Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koentje

Nog Steeds Niet In Bloei?

Recommended Posts

Hey

Ik heb 5 gefeminiseerde big buds van sensi seeds in de serre staan. Deze zijn ongeveer 1,5 meter groot en zien er gezond uit.

Maar we zijn nu 15 augustus en ze staan nog steeds niet in bloei, is dit wel normaal?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

oogsttijd vn Big Bud buiten, is eind september, eind oktober, dus ik zou er mij geen zorgen om maken ... .

 

de dagen moeten nog goed verkorten, zodanig dat er maar 12 uur daglicht is op den kortsten dag, dacht ik in oktober ... .

 

dus voor zover ik wéét, zou ik mij géén zorgen maken ;)

 

gééf ze maar wat water as de grond te droog staat ... . én misschien al wat bloeivoeding ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice , ik begon me al zorgen te maken :)

en tot wanneer blijven ze groeien ,heb je daar een gedacht van, want men serre is bijna te klein

Ik heb nog een vraag, waarom gebruikt bijna iedereen autoflowers als buiten planten?

Bij de kweekverslagen zie ik toch bijna alleen autoflower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower is gewoon naar en bepaalde tijd klar (bvb 70dagen van zaad tot oogst) onafhanklijk van de lichtuuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower heeft minder opbrengst maar door de verkorte cyclus kan je meerdere keren per jaar oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die nieuwe autoflower strains van de afgelopen jaren beginnen toch al behoorlijk op volwaardige cannabisplanten te lijken hoor. De opbrengst en ook de kwaliteit van die strains is toch zeker niet mis!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt.. Autoflower = een maandje eerder oogsten = afbloeien met veel zon sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandje..??

Je bent 2 x binnen en dan staat regulier nog niet eensch in bloei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja hangt er vanaf welke autoflower je hebt.

Er zijn lowridertjes, die super kleintjes.. die hebben hooguit 3 maanden nodig van A tot Z. Maar die mazar bij mij was vanaf half april waar ik gister en vandaag aan het oogsten ben.. dus dik 4 maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een vraag, waarom gebruikt bijna iedereen autoflowers als buiten planten?

 

Omdat de kwaliteit beter is als je plantjes vroeger bloeien. Zoals je merkt, een gewone plant bloeit pas vrij laat, in ons klimaat is dat niet ideaal. Tegen de tijd dat de bloemen zonlicht nodig hebben om te groeien is de zon al sterk afgezwakt (dus mindere toppen), plus een zeer grote kans op toprot vanaf september. Toprot is het grootste nadeel.

 

Auto's kan je makkelijker vroeger laten bloeien, opbrengst is minder, maar je kan ofwel meerdere plantjes zetten of een tweetal kweken doen in de zomer. Voor buiten raad ik geen gewone planten aan behalve als je van plan bent om ze te verduisteren zodat ze vroeger bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als autoflower, héb je natuurlijk niet ezo een grote plant, als mijn killerbee honey ... .

 

gallery_44325_17986_3171493.jpg

 

én ik wacht gewoon totdat het eind oktober is, én ik héb een grotere oogst, dan autoflowers ... .

 

desondanks, heb ik toch ook 5 autoflower ak 48 geplant in bak, en er komt de 3e nu al boven ... .

 

dus binnen zo'n 10 weken, heb ik autofloweroogst, en paar maand later, mijn killerbee honey, en eerst nog mijn plantjens in mijn kastjen ... .

die binnen 11 weken ook klaar zijn ... .

dus 5 autoflower, dan weekje later, 3 dance world + orange bud, en nog ietske later, mijn andere dance world, en mijn killerbee honey ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom gebruikt bijna iedereen autoflowers als buiten planten?

Omdat die al klaar zijn als jouw planten nog maar net beginnen te bloeien. De opbrengst per plant is wel minder, maar je hebt tenminste een opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als autoflower, héb je natuurlijk niet ezo een grote plant, als mijn killerbee honey ... .

 

én ik wacht gewoon totdat het eind oktober is, én ik héb een grotere oogst, dan autoflowers ... .

 

desondanks, heb ik toch ook 5 autoflower ak 48 geplant in bak, en er komt de 3e nu al boven ... .

 

dus binnen zo'n 10 weken, heb ik autofloweroogst, en paar maand later, mijn killerbee honey, en eerst nog mijn plantjens in mijn kastjen ... .

die binnen 11 weken ook klaar zijn ... .

dus 5 autoflower, dan weekje later, 3 dance world + orange bud, en nog ietske later, mijn andere dance world, en mijn killerbee honey ... .

 

Ik heb een semi-auto die even groot is :likken:

 

Wanneer heb je je auto's gepland? 10 weken lijkt me wat vroeg als ze nu nog maar boven komen, of is het zo een snel soortje?

 

Je zegt een paar maand later voor je killerbee, doe jij iets speciaal tegen toprot? Want het zou mij sterk verbazen dat de toppen het slechte weer gaan overleven. Ik heb net van een van mijn 2 semi-auto's al moeten rot wegknippen door een week slecht weer (en staan zelfs in een serretje). Toppen waren van binnen uit al helemaal rot. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...