Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Wanneer Curen?

Recommended Posts

Ik heb mijn eerste autoflower nu 5 dagen laten drogen, als ik de grote tak(waar de toppen aan zitten dus niet de stam) 90 graden buig hoor ik een knak maar de tak breekt zelf niet. Kan ik het al in wekpotten stoppen? Of moet ik de takjes van de top controleren of ze knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

5 dagen is echt te weinig. Volgensmij is ongeveer 2 weken de richtlijn, dit zou ik aanhouden. Daarna kan je curen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dik je toppen zijn.

Als je echt denkt dat ze al klaar zijn zou ik het eerst testen door een sample te grinden, gaat dit niet zo soepel en voelt het nog mossig/vochtig aan -> wachten.

 

Succes

 

Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee weken is met dit warme weer naar mijn mening te lang, ligt er natuurlijk wel aan waar je doet drogen. Maar over het algemeen zullen de plekken om te drogen met dit weer ook warmer zijn en dus zal het sneller drogen. Mijn oogst heeft laatst 7 dagen gedroogd en was al gelijk perfect om een jointje mee te draaien. Hoe langer je droogt hoe kleiner je oogst ook gaat worden en te lang drogen kan ook een scherpe smaak geven.

 

Maar om even terug te komen op de vraag van de TS ik zou er zelf nog twee dagen tegen aan gooien en dan in de weckpot stoppen. De weckpot open je toch om de dag en als er nog vocht in mocht zitten zie je dat vanzelf wel aan de binnenkant van de pot en met luchten zal het vocht er met en met wel uitgaan. Ik laat zelf met knippen iets van takje zitten aan de top zodat ik altijd kan controleren of ze al knakken.

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet zeker zijn dat je topjes droog genoeg zijn, niet gort droog natuurlijk. maar wel voldoende om te zorgen dat je wiet niet gaat beschimmelen in de weckpotten :) En voor een goed resultaat met curen moet je toch wel aan de 6-8 weken denken :) Binnenwiet doe ik altijd 6 weken in weckpotten en buitenwiet 8-10 weken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloea

 

als de stokjes breken en als je het goed doet is dat na zo n week of 3 drogen bij 15 graden celsius in een geventileerde ruimte zonder een directe luchtstroom op je wiet .

dan kun je het gaan curen en laten boeren .

je kan wiet jaren bewaren in weckfles ik gooi het niet weg na 10 weken !!! :likken:

 

gg :likken: m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Het is idd wat warmer, bij mij was het toentertijd wat kouder. Toch kan je beter wat langer wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is altijd verteld dat je het best kun wecken met wiet die gedroogd is +- 5 dagen zoals jij zegt. Niet te droog, niet te nat...

Als je wilt curen moet het niet tè droog zijn want dan heeft het weinig effect.

 

En 2 keer per dag luchten.. 10 minuten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter wat te droog dan nog nat. Grotere toppen blijven een stuk langer vochtig dan kleinere. Takjes kunnen buigzaam zijn, maar dat betekent nog niet dat de toppen zelf al droog genoeg zijn binnenin. De takjes blijven nog redelijk lang buigzaam dus ik zou zeker niet vanaf het eerste moment alles in een pot beginnen steken. Als je zeker wilt zijn, controleer takjes van de toppen, knip eens een top open. Ga ook regelmatig kijken de eerste dagen dat je ze in een pot zet, ik zou zeker meer dan 2 keer per dag kijken als het mogelijk is, zeker de eerste dag zodat je het snel ziet als ze nog te nat zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

https://www.wietzaadjes.nl/wiet-kweken/wat-is-curen-wietplant/

 

vele wege leiden naar rome

maar als je wiet 30 % vocht bevat vind ik te nat om het in weckflessen te doen .

dan heb je 33 gram wiet van 100 gram nat en dat is niet te roken is gewoon te nat

als de takjes net breken is de wiet op zo n 20 % vochtigheid Het moment te gaan curen voor mij .

te nat curen geeft kans op schimmel.

 

gg :likken: mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...