Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jullie HoD meer potent dan onze Raspberry Pi?

 

gallery_6495_18670_29764.jpg

 

Well, you keep dreaming brova's! ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zaad planten D, hoelang stonden ze nou totaal?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

our HOD #4 in 53 days flowering sets a record time with giant yield's of Fooking HIGH WEED...

Great flower to leaf ratio, with HUGE BUDS covered in a bubblicious smell and taste

this feno has the entire crew knocked the FOOK OUT!!! if we smoke to much of this......

a mind bending HIGH combined with a taste

so NICE!!! you're gonna smoke it more then FOOKING twice!!!lol

 

gallery_8629_4825_2779086.jpg

gallery_8629_4825_42031.jpg

gallery_8629_4825_3518554.jpg

 

+ with each plant you harvest you can enjoy the very best a fresh plant has to offer...

 

scissor trichome's!....

gallery_8629_4825_4997948.png

 

 

Stay safe and Fly FOOKING HIGH

 

Greetz PolderGrower & RhinoCBD

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn die schaar hasj! En das een lekker bakkie vol!

 

Erg balen van de LED pret, maar dont blame the LEDS, blame het spectrum....

 

Toch dat veilige witte licht misschien? Waar ze inderdaad wel het trucje onder doen, maar niet onder tot wasdom komen....?

 

Die MCCree curve die ze graag in de discussie gooien als het over het spectrum gaat is inderdaad een leuk ding, maar er zijn natuurlijk meer aspecten dan hoe bruikbaar licht voor de plant is wat productie betreft, het beïnvloed ook allerlei processen in de plant zelf..

 

Maar das achteraf ge theorieseer van mijn kant... een beetje laat dus.

 

Wat mij wel verbaasd is; waarom lees ik jullie conclusie nergens terug waar ik andere mensen ook met LED zie spelen? Bij Wietefras bijvoorbeeld lees ik er niks over terug, en ik meen ook een rook verslagje ervan gespot te hebben ergens, maar weet niet meer exact waar, ook wordt er daar juist 1 pheno aangewezen als erg smaakvol... Worm had in zijn laatste relevante post ook niks te klagen..

 

Kan ook komen door dat ik te weinig lees op wiet fora :likken: .

 

Nu snel een ronde voor nieuwe Meds denk? Das eigenlijk nog het naarste van het hele verhaal vin ik...

 

:wave:

Edited by Ozzoes
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zaad planten D, hoelang stonden ze nou totaal?

 

Pg

14 dagen. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzoes

 

idd met dit spectrum LED draai je alleen voor productie leuke harde toppen maar zonder

effect of smaak.. we hebben alleen het licht verandert voor de rest is alles t zelfde.

nu is inderdaad onze Medicinale ronde zwaar mislukt niet meer de herkenbare geuren en smaken als onder HPS

en ons medicinale effect is helemaal verdwenen...

het ruikt en smaakt echt naar wiet gekweekt onder groeilicht!!!! ofzo.....

en het gevoel komt niet verder dan onder je oren en voelt alsof je een zak cement in je nek heb liggen....(zonder mentaal effect)

 

onder HPS bereikte we jarenlang altijd jupiter en mars met het nemen van een paar hits kreeg je zweet op je bakkus en tranen in je ogen....en dit nat, ongecured, droog of gecured... gewoon spacen hoe dan ook (gecured wel t hardste spacen)

 

maar snel starten onder HPS zodat we snel weer medicijn hebben....

 

Greetz PolderGrower & RhinoCBD

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse rondes draaien, over een paar weken weer medicated...

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het werkelijk zo erg? :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

our medicinal tent is up and running again....

(Left side) 2 x G-39 #17, (middle) Skunk #1, (right side) HammerHead #13 & HammerHead #21

 

going old school with a light fixture((250watt) we still had laying around... soon we will upgrade!!!

 

gallery_8629_4825_1091232.jpg

 

Stay safe and fly FOOKING HIGH

 

Greetz PolderGrower & RhinoCBD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

apart om te horen van de ledkweek, maar geloof je meteen, stukje spectrum dat mist

jammer man

Nu snel een ronde voor nieuwe Meds denk? Das eigenlijk nog het naarste van het hele verhaal vin ik...

inderdaad, snel door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over welk stukje spectrum zou je dan missen? Ben benieuwd want een andere grower heeft de zelfde lampen met Zamal eronder.Afwachten dan wat zijn bevindingen. zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over welk stukje spectrum zou je dan missen

"dat stukje dat zorgt voor het NAW effect" :lol:

 

genoeg te vinden over de invloed van Lichtspectrum, ;)

 

 

en waarom er bij DIY led gekozen is voor de 3500K(eficientie.."kwantiteit niet perse kwaliteit)

meen me te herinneren dat vanwege de fosfor dat als filter werkt bij COBS een meer rode kleur te krijgen

een verlies in lichtopbrengst is, en de keuze voor wit licht (3500K) hier mee te maken heeft..

