Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HackTheSystem

Spui En Spuw En Deel Je Scheel

Recommended Posts

nou, ik zit er toch wel een beetje mee in mijn maag hoor! als jij ze ook al geoogst hebt..

hoelang moet dat spul dan nog chef? want ben er totaal niet ervaren mee..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hè zo'n tumbler :icecream:

it's kinda awesome!

 

het geld word niet meer bij elkaar geharkt maar bij elkaar gedraaid!

heb je al een "tumbler-pols" johnny? :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

één van de grotere die maar 7 uur direct zonlicht had

 

 

alles loopt naar behoren

 

mijn enigste mannetje,(broertje van hierboven) zal pas over enkele dagen beginnen te stuiven en naar zoiets ben jij niet op zoek neem ik aan

 

Jij ging voor de (bijna) pure sativa's meen ik me te herinneren. Welke soort is dit?

 

Grtz,

Deep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ap voor onze smartphone.. Maïsmanager!

 

Bepaald het juiste oogstmoment hahaha :jump: :likken: :likken:

 

Die is niet nieuw hoor Hack.. zulke apps zijn er al jaren ;)

nou, ik zit er toch wel een beetje mee in mijn maag hoor! als jij ze ook al geoogst hebt..

hoelang moet dat spul dan nog chef? want ben er totaal niet ervaren mee..

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Dat hangt helemaal van de boer af. Daarom moet je goed opletten wat de boer doet.

http://www.kws-maism...s/oogsttijdstip

meestal 45 / 50% dus pak eens een paar kolven en kijk naar de korrels en bepaal in welke fase ze zitten. + Kijk naar het weer en de omgeving.

Je hebt altijd in oktober/ november nog 10 / 20 % staan, dit is die verder rijpen tot de planten dood zijn. Deze worden ook later ingezaaid.

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

highlife, dank u, nu begrijp ik er iets meer van!

die korrels zijn al een tijde geel van kleur maar nu begrijp ik waar je echt op moet letten.

zal der nog eens in duiken vannacht!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk veld is anders, maar ook onderling tussen de boeren verschilt het, ze overwegen altijd het weer mee in hun keuze te hakselen. Als er veel slecht weer op komst is kiezen ze vaak eieren voor het geld maar jij hebt nog wel een week luf minstens! Dus maak je maar niet druk.

 

@ Johnny,

is dat de PP×GG#2?

 

En die tumble man man man man man man man MMAAANNNNNNNN, dat is dat ding niet eerder heb gekocht gvd, wat een mooi ding. Allen is wel klote dat die snijdraden snel breken, daarom krijg je er ook 80 van die dingen erbij :P

Die snijbladen vind ik wat fijner maar slaan ook snel krom of als ze een tik krijgen staan ze al weer een eindje van je rooster af waardoor het net niet mooi genoeg geknipt is maar gelijkmatig geknipte wiet prachtig gewoon. Voor de buitenwiet is die echt perfect, geen woord aangelogen. Met de hand kan je het niet mooier doen als met een tumble, er mag best ietsje blad aan blijven bij buitenspul dus dikke pluim voor de tumble, perfect geknipte topjes!

 

PS. Johnny, kijk uit met de reflectie in de deksel van je trimmer, IK ZIE EEN GEZICHT!!!!!. Huidskleur is te zien, een profiel is zo opgemaakt. Geslacht en huidskleur weet ik al van je, en ik heb je vingerafdruk al gescant :likken:

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

hack, ik zei het je toch!!

heb je er nou geen spijt van dat je zo'n plantje met de hand heb gedaan? :likken:

gouden tijden nu, draaien en harken maar!!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

topjes die je normaal weggooid bij het afval dragen nu bij aan het gewicht, de tumble leverd je dus gewoon geld op, netjes het knipafval onder in een bak die kan je ook weer verpatsen voor een paar mijertjes! 2x voldraaien met knipafval en je hebt je tumble er dik en dwars uit. Met rommel verdient wat je normaal gesproken wegdonderd.

 

Ik wil in ieder geval niet meer zonder, wat ik nu wel doe is het grote blad op de spot al verwijderen, dat is wel langdurig werk zodat ik al die rotzooi niet op locatie heb, gewoon toppen van de tak ratsen en in de tumble. ik draai 20x heen en 20x weer en dat is het perfect voor de guerilla gold.

