Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedeavond mede growers.

 

Na een succesvolle ronde en een welverdiende vakantie ben ik toe aan mijn 2e kweek.

Zojuist zijn de bestellingen de deur uit gegaan en is de keuze gevallen op "Killing fields" van Sannie.

Ze worden geboren, opgevoed en daarna weer afgetuigd in mijn eerdere opstelling:

- GR-100 tent

- 1x 400W dimbaar

- Autopot watersysteem 15L potten

- Ferro groei- bloei en volzet voeding

- Hesi wortelcomplex, PK13/14 en enzymen

Ik gebruik deze 2 voedingsmerken samen omdat mij dit de vorige ronde goed bevallen is, en als iets goed is moet je 't zo laten is mijn mening.

 

Nu is het wachten op de zaden en mijn andere bestelling met voeding.

Zodra de zaden uitgekomen zijn zal ik het topic updaten.

Mochten er tips zijn voor dit soort dan hoor ik dat natuurlijk graag.

 

Greetz :icecool

Edited by Iceberg2k
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes gewenst! :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

he is back

succes maar weer :innocent:

 

Killingfields is yumyum

maar om te growen

een ander verhaal dan de herrie

maar dat wist je vast all

 

:whip: :whip: :whip: :whip:

ik heb nog 4 KF zaden liggen van 2013 :)

tussen die batch ,

zaten rose/ paars en een groene pheno

zeker voor herhaling vatbaar

 

ben benieuwd hoe de batch van 2015 is

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen zien chucha, maar ik weet zeker dat 't met jullie ondersteuning wel weer een nette ronde kan worden.

Als het n beetje mee zit krijg ik morgen of woensdag alles binnen en gaan we meteen beginnen.

Ik heb ook 5 startblokken besteld, zal ik de zaadjes dan toch uit laten komen in de spongepots en dan in de startblokken of kunnen die meteen daar in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spongepots zijn mij uitstekend bevallen, alle 5 zaden + de freebees waren ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startblokken weg doen en vijverpotjes + wat aarde halen...

 

Succes deze ronde, kijken vanuit de achtergrond mee.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startblokken weg doen en vijverpotjes + wat aarde halen...

 

Lees wel dat ik hier op mapito ga kweken, vandaar leek mij die startblokken een bijpassende keuze.

 

Moet ik ze dan gewoon op aarde opkweken en dan in de mapito zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep opkweken in netpotjes en aarde, als de wortels door de bodem groeien in de pito zetten. Op aarde opkweken van stekken / zaadplantjes is makkelijker dan in startblokken, af en toe beetje kraanwater in een bakje gieten en that's it.

 

gallery_1295_3853_2868414.jpg

 

gallery_20993_7282_49160.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep opkweken in netpotjes en aarde, als de wortels door de bodem groeien in de pito zetten. Op aarde opkweken van stekken / zaadplantjes is makkelijker dan in startblokken, af en toe beetje kraanwater in een bakje gieten en that's it.

 

aarde heeft in de buurt van pito niet zoveel te zoeken, wordt je pito goor van naast dat aarde nasties bevat zoals schimmels en sporen en hydro is zo schoon mogelijk heb ik geleerd :innocent:

 

Ook is het opkweken van een zaadjes op een startblokje kinderspel (helemaal tov een medium) ga je anders te werk (als het goed is)

je poot pas in het blokje als er een kiempje is (ontkiem tussen 2 schoteltjes met wc papier nat gemaakt of in een glas water) en dan heb je al een voorsprong want ze zitten zo op 'bodem' pot met de penwortel en gaan dan al aan 1e bladpaar beginnen waar je met aarde nog tegen boven komen aan zit te kijken.

ook is dat blokje de ideale ph en zit alles in de lobblaadjes dus de wortelstimu komt ook echt aan.

paar dagen later al wat haarwortels en dan ff wachten aanmaak 1e echte bladpaar en dan op macdonalds regime pito, worden ze groot en dik van.

 

Meer dan decennium deed ik het ook altijd 'old school' of in de bubble cloner als ik aan het DWC'en was totdat ik op slabs ging kweken en ik wat anders moest dan aarde wilde ik schoon werken en bubblen ging niet want een kleintje stutten of begraven in een slab is lastig en beschadig je zo wat.

Een topic op WF bracht uitkomst en ik doe het nu ruim 2jr met goed gevolg (lees slechts een uitvaller of 2 op 150 zaden, heb wat selectie rondes achter de rug :dribble: ) waar dat met aarde en na 2dgn niet opkomen en 'graven en navenant' wel een ander verhaal was, dan zomaar soms de helft niet en ik heb erg levensvatbare zaden

 

Edit: je startblokjes wel zo voorbehandelden zoals je het zou doen bij stekken zetten in die blokjes want uit de doos is de ph van de blokkies rond de 7.

Ik laat ze max 3u weken in ph 4.5 water met dubbele dosis wortelstimu erbij in, dan geeft de drain mooi 5.5 aan ipv dat ik ze een hele nacht in 5.5 water zet, opgepikt van een WF lid omdat er met medium stekken altijd wel wat was en ik dialed in wilde.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben ik niet de enigste die zo op pito werkt. Voor nasty's bestaat peroxide en dat je pito smerig wordt valt reuze mee. Maar goed ieder zijn manier van werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik toch zo veel aarde moet gebruiken als op die foto dan heb ik straks onderhand een 50/50 verhouding tussen aarde en pito, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Het zal die plantjes misschien weinig uit maken maar ik hou mijn medium toch liever schoon.

