Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zakenguy

Wortelschade Vs Kans Op Toprot

Recommended Posts

Geachte lieve buitenkwekers van het wietforum,

 

Mijn naam is Zakenguy, ik weet niet precies wat het gebruik is hier qua voorstellen dus als ik iets te wensen overlaat hoor ik dat graag :innocent:.

 

Voor mijn eerste kweek heb ik sinds begin-midden juni een 4-tal +speed autoflowers in de achtertuin staan, waarvan ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hoe het tot nu toe gaat. Ze zijn lekker aan het afbloeien nu en ik ben ook al begonnen met spoelen. Alleen ik loop nu dus een beetje tegen een dilemma aan en ik kan geen vergelijkbare situatie vinden op welk forum dan ook.

 

Mijn planten staan namelijk in potten (12 L) en deze potten staan op de volle grond. Toen ik vandaag 1 van de dames wilde verplaatsen bleek tot mijn verbazing dat de wortels zich stevig hadden doorontwikkeld buiten de pot, de volle grond in. Nu is het ook zo dat er een paar nachtelijke buien aan zitten te komen waar ik mijn planten eigenlijk lekker knus voor in het schuurtje zou willen zetten.

 

Dus waar denken jullie dat ik het beste aan doe, de planten binnen zetten met als gevolg schade aan het wortelstelsel of buiten laten staan en hun rotbestendigheid op de proef stellen? Overigens mijn planten staan niet in een rechte lijn maar in een boog dus een afdak bouwen zou een te uitgebreid karwij worden.

 

Ik hoop van jullie te horen!

 

Greetz,

 

Zakenguy

Edited by Zakenguy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel mini afdakje maken per pot met stokjes&transparante golfplaat,die wortels nooit oftenimmer beschadigen dat kost je grammen.

Volgende keer een stoeptegel onder je potten,verplaatsen is nu geen optie meer.

suc-6!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop 5 goedkopen parasollen bij de action, ben je ook klaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm..

Golfplaten zijn behoorlijk aan de prijs! En dan moet je nog hout halen en schroeven en ben je een paar uren flink bezig.

Ik zou zeggen.. wortels afsnijden en volgende keer grotere potten of in de volle grond.

Je houd wortels genoeg over om de voeding en water op te laten nemen.

 

Het zijn autoflowers die waarschijnlijk grotendeels zullen wegrotten. En waar je misschien 50 gram de plant afhaalt.

Dan zou ik niet nog eens 25,- per plantje investeren om die paar wortels maar dat is mijn mening..

Die wortels onder de pot pakken weinig voeding.. misschien wat water maar dat kun je zelf ook geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar stukjes plastic electrabuis als frame en van dat doorzichtige folie wat gebruikt word om je vloer en meubels in huis te bedekken als je bv je plafond gaat schilderen moet je wel wat mee kunnen fabrieken met enige handigheid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...