 

 

zomaar een plaatje van google

pigabs.gif

spectrum heeft niet alleen invloed om de photosynthese maar ook aanmaak van pigment en beinvloed de aanmaak van hormonen en andere fysiologische processen

 

het verrijken van het spectrum zou een verschil moeten maken.

 

en benieuwd want een andere grower heeft de zelfde lampen met Zamal eronder.Afwachten dan wat zijn bevindingen. zijn.

hoezo heeft hij tegelijk dan ook onder hps om te vergelijken?

 

en een vergelijking tussen HPS en LED uit anekdotes blijft iets wat je eigenlijk op een andere manier moet testen,

zo blijft een hypothese gebaseerd op anekdotes, zonder enkel bewijs.

 

al is er 1ding wat ik meteen geloof, en dat is dat NAW hun genetica selecteert op effect.

en niet op opbrengst, en daarnaast hun soortjes zo goed kennen dat ik wat dit betreft blindelings durf aan te nemen dat het effect anders is! (de etherische olien "terpenen" zijn van grote invloed op het effect en dat dit in verband staat met externe invloeden zoals spectrum & klimaat/stralings warmtegeloof ik direct )

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd vind ik de meeste sativa's onder HPS afgebloeid niet echt denderend qua high effect, Bij 3500 K zit meer nog steeds veel blauw in het spectrum, terwijl als je naar de zon kijkt dit al flink is afgenomen in augustus - september, wanneer de buitensoortjes hier afbloeien.

 

Diegene die nu Zamal eronder heeft staan , heeft ook ervaring met HPS.We hebben hier wel over een 20 wkn bloeitijd soortje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom, effect is ook erg persoonlijk..

 

:D 20weken Gruwelijk!

 

en het valt niet te ontkennen dat een wietje onder de zon (full spectrum) anders is dan een HPS

en dan heeft zelfs de plek waar hij onder de zon staat daar invloed op (evenaar)

(hps is ook supplementair licht voor in kassen met een aanvullend spectrum bij het gebrek aan rood tinten in het najaar/voorjaar? meen ik te herinneren)

 

en wat denk je van de invloed van Uv, dat kan meespelen

 

en meen denk dat het gebrek aan rood spectrum hier een boos doener is als het aankomt op ander effect waar NAW op doelt

 

maargoed, ik heb of wil niks bewijzen :P

 

ik wil enkel zeggen dat ik de bewering plausibel vind

maar je zoiets zou moeten testen

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het in kelvin uitdrukt, schijnt HPS 2100 K te zijn, zag ik in een aantal schema's.De NAW boys zijn de eerste zover ik het gelezen heb, die opmerken dat effect anders is , maar een chemische analyse van de terpenen kan ook meer duidelijkheid geven.

 

Zamal komt van het eiland Réunion met voorouders uit Zuid-India.Behalve heeft die ook wat UV LEDs hangen maar of die wat uitmaken vraag ik me af.UVb schijnt wel een positieve invloed te hebben op de potentie.Een combinatie van MH & HPS schijnt het ook goed te doen voor een completer spectrum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nergens ooit een solide argumentatie voor uv gevonden, het is schadelijk, de plant beschermd zich ertegen dus het is nadelig, 'maar thc beschermd de plant tegen uv dus veel uv is dikke thc jongeee' ja na 300 generaties ja, als ik jou te veel uv geef krijg je gewoon kanker, je bouwt pas resistentie op door andere genen te hebben

 

we hebben miljoenen jaren planten onder zonlicht gehad, nu staan ze opeens onder een gloeilampie en dan opeens weer onder led, daar moeten ze vast aan wennen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het probleem niet eerder dat jullie voor 1500umol/s/m2 zijn gegaan? Op Rollitup zijn er kwekers die hun wiet hebben laten testen bij een laboratorium en daar zat juist meer aan THC en terpenen in dan ze voorheen hadden onder HPS.

 

Als je je planten zo vol ploft met dubbel de hoeveelheid licht dan heb je ook meer voeding nodig en als je dat niet geeft dan maakt dat ook een berg uit.

 

Aan de andere kant, probeer ook eens een blinde test. Dat wil ook nog wel eens compleet andere conclusies geven.

 

@HUFFnPUFF, Zo was er ook iemand die zijn wiet met en zonder UV had gekweekt en daar zat 3 of 4% verschil in qua THC. Dus 20% zonder UV en 23% met oid. Het scheelde dus niet superveel, maar wel wat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant past zich beter & sneller aan dan wij, maar ook wij kunnen niet zonder UVB, anders geen vitamine D.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, misschien, maar UV zit ook niet in HPS. Dus daar zal in dit geval het verschil niet in zitten dan toch?