Bedankt voor je suggesties worm maar dan voeg ik me liever bij het advies van lostchild en ga ik het eerst op de startblokken proberen, ik heb ze immers niet voor niets besteld.

Edited by Iceberg2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel aarde? :D De potjes zijn even groot of zelfs kleiner dan startblokken. Na de kweek trek je ze er net zo uit als een startblok dus die paar kruimeltjes die achterblijven in de pito...

 

Ik zou zeggen google=> netpotjes/vijverpotjes mapito wietforum en zie ervaringen van andere pito kwekers. Zijn er nog maar weinig die met startblokken werken..

 

Maar goed je moet doen wat je goed dunkt als iets werkt voor jou dan moet je eraan vasthouden.

 

Succes ice, we blijven meekijken :tu .

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is er wat miscommuncatie: je hebt startblokken (die zijn te groot) en de startblokjes (ook wel stekpluggen genoemd).

Laatste moet je hebben voor ontkiemen, die grotere niet.

 

Nasties wegkrijgen met peroxide (schimmels)?

Ja de alg misschien maar de rest lacht je vierkant uit die (mogelijk he, zeg niet dat het altijd tot uitbarsting zal komen) in de aarde zit.

 

Ik heb het ook wel gedaan hoor, 9x9 potjes onderkant eraf gehaald en dan zo op de slabs, het gaat maar ik kon dus niet goed beoordelen wat nu die voorsprong zou geven want ik was veel langer bezig met opkweken op aarde/kokos dan op vol hydro en ik moest ze van aarde wortels naar hydro wortels brengen op de slab wat ook voor een vertraging van wortelzetting in de slab zorgde en ook meer aanpassing op ph en ec gebied waar dat met alles inert net ff makkelijker gaat..

 

tegenwoordig mijn werkwijze: op stekplug ontkiemen of stekken en dan bij duidelijke wortelontwikkeling naar een klein startblokje en van onder water geven dmv dippen. komen de wortels ook stevig door bij dit startblokje dan het blokje op hydro medium en klaar ben je, over het algemeen zit ik 3wk eerder op 12/12 dan als ik het met een niet inert medium zou doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat je wat te wachten met een strain zoals KillingFields, bereid je al maar voor op knuppelgeweld :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat je wat te wachten met een strain zoals KillingFields, bereid je al maar voor op knuppelgeweld :whistle:

 

Mooi zo, laat dat nou net de bedoeling zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook gaan voor voorgroeien op netpotjes. Ik heb ook startblokken gebruikt om stekken aan te laten slaan of zaadjes te laten kiemen maar een netpotje met lightmix vind ik stukken makkelijker en zie echt geen verschil met starblokken.

En schimmels en ander nasty's heb ik ook nog nooit meegemaakt en dat je aarde door je mapito krijgt valt ook mee, na dat je het netpotje in de mapito zet geef je deze ook geen water meer en aan het eind trek je het potje er weer uit.

Gebruik wel netpotjes en niet en normaal potje waar je de onderkant er van af heb gehaald dan kan ik me voorstellen dat je met aarde door je mapito eindigt.

 

maar iedereen zijn manier voor mij werkt dit het makkelijkst.

 

Mvg Sjaak

Edited by -sjaak-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik werk met netpotjes. Gevoelsmatig gewoon beter.

 

Die netpojes van worm vindt ik veel te kleine gaten in zitten. Zijn er ook wel met grotere gaten.

 

KF leuk soortje, roze pheno!

 

Hoe kom jij aan die zaden, of woon je in België?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom jij aan die zaden, of woon je in België?

 

Sannie verkoopt toch ook terug in Nederland ondertussen ?

 

Max. 40 zaden/klant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de site leveren ze in nl max 40 zaden/klant... wist ik ook nog niet! Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik vandaag mijn hokje aan het klaarmaken was en mijn bloei lamp ging vervangen door mijn groei lamp zag ik dat de elektrode van de groeilamp licht verbogen was.

 

gallery_42284_17840_1801374.jpg

 

gallery_42284_17840_756326.jpg

 

Het gaat hier om een Philips son-T Agro lamp 400W en Ik gebruik hem i.c.m. een gavita digistar e-vsa

 

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de zaadjes, voeding en startblokken binnen gekregen, dus we kunnen van start gaan.

De gaten in de startblokken zijn precies groot genoeg om straks zo'n spongepot in kwijt te kunnen, dus daar ben ik wel blij mee.

De zaadjes zitten nu in de spongepots dus nu is het wachten of ze alle 5 uit komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp is niet normaal hoor... zou m vervangen, en zorgen dat je een lamp neemt die voor digi-ballast geschikt is anders is ie zo weer kapot. Dat doorbuigen van de electrode gaat steeds verder tot hij het glas raakt wat vervolgens een lampexplosie veroorzaakt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp is niet normaal hoor... zou m vervangen, en zorgen dat je een lamp neemt die voor digi-ballast geschikt is anders is ie zo weer kapot. Dat doorbuigen van de electrode gaat steeds verder tot hij het glas raakt wat vervolgens een lampexplosie veroorzaakt.

 

Die lamp heb ik voor de vorige ronde gehaald bij "de sjop" in eindhoven

Ik heb die man nog nadrukkelijk gezegd dat ik hem in een gavita digistar ga gebruiken die ik overigens ook die zelfde dag ook daar heb gekocht.

Wat 'n koekenbakkers daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...