Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo is dat! :)

 

Door de planten te knakken gaan ze de breedte in en zodoende krijg je meerdere hoofdtoppen. Wanneer je iets te hard knakt hoef je slechts de betreffende tak te ondersteunen met een bamboestok o.i.d. en de volgende dag of die daarna is het weer aan elkaar gegroeid. Nee, knakken doet de planten alleen maar goed en de stress die ze er van krijgen pakt voor de kweker positief uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken doe je om groei in de hoogte tijdelijk de stoppen zodat je plant breder word.

En om er voor te zorgen dat al je planten ongeveer even hoog worden, vandaag toevallig ook nog gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen week heb ik de laatste C99 stekken ook in de kweekruimte gezet en nu is het vol. Sommige planten zijn dus wat verder gevorderd in de bloei als hun zusters van dezelfde moeder. Helemaal ideaal is het niet aangezien ik ze straks via onder water geef, maar het is niet anders.

 

gallery_6495_18387_79494.jpg

 

gallery_6495_18387_76782.jpg

 

gallery_6495_18387_50766.jpg

 

gallery_6495_18387_183093.jpg

 

gallery_6495_18387_66702.jpg

 

Groet,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Jack White zeer goede opmerking maar chemie gebruik je op hydro en niet op aarde, kan wel maar altijd aarde weggooien na elke kweek en veel gesleep, bij slabs of mapito is dit easypeasy!

 

Pg

 

Regenwater is niet zo goed hoor, teveel zuur en meuk in...beter voor buiten slootwater nemen en geen buiten troep mee naar binnen zit allemaar troep in t water van buiten en dat is echt vragen om problemen in je bio kweek.

 

Pg

ik hoef mijn aarde nooit te vervangen ik doe het op waarderen met plagron bio mix en voeg extra kalk toe tot dat ik de juiste ph waarde bereikt heb, voor mij nooit meer gesleep met zakken! maar zuur idd ook niet af en spoel 2 weken dat zal ook wel een groot verschil maken idd.

Het verschil is dat je planten de voedingsbeurten met alleen water slechter opnemen. Dat ene druppeltje salpeterzuur op 10 liter water zorgt er voor dat de pH zakt naar 6.0 zodat de plant makkelijker kan drinken. Als ik ergens anders had gewoond waar de pH waarde van het kraanwater lager is had ik ook niet hoeven aanzuren. Zolang je je houdt aan de correcte waarden maken ze mij niet wijs dat het kwaad kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verkies buigen boven knakken, knakken kost energie.

 

Staan dr mooi bij.

Bon.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken geeft ook een beetje stres zodat de plant op die plaatst dikkere stammen aanmaakt. Hierdoor kan ze zwaardere toppen dragen wat gunstig uitpakt. Bovendien knakken in de natuur de takken ook voortdurend als er een leeuw passeert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Bij mij is de ph bijna goed na toevoeging van voeding, er hoeft maar 1 druppeltje ph - op 10 liter in om uit te komen op 6.0.

Het lijkt wel homeopathie, die gebruiken ook van die grote verdunningen, hoe meer hoe beter. Dat die ene druppel zoveel effect heeft op de andere 10.000 is best sterk. Wat voor zuur gebruik je, koningswater? Interessante kweek, ga je volgen. ps ik zie net dat je salpeterzuur gebruikt. Welke concentratie is dat?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Bij mij is de ph bijna goed na toevoeging van voeding, er hoeft maar 1 druppeltje ph - op 10 liter in om uit te komen op 6.0.

Het lijkt wel homeopathie, die gebruiken ook van die grote verdunningen, hoe meer hoe beter. Dat die ene druppel zoveel effect heeft op de andere 10.000 is best sterk.

Ja inderdaad, kennelijk heeft 1 druppel wel degelijk invloed op de rest.

Wat voor zuur gebruik je, koningswater? Interessante kweek, ga je volgen. ps ik zie net dat je salpeterzuur gebruikt. Welke concentratie is dat?

Gewoon de pH min van Dutch Pro.

"na toevoeging van voeding" dus.

Klopt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even gezocht naar de ph - en dat is dus salpeterzuur, maar staat geen concentratie bij. Staat dat misschien op de verpakking? Ik verwacht iets van 5 % aangezien het voor particulier gebruik is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bevat 38%.

 

Erg agressief spul, ik heb eens wat op het aanrecht gemorst en dat vrat er meteen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus? Dat is heftig, pas je wel op want je brandt zo een gat in je hand met dat zuur... Met die concentratie gebruik je beter handschoenen, bril en werk je in een afzuigkast. "

 

Salpeterzuur is zowel een sterk zuur als een krachtige oxidator: het is dus zowel irriterend als sterk corrosief. De belangrijkste gevaren zijn brandwonden bij contact met de huid of de ogen. Salpeterzuur hydrolyseert namelijk de proteïnen en vetten (formeel amiden en esters), waardoor ernstige weefselbeschadiging kan optreden. Door interactie met het keratine wordt de huid geel van kleur. De optredende reactie wordt de xantho-proteïnereactie genoemd. Bij inslikken of inhalatie van de dampen (afkomstig van bijvoorbeeld rokend salpeterzuur) kan ernstig interne beschadiging optreden (onder andere aan de slokdarm, de luchtwegen en de maag). Intense of langdurige blootstelling kan leiden tot blindheid, hoesten, ademhalingsproblemen en zelfs de dood." Bron: https://nl.m.wikiped...e_en_veiligheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dribble: lekker hoor

als je dit zo vol houd

draai je een mooie ronde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus? Dat is heftig, pas je wel want je brandt zo een gat in je hand met dat zuur... Met die concentratie gebruik je handschoenen, bril en werk je in een zuurkast.