 

Over dat het spectrum te blauw zou zijn. Ik denk dat dat iets te kort door de bocht is. Er zijn ook kwekers die met 4000K MH lampen kweken. Dat geeft minder opbrengst, maar daarvan beweren ze wel dat er meer THC en meer terpenen in de wiet zit. Dat is dus nog "blauwer" dan de COBs. Al zit daar ook wel UV in wat het verschil zou kunnen maken.

 

Hoe zit dat met LEP? Dat is 5500K oid (zou vergelijkbaar met zonlicht zijn in ieder geval). Weet dat Krasi daar ooit mee gekweekt heeft, maar verder zou ik niemand weten. Of zonlicht dus. Dat is ook 5500K gemiddeld en daar komt toch ook prima wiet onder vandaan?

 

Wat ik zelf wel merk is dat fluffy topjes vaak meer geur en smaak hebben. Als NAW nu compacte toppen heeft in plaats van de fluffy toppen die we normaal gesproken op de foto's zien dan verklaart dat misschien ook wat? Probeer eens wat fluf ergens vanonder uit die COB oogst? Wellicht dat toppen die iets minder extreem belicht worden toch meer smaak ontwikkelen ofzo?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als NAW nu compacte toppen heeft in plaats van de fluffy toppen die we normaal gesproken op de foto's zien dan verklaart dat misschien ook wat? Probeer eens wat fluf ergens vanonder uit die COB oogst? Wellicht dat toppen die iets minder extreem belicht worden toch meer smaak ontwikkelen ofzo?

Ja of laat iemand een blinde test doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44470_18142_94478.jpg

 

Ook de LEP bevat UVb, maar afzonderlijk LEP alleen gebruiken heeft weinig zin, is ook gebleken, vandaar dat het geadviseerd wordt om het icm HPS te doen, iets dat Krasi ook gedaan heeft.Heb hierboven een schema geplaatst om het verschil in lichtspectrum van de verschillende verlichting te laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grafieken kennen we allemaal wel, maar ik vraag me meer af waarom het bij MH- of zonlicht dan niet uit zou maken dat er zoveel blauw in het spectrum zit terwijl dat bij COBs ineens funest zou zijn voor de terpenen?

 

Spectrum kan wel wat invloed hebben op de smaak natuurlijk. Tomaten gekweekt met extra verrood licht waren bijvoorbeeld zoeter dan tomaten zonder toevoeging van ver rood licht, maar dat gaat dan om heel kleine verschillen. Nadeel is dat de tomaten met extra verrood rot gevoeliger waren en dat de planten over het algemeen minder gezond waren.

 

Dus effect heeft zoiets wel een beetje, maar toch niet dat de ene tomaat nergens naar smaakt en de andere wel. Side by side tests van COBs met HPS hebben ook nooit echt verschillen laten zien in de toppen. Als er al een voordeel was dan was dat eerder in het voordeel van de COBs ook.

 

Denk toch dat je het meer moet zoeken in de verdubbelde licht intensiteit vergeleken met HPS dan in een relatief klein verschil in het spectrum.

 

Misschien dat die kweek van Scirocco met lagere lichtintensiteit een verschil geeft?

 

Ik heb zelf dezelfde licht intensiteit aangehouden onder de COBs als ik had onder HPS. Ik merk nauwelijks verschil en dan juist in het voordeel van de COBs. Al heb ik het zelf nooit side-by-side gedraaid en ik kweek meer hybrides en geen pure sativa's. Heb sowieso nog nooit klachten gehad van mensen die mijn wiet gebruiken. Die zijn nu ook eerder enthausiaster dan toen ik nog met HPS kweekte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed kijkt naar de grafieken zijn de pieken in het blauwe spectrum bij MH niet zo hoog als bij 3500K.Of een teveel aan micromol de oorzaak is zou moeten blijken uit meerdere testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister kwam onze patient(23jaar) die 9 weken vol smart op de g39# 17 en de medicinale werking zat te wachten....

helaas was pijnstilling ook bij haar niet het geval.....

ze heeft NF2 Neurofibromatose en heeft ontzttend veel pijn ze is heel slechtziend door tunnel syndroom in haar ogen

maar ze kent de smaken en geuren van onze soorten als geen ander.

gister zat ze aan tafel ik gaf haar 2 volle weckpotten G-39 #17 ze maakte deze met een glimlach open...

ze stopte haar neus in de pot en zei meteen WAT RUIKT HET ANDERS!!!! ik een joint voor haar gedraaid van g39 #17

deze belande helaas na 2 hijsen in de asbak en is daar gebleven ze zei jemig!!! als onze oude g39 #17(HPS) een tien was voor haar pijn kwam deze net aan! op een 2!!!!!! ze voelde er helemaal niks van en de heerlijke petrolia geur en smaak was ook verdwenen zei ze....

 

uit dit onderzoek blijkt... dat het gevoel van de patient zelf meer zegt dan welk grafiekje dan ook maar dat is onze mening....

 

stay safe and FLY HIGH

 

Greetz PolderGrower & RhinoCBD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...