Vind het jammer dat ik ze niet nog ff 2 weken kon geven.

 

Ik heb trouwens het idee bij de guerilla gold na het verwijderen van al het grote blad en de bladeren die eraf gaan tijden het knippen dat alle energie naar de toppen gaat, ik heb de eerste helft van de spot geoogst direct na het verwijderde blad en de andere helft 2 dagen later om te testen of dit verschil uit maak en dat maakt het naar mijn idee wel. Het leek wel iets meer te zijn aan nat geknipt materiaal terwijl het aantal planten en de hoeveelheid ongeveer gelijk was naar mijn idee. Misschien iets om te proberen bij jullie! Bijvoorbeeld een weekje voor de oogst al het blad verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan logistiek gezien ook erg handig zijn hoor!

stel nou dat je nog net even tijd heb om de bladeren eraf te snokken, dan scheelt dat toch weer in tijd voor de volgende keer.

wij hadden ook 1 heribei extra lang laten staan, en die is nog zeer mooi afgebloeid in die paar extra dagen.

scheelt zeker een hele hoop! tenzij ze precies wegrotten in die paar daagjes :whistle:

 

en wat dacht je van de droogruimte? dat scheelt ook de helft man, als alles al geknipt is.

en deze zunige zeeuw heeft het knipafval gewoon weggegooid, erg hè?

heb er geen zin meer in hoor al die extra moeite voor een beetje skuff, heb nog steeds onsen over van vorig jaar :rtfm:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik draai dat nog altijd om in wat fijne centjes :innocent:

 

Maar dat blad is gewoon vervelend, ik neem een schaartje mee en trek er gewoon een dagje voor uit om het te doen. Dan wat nog rest is de toppen eraf ratsen en in een vuilniszak, of je tumbeld ze al gelijk op plaats delict maar ik ben daar geen voorstander van. Op de spot ben je kwetsbaar dus daar wil ik zo min mogelijk verblijven, en al helemaal als het gaat om de nabewerking dat doe ik toch liever tussen 4 muren dan op plaats delict.

 

Dus in het mooiste geval, blad verwijderen op plaats delict, toppen eraf ratsen dus ook geen takken in je zak en naar je kniplocatie en tumbelen maar dan kan je aan 1 stuk door. Maar het blad verwijderen word je wel ziek van na een klein tijdje, sommige pheno's zijn heel mooi met maar een paar bladeren en andere stikken er van. Je gaat gewoon hopen dat je planten klein zijn na een tijdje en dat is iets wat we niet willen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook op de spot de grote bladeren eraf trekken en gooi die daar op de grond.

Is toch ook weereen beetje voedingsstoffen voor volgend jaar.

En dan de toppen van de tak af en in de zak en dan in de tumbler.

 

Dan heb je ook niet zoveel aan los materiaal bij je wat toch alleen maar plek inneemt.

 

En van het afval uit de tumbler maakt tinus altijd thc olie van.

En soms wat stuff.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou dat afval voortaan even een flink stuk verderop neerleggen!

daar zitten dus schimmelsporen in en die overwinteren in de grond.

als je dan alle afval laat liggen krijg je volgend jaar dezelfde problemen als mij met die klote schimmel

 

als het schone bladeren is is er niet zo veel aan de hand, maar het blijft een broeinest van schimmels

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik draai dat nog altijd om in wat fijne centjes :innocent:

 

Maar dat blad is gewoon vervelend, ik neem een schaartje mee en trek er gewoon een dagje voor uit om het te doen. Dan wat nog rest is de toppen eraf ratsen en in een vuilniszak, of je tumbeld ze al gelijk op plaats delict maar ik ben daar geen voorstander van. Op de spot ben je kwetsbaar dus daar wil ik zo min mogelijk verblijven, en al helemaal als het gaat om de nabewerking dat doe ik toch liever tussen 4 muren dan op plaats delict.

