag kiezen.

Zuur zelf ook nooit af maar heb wel altijd t idee dat regenwater bijdraagt als je buiten met pot kweekt.

 

Juuuu

Edited by Fl13r3flu1t3r
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker man daar ben ik t echt mee eens...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de voorlaatste kweken steeds niet aangezuurd en kan nu de verschillen goed zien. De planten hebben de bladeren fier overeind en nemen de voeding beter op als de ph op 6.0 zit dan hoger (of te laag). Dat vele aardekwekers aanzuren afraden is me bekend, maar er zijn evenveel die het aanraden en in dat laatste kamp bevind ik me momenteel.

 

Dus dank voor de adviezen, maar deze ronde sowieso blijf ik aanzuren. :)

als je de juiste voeding gebruikt doet de voeding al aanzuren bij mij staat die altijd tussen de 5,7 en de 6.0 dus hoef geen troep erin te gooien.

Bij mij is de ph bijna goed na toevoeging van voeding, er hoeft maar 1 druppeltje ph - op 10 liter in om uit te komen op 6.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Jack White zeer goede opmerking maar chemie gebruik je op hydro en niet op aarde, kan wel maar altijd aarde weggooien na elke kweek en veel gesleep, bij slabs of mapito is dit easypeasy!

 

Pg

 

Regenwater is niet zo goed hoor, teveel zuur en meuk in...beter voor buiten slootwater nemen en geen buiten troep mee naar binnen zit allemaar troep in t water van buiten en dat is echt vragen om problemen in je bio kweek.

 

Pg

ik hoef mijn aarde nooit te vervangen ik doe het op waarderen met plagron bio mix en voeg extra kalk toe tot dat ik de juiste ph waarde bereikt heb, voor mij nooit meer gesleep met zakken! maar zuur idd ook niet af en spoel 2 weken dat zal ook wel een groot verschil maken idd. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga aan het eind van deze ronde ook de grond opwaarderen. Dus tips zijn welkom wat ik moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Jack white dat is idd de meest standaard methode om gewoon redelijke rondjes te draaien en idd niet afzuren,

Neemt niet weg dat guano echt de conneseur smaak naar boven gooit, nog nooit geproeft van plagron superduper mix.

 

Dilago je kunt simpel opwaarderen met Complete organics maar jij hebt welkoop universeel gebruikt he geloof ik?

Beetje myccorhiza tegen de wortels aan en nooit meer afzuren.

 

Ook bij welkoop aarde is de goedkoopste minerale npk voeding toegevoegd die en is dus echte bagger aarde.

Ik zou ook de aarde vervangen aangezien hier ook weer chemische npk aan is toegevoegd en je dus niet weet wat er straks gebeurt als je denkt ik zit gebeiteld met die guano en complete mix maar dan komt er opeens weer een zure wegtrekker van die meuk.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ik nog wel eenmaal doen maar ben het gesjouw me die zware zakken zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 x vervangen en daarna simpel oude aarde opwaarderen tot 4 jaar achtereen ik zweer t en in me smart pots buiten is mn aarde 6 jaar oud,

Wel steeds 15% verse aarde toevoegen en koop een knap merk gold label of blue label, deze is van jongkind grond de grootste grondboer van Ned zit in aalsmeer, beste grond ever waarom?? Omdat alle tuinders in de buurt daar ook kopen kijk maar naar gebr Everleens zit ernaast kan je gewoon kopen als particulier zoveel je wilt....

Of neem Guanokalong aarde 45 L met guano er al in en deze gaat echt heeel lang mee, opwaarderen met guano of Complete organics kind kan de was doen.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik even erbij moet vermelden is dat ik de eerste 3 weken wel afzuur met startbooster omdat die de ph waarde behoorlijk omhoog gooit naar 8,3, maar zodra ik aan de bloei voeding en supplementen begin stop ik met afzuren omdat dan de ph altijd goed staat, wat ik ook doe is de eerste week voorgroeien in jiffie potjes waar ik dan verse plagron licht mix aarde in doe maar dat is nog geen halve zak zo heb je altijd een goeie start als ze nog klein zijn en weinig wortels hebben en minder weerstand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb goeie ervaringen met stekken van Female Seeds moeders. Ben benieuwd hoe de C99 het bij jou gaat doen. Met name de ananas pheno schijnt lekker te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Wietferas daar staat ze om bekend "the pineapple pheno" ready in 7 a 7,5 week!!

 

Ik volg man

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken trekken al wat bij. Vreemd genoeg groeien dezelfden die ik er als laatste bij heb gezet het snelst.