De meeste mensen aan wie dit verkocht wordt bezitten geen zuurkast. Het is zeker raar spul en ik denk dat ik ga janken mocht de fles omvallen. :D

:dribble: lekker hoor

als je dit zo vol houd

draai je een mooie ronde :)

Thanks! Ik doe mijn best en als het zo doorgaat is het een van de makkelijkste soortjes die ik gekweekt heb.

 

Merk op dat de planten op universele potgrond van de Welkoop staan. De vorige ronde had ik wat gele bladeren omdat ik de planten eerst de voeding uit de grond liet opeten. Deze huidige ronde volg ik het schema voor light mix (van Biobizz) vanaf het directe begin en nu gaat het prima. Geen tekorten en zelfs geen paarse stengels bij de bladeren!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar om terug te komen op de verdunning, dat is dan ongeveer 1 op 30.000. En je kan echt het verschil zien als je die druppel niet toevoegt? Ik sta er van te kijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je ziet het verschil. Een milliliter pH min op 10 liter kraanwater kan de pH van 6.4 naar 6.0 laten dalen. Dus een druppel van een homeopathisch middel in een glas water kan zeker invloed hebben. Meters liegen niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pH- is inderdaad tuig, ik heb iemand hier op het forum een keer horen melden dat je ook natuurazijn als zijnde pH- kunt gebruiken.

Ik dacht 't Wietefras was die dat zei.

Wel verwacht ik dat je daar wat meer van nodig zult hebben als de reguliere pH-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mag hopen dat ik dan gezegd heb dat je azijn beter niet kan gebruiken :)

 

Ook geen citroensap, maar eventueel wel citroenzuur. Al vond ik dat ook voor geen meter werken. Daar krijg je de ph niet stabiel mee.

 

Ik hou het gewoon op fosforzuur (pH- bloei) en salpeterzuur (pH- groei). Dat zijn feitelijk ook gewoon voedingen voor de plant. Fosforzuur geeft wat extra P en salpeterzuur wat extra N.

 

Soms verdun ik de pH- met demi water. Dan is het wat makkelijker te doseren bij het aanmaken van kleinere hoeveelheden voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de voordelen van salpeterzuur, maar jongens, doe jezelf een lol en koop een sterk verdunde oplossing van max. 5% ofzo. Dan ben je met bio en plantjes bezig en dan sterk industrieel zuur ernaast? Dat valt ook beter te doseren lijkt mij. Vergis je niet over die dampen die ervan afkomen. En als ik me niet vergis kun je iets halen tegen specifieke verbranding met salpeterzuur, maar dat zullen jullie wel weten.

 

Ja, je ziet het verschil. Een milliliter pH min op 10 liter kraanwater kan de pH van 6.4 naar 6.0 laten dalen. Dus een druppel van een homeopathisch middel in een glas water kan zeker invloed hebben. Meters liegen niet.

ik weet natuurlijk niet hoe je meet en hoe je mengt, maar meters liegen niet idd. Ik vroeg eigenlijk meer of je verschil ziet in opbrengst door die druppel? Om kraanwater van pH 6,4 naar 6,0 terug te brengen heb je niet veel nodig, van wat voor biologisch zuur dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ff nagedacht over die post..een druppeltje fosfor zuur in de cola heeft wel een vernietigend effect op zachte weefsels en zelfs glazuur.

ik wil best aannemen dat die ene druppel afzuren misschien meer effect heeft dan we eerder aannamen

 

had ooit eens een interessant telefoongesprek met de jongens van Plagron.

Schijnt dat ze bij gebrek aan ph vloeistof zelf ook wel eens natuurazijn inzetten om ph te corrigeren.

incidentele inkoopfouten , opgelost door bezoekje aan de supermarkt.

ergens wel grappig. Maar sinds dat telefoongesprek koop ik alleen natuurazijn als ph correctie

het water is bikkelhard hier int noorden

 

Sorry voor de valse beschuldiging Wietefras.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het gewoon op fosforzuur (pH- bloei) en salpeterzuur (pH- groei). Dat zijn feitelijk ook gewoon voedingen voor de plant. Fosforzuur geeft wat extra P en salpeterzuur wat extra N.

Ik gebruik de hele kweek salpeterzuur, dat kan toch ook?

 

Edit: heb maar even gezocht en lees dat het niet zoveel uitmaakt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...