 

Dus in het mooiste geval, blad verwijderen op plaats delict, toppen eraf ratsen dus ook geen takken in je zak en naar je kniplocatie en tumbelen maar dan kan je aan 1 stuk door. Maar het blad verwijderen word je wel ziek van na een klein tijdje, sommige pheno's zijn heel mooi met maar een paar bladeren en andere stikken er van. Je gaat gewoon hopen dat je planten klein zijn na een tijdje en dat is iets wat we niet willen :whistle:

Jij bent soms echt een beetje para he. :likken:

 

Je planten blijven er 4 maanden staan, wat maakt 1 dag werken op je spot dan nog uit.

 

Lijkt me ook nog al kut als je toppen er al af zijn, worden toch naar een paar uur slap.

 

ik zou dat afval voortaan even een flink stuk verderop neerleggen!

daar zitten dus schimmelsporen in en die overwinteren in de grond.

als je dan alle afval laat liggen krijg je volgend jaar dezelfde problemen als mij met die klote schimmel

 

als het schone bladeren is is er niet zo veel aan de hand, maar het blijft een broeinest van schimmels

 

greetz,

lufthegreenstuf

Ik geloof niet dat die vlekken schimmels zijn. Dus iedereen heeft last van schimmels? Klinkt mij onwaarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man, daar ben ik wel achter hoor.

kijk maar eens naar de natuur om je heen, dan zie je het overal!

 

3 jaar oprij is geen toeval meer hè.

en wat dacht je van die link naar icmag? die gasten zitten allemaal met de handen in het haar.

 

verschillende technieken, spots en soorten en overal hetzselfde liedje.

en dan heb je ook nog een aantal pheno's die resistent zijn, dus een voedingsprobleem is ook uitgesloten

 

je hebt er toch zelf ook complete planten aan verloren?

waarom neem je het dan niet serieus?

 

https://www.icmag.co...ad.php?t=184996.

trek daar je conclusies maar eens uit

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die had ik nog niet gelezen.

 

Het zou goed kunnen zijn maar het is toch bijzonder dat iedereen er elk jaar last van heeft. In mijn gedachte over schimmel aantasting vergelijk ik het met meeldauw. Dat zie je ook niet bij iedereen als je snapt wat ik bedoel.

 

Maar zal me nog eens goed gaan inlezen.

 

Ja wel planten aan verloren maar dat waren die kut heri stekken en was daar ook te nat.

 

Plus dat de gezonde heri zaad planten nergens last van hadden en die op een meter afstand stonden. Waarom die dan niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op natte plekjes heb je er wel sneller last van geloof ik.

in de duinen is het dan ook lang weggebleven, maar nu grijpt het ineens overal om zich heen.

gelukkig zijn ze al op de helft vd bloei want als het in de groei al toeslaat zoals bij mij in de bossen..

 

gezond en zaadplant, dat scheelt al enorm veel toch? en hoe zit het tov. andere planten en pheno's?

zolang ze gezond zijn zie je het misschien nog niet, maar zodra ze in een dipje zitten kan het direct toeslaan.

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

IK ben er nu ook mee aan het klote , een goldrush binnen een week helemaal weg door die klote schimmel , ik denk ook dat het met de planten die erom staan te maken heeft , hebben die , die schimmel krijgen onze planten het ook , daarom moeten we vroegbloeiers hebben , en niet die late zooi .

Hoewel de plaats veel uitmaakt waar ze staan .

 

op natte plekjes heb je er wel sneller last van geloof ik.

Ik hoop van niet luf , je snapt me wel hahah :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

]Jij bent soms echt een beetje para he. :likken:

 

Je planten blijven er 4 maanden staan, wat maakt 1 dag werken op je spot dan nog uit.

 

Het geluid wat je maakt met die tumbler, ze maken geen lawaai ofzo maar fluisterstil zijn ze ook niet, dus een hele dag met een rammelaar knallen

dat doet mij geen deugd. En dan moet dat ding ook weer mee, het is niet de meeste logistieke meevallen die je op een moment hebt als je met een volle afgeladen sporttas aan toppen weer weg moet.

 

De guerilla gold had er nog geen 0,5% last van op 52 boompjes nog geen 5 toppen met rot nou daar teken ik voor! Wel tussen de m dus misschien een relatief schimmel-arme omgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op dit moment staat ze er zo voor

hx88sy.jpg

 

we zitten ongeveer halverwege

half november heeft ze haar normale bloeicyclus gehad

nog enkele weken te gaan :)

eens kijken hoe ver ze het brengt want ze staat alles behalve ideaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...