 

gallery_6495_18387_204404.jpg

 

gallery_6495_18387_155395.jpg

 

gallery_6495_18387_42194.jpg

 

Dat was 'm weer voor nu.

 

Groet,

 

Dilago.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou idd zeg die knalle er echt uit langs de zijkanten?

Iets te nat om lekker aan te slaan misschien in t midden?

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten in het midden hebben een paar dagen in een doos voor het raam gestaan en die aan de zijkanten zijn meteen onder hps gegaan, wellicht dat het daar door komt.

 

Mogelijk dat ik alleen verderga met de mooiste en snelstgroeiende stekken in 18literpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles er nu onder zet dilago en je topt de buitenste rij dan gaat t echt knalle worden, C99 is een echt snelgroeier dus dan komt het midden mooi mee hoor ;-)

Ze zitten al in hun grote pot dus wortelruimte zat en dat gaat zeker veel voordeel opleveren!

 

Ik zeg knallen met zn allen!!

 

Succes man

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja waarom ook niet, ze staan echter nog niet in de grote maar in 2 of 3 literpotten. Ik ga ze nog verpotten naar 11literpotten die ik waarschijnlijk met All Mix ga vullen. Dit om hopelijk te voorkomen dat er weer wat blokkades ontstaan zoals bij mijn andere kweek.

 

Heb goeie ervaringen met stekken van Female Seeds moeders. Ben benieuwd hoe de C99 het bij jou gaat doen. Met name de ananas pheno schijnt lekker te zijn.

Daar ben ik blij om, de enige ervaring die ik met gefeminiseerd zaad heb is ook goed, dus dat biedt perspectief. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuren uit de regen, zware metalen uit de sloot of antibiotica uit de kraan.. Je mag kiezen.

 

Ons water wat hier uit de kraan loopt is nog schoner dan het bronwater wat je in flessen koopt.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren de stekken weer 2ml groeivoeding + 1ml fishmix gegeven met aangezuurd water naar ph 6.0.

 

gallery_6495_18387_146131.jpg

 

gallery_6495_18387_119957.jpg

 

gallery_6495_18387_152766.jpg

 

gallery_6495_18387_203231.jpg

 

gallery_6495_18387_114626.jpg

Een gezond ogende ziekenboeg nietwaar? ;)

 

Groet,

 

Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekken zijn lekker bij getrokken dilago, enig idee hoe lang je ze op 18/6 laat staan?

Omdat het hier blijkbaar om een snelgroeier gaat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man geen grappen en heb veels te vroeg gebrult dat is duidelijk, maar mensen maken fouten ook ouwe lulle niks ernstigs.

Mooie planten mooie soort ik zeg knalle man!

 

Succes!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig hier idd..

Ik zou ze nog lekker even nog laten gaan op 18/6..

 

Ik denk dat ze daar nog niet voldoende of niet voldoende lang, sterk genoeg zijn..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekken zijn lekker bij getrokken dilago, enig idee hoe lang je ze op 18/6 laat staan?

Omdat het hier blijkbaar om een snelgroeier gaat

Voorlopig nog wel eventjes, ze worden binnenkort nog verpot naar 11literpotten en dan nog een week of twee denk ik.

Netjes man geen grappen en heb veels te vroeg gebrult dat is duidelijk, maar mensen maken fouten ook ouwe lulle niks ernstigs.

Mooie planten mooie soort ik zeg knalle man!

Hahaha een plaagstootje, ik wist wel dat ze bij zou trekken en dank je wel! Knallen gaan we! :)

Goed bezig hier idd..

Ik zou ze nog lekker even nog laten gaan op 18/6..

 

Ik denk dat ze daar nog niet voldoende of niet voldoende lang, sterk genoeg zijn..

Dank je wel en dat doe ik ook! Zoals als opgemerkt staan ze nog niet eens in de eindpotten. Deze soort groeit als kool, heb het nog nooit zo gek gezien. Het is bizar. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig hier idd..

Ik zou ze nog lekker even nog laten gaan op 18/6..

 

Ik denk dat ze daar nog niet voldoende of niet voldoende lang, sterk genoeg zijn..

 

Ik ben ook echt niet van mening dat ze al op 12/12 moeten.

Mijn vraag had meer met het feit te maken dat het hier om een snelgroeier gaat en het dus mogelijk is dat deze strain korter onder 18/6 hoeft te staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke soort he hmm ik heb haar zus Appollo 13 staan gekkenhuis groei ook en 7,5 week bloei!

 

Idd knallen gaan we zien!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...